21 Ocak 2020 Salı

AĞAÇLAR - HERMANN HESSE

4
Kolektif Kitap
Çeviri: Zehra Aksu Yılmazer
101 sayfa

Ben neden daha önce Hesse okumamışım? Özellikle de Ağaçlar’ını?

Siparişim elime ulaştığında, Ağaçlar biraz ince göründü gözüme, sonra açıp içini inceledim ve basımının şahane olduğuna karar verdim. İçindeki çizimler muazzam! Bu ilk izlenimimdi kitaba dair. Sonra açıp ilk yazıyı okumaya başladığımda kitabı seveceğimi anladım.

“Hiçbir şey daha kutsal, hiçbir şey daha mükemmel değildir güzel, güçlü bir ağaçtan.”

Bu kitaptaki metinler ve şiirler Hesse’nin tüm eserlerinin bulunduğu 20 ciltlik baskıdan derlenmiş. Hepsi insana o kadar huzur veriyor ki, Hesse’yle birlikte doğayı gözlemliyormuş gibi hissettiriyor.

Ağaçlar bitmesin diye çabaladım desem yeridir. Genelde sabahları ve yatmadan önce 1-2 başlık okudum.

İyi ki tanıştık seninle Hesse, ağaçlara, doğaya dair hislerimizi paylaştık. Ben yazılarını çok sevdim, umarım sen de okurundan hoşlanmışsındır!

“Her yol eve götürür, her adım doğumdur, her adım ölümdür, her mezar anadır.”

“Her ağacın tek başına yaşadığını, kendi özel biçimi, kendine özgü gölgesi olduğunu görüyordum.”

“Yüzünde maske takan değişken insanın, doğada büyüyen her varlığa ciddiyetle bakmaya başladığı anda ürkmesi kaçınılmazdır.”

“Latif ve narin ne vardıysa içimde,
Hoyratça kırdı geçirdi dünya”

“Yaşamak yalnız olmaktır,
Hiç kimse bilmez diğerini,
Yalnızdır her biri.”



21 yorum:

  1. Çizimleri çok merak ettim yalnız. Ben bunu bir araştırayım. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba.
    Bu kitabı her çarşıya indiğimde Penguen Kitapevi'ne uğrarım ve kasada görürüm. Yalnız biraz pahalı gelmişti, netten alırım demiştşm kendime..
    Herkes Hesse deyince meşhur kitabını der ama ben yazarı "Doğuya Yolculuk" tu sanırım o kitapla tanımış ve sevmiştim.
    İyi geceler, selamlar 🍀🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satır Arası,
      İnce olduğu için bence de biraz pahalı, ben de internetten aldım.
      Doğuya Yolculuk'u benim listemde, seveceğimden eminim :)) İyi akşamlar :))

      Sil
  3. Daha önce hiç duymamıştım, alıntılarını ve yorumlarını okuyunca bi heyecan vermedi değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akkurttaha,
      Gerçekten çok keyifli bir kitaptı, umarım seversin okursan :))

      Sil
  4. Yorumun şahane canım 😍
    seviyoruz Hesse’yi ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Teşekkür ederiim, canımız Hesse :))

      Sil
  5. Şiir okuma alışkanlığım olmamasına rağmen merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer,
      Kitap sadece şiirden oluşmuyor ama :)) Ben çok sevdim :))

      Sil
  6. Yazarı çok merak ediyorum ama tembelliğimden evdeki kitapları bitiremedim. 😂😊

    YanıtlaSil
  7. Hesse'nin bir kaç eserini okumuştum ama bunu özellikle merak ettim:)

    YanıtlaSil
  8. İlkay,
    O kitabı en ünlüsü gerçekten, bir ara herkes okuyordu :D Ağaçlar'ı seveceğini düşünüyorum, ben hala açıp açıp bakıyorum :))

    YanıtlaSil
  9. en sevdiğim yazaaaar :) bu kitabını almadım daha. şiirleri, kitapçılarda bakıyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Benim de sevdiklerimden olacak gibi, başka kitabını da aldım okuyacağım :))

      Sil
  10. Yazarın Demian kitabını okumuştum bana çok ağır gelmişti hatta kitabı tekrar ilerleyen bir zamanda okuyup anladığımda diğer kitaplarını alacağım diye söz verdim kendime. Sende bu kitabın yorumunu görünce zamanı geldi mi acaba bu bir işaret mi diye düşünmedim değilll :) Onu okuduktan sonra ilk işim bunu almak olacak teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Bu bir işaret olabiliiir, Demian'ı merak ediyorum. Yorumunu okumak çok güzel olur ki :)) Ağaçlar ağır bir kitabı değil, yazı ve şiirlerinin derlemesi, çok keyifli :))

      Sil
  11. Kitabın tanıtımını okuduktan sonra kitabı hemen alıp okumaya başlamak istedim. :)
    Özellikle kitaptaki çizimleri merak ettim. Kitabı en kısa zamanda edineceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Çizimleri çok güzel bence, kitabın kendisi de öyle :)) Hesse'yi bu yazılarıyla çok sevdim :))

      Sil