6 Şubat 2020 Perşembe

RUSYA İMPARATORLUĞU'NUN ÇÖKÜŞÜ: HARP YAHUT İHTİLAL - ONUR İŞÇİ, ONUR ÖNOL

*1881 - 1917
9
Kronik Kitap
361 sayfa 


Rusya İmparatorluğu’nun Çöküşü’nü anneme yürüyüş arkadaşı ödünç vermiş. Oğlunun kitabıymış. Böylece ben de okuyabildim.

Tarihe ilgisi olanların keyifle okuyacağı bir kitap olmuş. Rusya İmparatorluğu’na dair bilmediğim birçok şey öğrendim. Mesela Yusuf Akçura’nın Kadet listelerinden milletvekili olarak Birinci Duma’da olduğunu bilmiyordum. 1906’da Rusya’da yürürlüğe giren Temel Yasalar’ın 1876 Kanun-i Esasi ile çok benzediğini fark ettim. Öğrendiklerimin listesini yaparsak çok uzun olur. :D

Kitaba dair keşke dediğim unsur, girişe (ya da sona) kitapta geçen kısaltmaları eklememiş olmaları. Ben çok sorun yaşamadım ama yine de koysalar daha iyi olurmuş.

Rusya İmparatorluğu’nun son yılları ilginizi çekiyorsa tavsiye ederim.

Kitaplı günler!

“Çerçeve biraz genişletilerek bakıldığında, 1905 Rus Devrimi’nin yalnızca Rusya’ya özel bir dönüm noktasına değil, birbirinden farklı coğrafyalarda patlak veren bir dizi anayasal devrime işaret ettiği de görülebilir; Osmanlı İmparatorluğu’nda (1908) ve İran’da (1909) gerçekleşen devrimler gibi.”

“Devrim terimi genellikle sosyal yapıda bir sıçrama olarak anlaşılır; merkezden uzaklaşan değişim faktörlerinin, yeni hükümet modelleri, mülkiyet ilişkileri ve yeni sınıf ayrımlarıyla kaynaştığı bir hareket olarak kabul edilir.”



9 yorum:

  1. Rusya imparatorluğu çökmüş demek, yeni bir araştırma konusu çıktı bana, hadi bakalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazimbari,
      Sovyet Rusya'nın temellerini de anlamak için güzel kitap :))

      Sil
  2. okunur daaa, hep diyorum +150 yıl daha lazım bana, belki bir ihtimal o zaman...

    YanıtlaSil
  3. almayım bunu sıkılırıım :)

    YanıtlaSil
  4. İlkay,
    Bence yeterli olur, böyle kitaplar bize öğretmen için varlar :))

    YanıtlaSil
  5. Faydalı bir okuma olmuş :)
    Tarihi kitaplara bu ara uzağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Gerçekten öyle oldu :)) Dönem dönem bir türe yaklaşıp sonra uzaklaşabiliyor insan :))

      Sil