4 Ocak 2020 Cumartesi

CEHENNEM ÇİÇEĞİ - ALPER CANIGÜZ

1
April Yayıncılık
221 sayfa

Bir kitabı bitirirsiniz ve sonra hayata nasıl devam edeceğinizi bilemezsiniz. Boşlukta kalmak gibi bir his. Cehennem Çiçeği’nin kapağını kapattım ve öylece oturuyorum. Duvara bakmaktansa word sayfasına bakayım dedim, buradayım.

Cehennem Çiçeği, Alper Canıgüz’den okuduğum ikinci kitap ama kendisi çoktan gönlümü fethetti. İlk kitabım Oğullar ve Rencide Ruhlar’dı, kendisi aynı zamanda Alper Kamu serisinin de birinci kitabı. Seri Cehennem Çiçeği ile devam ediyor. Alper Kamu yine 5 yaşında, yine hazırcevap ve sivridilli, yine boyundan büyük işlere kalkışıyor ve bu durum ona çok yakışıyor.

Kitabın içinde babasının Alper’e anlattığı çok güzel bir hikaye var: Karanfil Kız. “… dünya da küçük bir kızın omuzları üzerinde dönermiş.”

Cehennem Çiçeği ilk kitaba göre biraz daha karamsar sanki ama ben bu durumu sevdim. Keşke üçüncü kitabı olsa diye iç geçirmekten kendimi alamıyorum.

“Herkes göründüğünden daha tehlikelidir.”

“Verilemez! Edilemez! Bildirildi! Cumhuriyet tarihimiz edilgen kiplerden ve gizli öznelerden ibaretti.”

“Sevdiğin kişiye asla iyi geceler dilememelisin. Uykunun aranıza gireceğini düşündürürsün.”

“Siz de düşünürseniz, seçme özgürlüğü zannettiğiniz şeyin ekseriyetle ölümlerden ölüm beğenmek olduğunu fark edersiniz.”

“… ilk ve en önemli felsefi sorun hayatın yaşanmaya değer olup olmadığıydı elbette; bir kez devam etmeye karar verdikten sonra, diğerlerinin cehennemi olmayı da ağlayıp sızlamadan kabullenmek gerekiyordu.”

“Birinin yıkıntıların nöbetini tutması gerekir; işte o yüzden, biri hariç, bütün çocuklar büyür.”



25 yorum:

  1. kitabı ilk kez duyuyorum ama merak ettim
    çekimler çok hoş
    anlatım diliniz de çok kendine çeken bir tarzda
    kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mel Güncesi,
      Teşekkür ederim, çok sevindirdiniz beni :))

      Sil
  2. Bende ilk defa duyuyorum. Sevdiğine iyi geceler deme geceler aranıza girer👍👍

    YanıtlaSil
  3. İlk kitaptan sonra ikincisi için heveslenmedim açıkçası ama yine de denk geldiğinde okurum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      İlk kitabı sevmemiş miydin? Ben karakteri seviyorum :))

      Sil
  4. 2 kitap var banada ay i hisleri yaşarmıştı.Bu kitabı çok merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnciden Notlar,
      Farklı bir roman bu da, ben sevdim :))

      Sil
  5. Ben bu kitabı ilkine göre daha çok sevmiştim, sanırım daha çok alıştığım için kahramana, ondan ayrılmak zor gelmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Gizi,
      Bana da ayrılmak zor geldi, özellikle de sonu böyleyken :((

      Sil
  6. Sayende şimdi öğrendiğim bir kitap oldu.. Okumak isterim bir gün :)

    YanıtlaSil
  7. Bence de biraz karamsar bir kitap. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Uzun zamandır türkçe bir kitap okumak istiyordum ama neyle başlayacağımı bilmiyordum, ilk kitabı listeye ekledim. Çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atlantisli,
      Alper Canıgüz, hem akıcı hem de keyifli yazıyor bence umarım seversin :))

      Sil
  9. Kitaptan alıntıları çok sevdim. Kitaptaki Karanfil Kız hikayesini de çok merak ettim. ^-^

    YanıtlaSil
  10. bazı kitaplar ve filmlerde beni öyle etkiliyor, sonrama etkisi yayılıyor :)
    Tatlı rüyalar kitabını okumuştum canım yazarın severim tarzını, yorumun süper :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Bu etkiyi seviyorum, o dünyanın içine ne çok girdiğimizi gösteriyor :))
      Tatlı Rüyalar'ı merak ediyorum ben de ama elimde Kan ve Gül var, sonrasında onu alırım belki :))

      Sil
  11. rencideyi okumuştum bunu da okurum o zaman pekii :)

    YanıtlaSil
  12. İlk kitabı okudum ama bunu okumadım. Denk gelirsem okurum ama. Alper Canıgüz'ü okumayı seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Bu kitabı da seveceğini düşünüyorum. Yazarı ben de sevdim :))

      Sil
  13. İlkay,
    Bunu da seversin kesin :)) Ben de diğer kitaplarını okuyacağım :))

    YanıtlaSil