4 Şubat 2020 Salı

ÇAĞDAŞ HUKUK DÜŞÜNCESİNE GİRİŞ - KASIM AKBAŞ, MELİKE BELKIS AYDIN, SEVTAP METİN, ERTUĞRUL UZUN

8
İthaki Yayınları
212 sayfa

Çağdaş Hukuk Düşüncesine Giriş derste önerilen kitaplardan biriydi, ilgimi çekti ve aldım. Kitap derste öğrendiğimiz isimler hakkında makalelerden oluşuyor. Sınav için faydalı olabilirmiş ama ben o zaman kitabı bitirememiştim, sınavdan sonra keyifle okudum. :D

Çağdaş Hukuk Düşüncesine Giriş, gerçekten tam olarak giriş kitabı, makaleler oldukça anlaşılır bir dille kaleme alınmış. Ayrıca önsöze göre kitabın amaçlarından biri okuyucuyla orijinal metinleri buluşturmak, bu nedenle bol bol alıntı yapılmış.

Felsefi görüşleri, tartışmaları okumayı seviyorum, zihin açıcı oluyorlar.

Kitabı sevdim ancak basımıyla ilgili sıkıntı yaşadım. Okudukça kitap dağılmaya başladı ve yapıştırmama rağmen parçalanmaya devam etti. Tabii ben de yapıştırmaya devam ettim. :D İthaki Yayınları’na tweet attım ancak dönüş alamadım, mail attığımda bir süre sonra cevap verdiler. Onlar dönene kadar kitabı yapıştırmıştım. Dağılan kitaplardan gerçekten hiç hoşlanmıyorum.

Bir de bu kitabın başka bir özelliği var: ilk defa altını çizerek okuduğum kitap. Akademik kitapları altını çizerek ve not alarak okumaya karar verdim. Zorlu bir süreçti, kalemi değdirdiğimde üzüldüm ama insan neye alışmıyor öyle değil mi?

Basımının sıkıntılı olması dışında, kitabı ilgilenenlere öneririm. Kitaplı günler!

“…insanlık kendi önüne, ancak çözüme bağlayabileceği sorunları koyar. Çünkü yakından bakıldığında, her zaman görülecektir ki, sorunun kendisi, ancak onu çözüme bağlayacak olan maddi koşulların mevcut olduğu ya da gelişmekte bulunduğu yerde ortaya çıkar.”

“…toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.”

“Eğer ideal dünyada yaşamak istiyorsanız, fiziksel dünyayı tamamen terk etmelisiniz.”



13 yorum:

  1. Parçalanan kitap çok sinir bozucu oluyor.

    YanıtlaSil
  2. hukuk okumayı sevdiğim konulardan. özellikle ab hukuku. bunları bilmiyoreee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Hukuk keyifli :)) Belki şans verirsin :))

      Sil
  3. Bu türde bir kitap okumadım daha önce. Şu aralar dünya klasiklerine yoğunlaştım. :')

    YanıtlaSil
  4. zihin açıcı olması süper..:)

    YanıtlaSil
  5. İlkay,
    Belki de isminden dolayıdır, derste önerilmese benim de dikkatimi çekmeyebilirdi :)) Umarım seven yoktur :D İnsanı kitaptan soğutan bir durum :/

    YanıtlaSil
  6. Kitap parçalanınca dikkatim dağılıyor:D

    YanıtlaSil
  7. Aslında İthaki Yayınları'nı kaliteli bilirim. Belki baskı hatası vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      Muhtemelen öyledir ama yine de sinir bozucuydu :/

      Sil