29 Ocak 2020 Çarşamba

BİR DÜKKÂNI BEKLEMEK - UĞUR NAZLICAN

7
Yapı Kredi Yayınları
81 sayfa

Ne zaman İstiklal’deki Yapı Kredi Yayınları’na gitsem gözüme değişik kitaplar çarpıyor ve denemeye karar veriyorum. Bazen onları okumam gerektiğini hissediyorum, sanki kitap beni çağırıyormuş gibi; bazen konusu, kapağı, adı ilgimi çekiyor… Bir Dükkânı Beklemek’de bu kitaplardan biri. Uzun zaman önce aldığım için tahmini olarak adının ve kapağının ilgimi çektiğini düşünüyorum. Okurken mütemadiyen kapak resmine bakıp, ateşte elimi ısıtmak istedim.

Bir Dükkânı Beklemek 14 hikâyeden oluşuyor. Bu hikâyeler birbirine benziyor ve aralarında bağlantılar var. Aslında birbiriyle bağlantıları olan hikâye kitaplarını severim ama maalesef Bir Dükkanı Beklemek’ten çok hoşlanmadım. Aynı cümlelerin değişik şekillerde tekrarlanması sıkıcıydı. Hayalle gerçek arasındaki perdenin ortadan kalkması da bana pek hitap etmedi. Belki de ben daha klasik tarzda durum hikâyeleri seviyorumdur.

Belirtmeliyim ki yazarın kalemi güzel, başka tarz yazmış olsa memnuniyetle okurdum.

Sevgiyle ve kitapla kalın.

“Kaç saattir yolda olduğumuzu, daha kaç saat yolda olacağımızı unuttuğumuz, umursamadığımız bir zamandı. Hatırlamak ya da umursamak çaresiz kalıyordu; boşlukta yol alır gibiydik, ilerleyip ilerlemediğimizi bile bilmiyorduk.”

“Dünyaları önündeki çay bardağının içine atmıştı İlyas Usta, şıkır şıkır karıştırıyordu.”

“Yolu bulamamaktan, eve dönememekten de korkuyordu. Korku bir insanın başına bir defa gelir ömrünce, insan yolu bir defa bulamaz, eve bir defa dönemez.”

“Genç kadın raftan seçtiği bir avuç kalemi denesin diye, düşüncelerini beyaz bir kâğıt yaptı da kadının önüne koydu Ferhat Bey.”



13 yorum:

  1. Daha önce duymadım bu kitabı, gerçekten de kapağı çok hoşmuş, yky'nin kapak tasarımlarını çok beğeniyorum, öykü okumayı severim, bir bakayım buna da. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Gizi,
      Kapak tasarımları gerçekten başarılı, YKY'yi seviyorum :)) Umarım kitabı beğenirsin, pek benlik değildi ama çok sıkı bir hikaye okuru da değilim :))

      Sil
  2. ben okumadım ama dikkat çekici gerçi bu ara yoğunluğu bahane edip fazla da okumuyoruz ya neyse teşekkür ederiz. Tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HürPost,
      Bu sıralar ben de pek okuyamıyorum :((

      Sil
  3. Kitabı ilk kez görüyorum. Farklı ama birbiriyle bağlantılı hikayelerden oluşması benim de hoşuma gitti. Anlatımda tekrarların olması kötü olmuş. Belki bir şans verebilirim. Emin olamadım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Ver ya da verme diyemedim, pek benlik değildi :((

      Sil
  4. Ben de duymamıştım pasta harika görünüyor 😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastel,
      Cheesecake çok seviyorum :D Eskiden sevmezdim ama beğenilerim değişti yine :D

      Sil
  5. dediğin gibi ben de klasik tarzda hikayeleri ben de daha çok seviyorum... ama kapak süper:))

    YanıtlaSil
  6. İlkay,
    Bazen aslında öyle bir kitap/filme ihtiyacın olduğunu fark ediyorsun bitirdiğinde... Gerçekten harika bir his :))

    YanıtlaSil