21 Şubat 2020 Cuma

HEKİM OLMAK - TÜRKAN SAYLAN, ŞEFİK GÖRKEY

15’inde Başlayan ve Bir Ömür Boyu Süren Tıbbiye Aşkı
12
İskele Yayıncılık
135 sayfa

Hekim Olmak, annemin arkadaşının verdiği kitaplardan biri. Daha önce Türkan Saylan’a dair biyografik roman okumuştum. Bu kitap ise Şefik Görkey’in Türkan Saylan’la röportajından oluşuyor.

Konuşmaları başlıklar halinde toplamışlar: Bir Meslek Olarak Hekimlik, Hekim – Hasta İlişkisi, Tıp Etiği Konuları, Öğretim Üyesi Kimliği vs. Bölümlerin arasında da Türkan Saylan’ın mektubu, ilk doğuma tanık olduğu gün yazdıkları ve şiirler var. Türkan Hoca öğrenciyken, ders kitaplarına şiirler yazarmış. O şiirleri okuyup hayal kurarak çalışmasına ara verirmiş. Bunu ben de lise de yapardım, ortak noktalarımız çıktıkça sevindim.

Kitabı tıp okuyan ya da okumak isteyenlerin hatta doktorların okuması gerekiyor. Türkan Hoca doktorların hastayla olan ilişkilerinin özellikle üstünde durmuş. Beni kan tutuyor ve genel olarak doktorlardan korkarım. Hastaneye gittiğimde kendimi zorla orada tutuyorum, büyük bir irade gerektiriyor. Doktorun tavrı bu yüzden çok önemli benim için, doktor karşısındakini rahatlatmayı ve güven vermeyi bilmeli. –iç ses bu bahsi kapa!-

Değerli görüşler içeren bir kitaptı Hekim Olmak.

Sağlıkla ve sevgiyle kalın!

“Ama benim hekim tipim, kendi halinde, hastalarıyla ilgilenen, yaptığı işi en iyi yapan, kendisini hastanın yerine koyan, bilgilerini de sürekli tazeleyen hekimdir.” /28

“Diğerlerinden farklı olmak ayrımcılık nedeni olamaz, biz bu toplumda birlikte yaşıyoruz.” /44

“Bizler, insanlar birey olmalı, kendi ayakları üzerinde durmalı, derken onlar birey değil, bencil oldular.” /65

“Öğretim üyesi olmak bir nevi sanatkar olmak gibi geliyor bana. Önce insanları seveceksin, öğretmeyi seveceksin, öğretmeyi severken öğrenmeyi seveceksin.” / 104



17 yorum:

  1. türkan saylan... rahmetle anıyorum.
    bir zamanlar çok karalamıştı onu, kara yüzler. unutmadım. ama iyi şeyleri hatırlamak tercihim. gönül borcumuz çok.

    jelibonlar bonibonlar kalpler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedikedikedi,
      Yapılan güzel şeyler hep karalanmaya çalışılıyor bizde zaten :(
      Şekerlemeleri çok seviyorum, Dumbledore gibiyim :D

      Sil
  2. Alıntıları çok beğendim. :) Resimdeki çiçekler menekşe mi bu arada? Renkleri de çok hoş. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Arka kapaktaki menekşe, üstteki de sanıyorum ki yaprağı güzel :))

      Sil
  3. Bu tarz röportajdan oluşan kitapları daha önce hiç okumamıştım. Alıntıları okuyunca o kişiyi gerçekten tanımaya yönelik kitaplardanmış. Aklıma Ayfer Tunç'un böyle bir kitabı vardı o geldi neyse beynim yine alakasız şeyler peşinde. Türkan Saylan gerçekten saygı duyulması gereken biri. Bu kitaba da bakmaya çalışacağım zira şu sıralar etkinlik kitapları dışında kitap okuyamıyorum :( ühühühühüh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'nın Dünyasından,
      Ayfer Tunç hiç okumadım umarım okurum :(( Kişinin fikirlerini öğrenmek için güzel oluyor bu tarz gerçekten :))

      Sil
  4. Alıntılar nefis. Fotoğraf çok hoş olmuş ayrıca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almanyalı Gelin,
      Teşekkür ederim, beğenmene sevindim :))

      Sil
  5. ne hoş kitapmış saool :)

    YanıtlaSil
  6. bende geçen hafta ayşe kulin in türkanını okudum ve çok beğendim o daha çok biyografi romanı gibi ama bunu da merak etmedim değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimdeki Yaz,
      Bahsettiğim biyografik roman oydu işte :))

      Sil
  7. doktorlar konusunda aynen katılıyorum, kitap da ilginçmiş, teşekkür ederiz paylaştığına..:)

    YanıtlaSil
  8. Alıntılar harika,ruhu şad olsun ..

    YanıtlaSil
  9. İlkay,
    Bence de öyle, her doktor maalesec bunun bilincinde olmuyor :((

    YanıtlaSil