26 Şubat 2020 Çarşamba

TEHLİKELİ OYUNLAR - OĞUZ ATAY

13
İletişim Yayınları
480 sayfa


“İnsan korktuğu halde yaşıyor. Bir şeyler yapmak istediği için, korkunun gölgesinde kendini oradan oraya vuruyor. Çok acıklı durumlara düşüyor insan, dostlarım!”

Oğuz Atay kitapları hakkında yazmak beni her zaman zorluyor. Keşke hissettiklerimi, düşüncelerimi aktarabilmek için kelimeleri kendisi gibi kullanabilsem. Belki o zaman anlatmak daha kolay olurdu.

Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay’dan okuduğum üçüncü kitap. Biraz Tutunamayanlar’a benzer, bir nevi devamı gibi. İki kitapta da kendimden parçalar buldum. Hikmet’le ortak noktalarımız daha bile fazla olabilir. Benzer kafa karışıklığını taşıdığım, içsel dünyama daha dönük olduğum için karakterleri anlayabiliyorum.

Cansu’yla birlikte okuduk kitabı. Zamana yayarak, sindirerek, düşünerek…

Kitabın sonunda Tehlikeli Oyunlar Üstüne diye bir kısım var, değişik fikirler okumak ve kitaba farklı yönlerden de bakmak için güzel olmuş. Oğuz Demiralp’ten bir alıntı bırakayım: “İsa simgeseli billurlaşıyor. Hikmet Benol-Hüsamettin Tambay- Nurhayat Hanım: İşte kutsal üçgen.”

“İnsan nasıl kaybolabilir? Kimseye görünmeden bir yerden çıkıp gitsem. Bir köşede ölüp kalsam sonra da.”

“Bütün hayatımı, en ince ayrıntılarına kadar düşünerek hesapladığım iyiliklerin hayaliyle geçirdim albayım. Artık ne olacaksa olsun istiyorum.”

“Bir türlü sonuna gidemiyorduk rüyalarımızın. Korkuyorduk. Korkuyordum. Hayallerinde bile korkar mı insan?”

“Bazı insanların, bazı şeylere hiç hakları yoktu: ne var ki, insanlar da en çok, bu hiç hakları olmayan şeyleri yapıyorlardı.”

“Bizi biz olduğumuz için sevmezler; sağlam olalım.”


25 yorum:

  1. Ah Oğuz Atay...
    Çok güzeldir tüm kitapları gerçekten.

    YanıtlaSil
  2. oğuz atay benim gençliğim, ergenliğim demek. lisede tanışmıştım. sonra da, popüler kültür eline düşünce ve her yerde "olric" "albayım" kelimeleri olur olmaz cümlelere eklenince uzak tuttum kendimi, küstüm. yine de yeri başka.
    yorumunu okuyunca sevindim. günlük'ünü oku bi de okumadıysan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedikedikedi,
      Popüler kültürün güzel, incelikli şeylerden uzak durması gerek. Hem insanı soğutuyorlar hem de anladıklarını düşünmüyorum :/
      Günlük'ünü okumadım, okumak istiyorum :))

      Sil
  3. Çok faydalı bir bilgilendirme çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Oğuz Atay popülarite kazanınca kıymeti azalmış gibi oldu hep ergenler yüzünden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazimbari,
      Aslında kıymeti azalmadı ama popüler kültürün eline düşmek için uygun kitaplar değiller. İçinden alıntılar paylaşan çoğu kişinin kitabı okumamış olduğunu düşünüyorum.

      Sil
  5. Kitaba hemen ulaşasım geldi,süper olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. hastasıyım ovuzum atayımın. bi dee korkuyu beklerkeeeneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Okudum onu, hatta Atay'dan ilk kitabımdı :))

      Sil
  7. '' Bazı insanların, bazı şeylere hiç hakları yoktu: ne var ki, insanlar da en çok, bu hiç hakları olmayan şeyleri yapıyorlardı. ''
    Bu alıntıyı çok sevdim. ^-^
    Kütüphaneye uğradığımda Oğuz Atay'ın kitaplarına bakacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Genelde internette dolaşan alıntıları paylaşmamaya çalıştım, beğenmene sevindim :))

      Sil
  8. Oğuz Atay sevilmezmi yahu. Hele Albayım... Özledim o güzel günleri. İşte benim maziye yolculuğum burada; https://www.keyfisanat.com/2020/01/oguz-atay-tehlikeli-oyunlar.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Alnıak,
      Derin bir kitap :)) Bakacağım postuna, teşekkürler :))

      Sil
  9. çok seviyorum Oğuz Atay'ı bu kitabı da özeldir benim için :)

    YanıtlaSil
  10. İlkay,
    Seveceğini düşünüyorum, üslubu, karakterleri ve yazım teknikleriyle harika bir yazar :))

    YanıtlaSil
  11. okumak istediğim bir kitap, daha da merak ettim sayende:)

    YanıtlaSil
  12. Çok büyük bir merakla başladım bu kitaba ama iş hayatı koşuşturma derken bir kaç aydır elime alamıyorum :( ama bu yazı okuduktan sonra kaldığım yerden devam etmek istiyorum.
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanife Ertaş,
      Boş zamanlarda okumak için daha ideal sanırım, dolu bir kafayla olunca insan tam odaklanamayabilir Oğuz Atay'a :))
      Umarım seversin, keyifli okumalar :))

      Sil