7 Ekim 2019 Pazartesi

OĞULLAR VE RENCİDE RUHLAR - ALPER CANIGÜZ

74
İletişim Yayınları
204 sayfa

Bir süredir Alper Canıgüz okumak istiyordum. 30 Ağustos’ta memlekette bir festival havası vardı ve stantlar kurulmuştu. Doğa ve Hayvanları Koruma Derneği de ikinci el kitap satıyordu. Hikayenin gidişini anladınız değil mi? Oğullar ve Rencide Ruhlar’ı orada görüp aldım.

Kitabın giriş paragrafı favori girişlerimin içinde yerini aldı. “Beş yaş insanın en olgun çağıdır; sonra çürüme başlar.”

Kahramanımız Alper Kamu çok orijinal ve ilginç bir karakter olmuş. Kendisi büyümüş de küçülmüş, gerçi çoğu büyüğün sahip olmadığı bilgi hazinesine sahip bence. Kitabı polisiye diyerek sınırlamak istemiyorum çünkü içinde yok yok!

Oğullar ve Rencide Ruhları okurken aklımdan sürekli “Neden daha önce okumadım?” sorusu geçti, yazarın diğer kitaplarını da alacağım, umuyorum ki kısa zamanda.

“Okulda insanın asıl öğrenmesi istenen, anlatılan dersler değil ders anlatılırken susması gerektiğidir.”

“Gerçek acı sessizdir.”

“Hiçbir şey, hiçbir zaman iyiye gitmezdi. Sadece insan için daha rafine sarhoşluk yöntemleri geliştirmek mümkün olabilirdi.”



23 yorum:

  1. Keyifli ve güzel bir blogunuz var.Sizi takip ettim,sizi de beklerim.Sağlıcakla Kalın...
    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Yazarı ilk defa duydum. İnsanoğlu çoktan çürümüş gibi geliyor bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Kitap çok keyifli, hızla okunuyor ama bitsin istemiyor insan :))

      Sil
  3. sepete ekleyip ekleyip alamadığım bir yazar, bu yazınızdan sonra hele o alıntıdan sonra alıp okumam gerek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul Açık Elektrikçisi,
      Bence de okuyun, kitabı çok sevdim :))

      Sil
  4. Çok duyduğum bir yazar, bir türlü okumak nasip olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      Şans verin derim :))

      Sil
    2. Tanıtımınıza bakılırsa şans vermek gerekir Çok teşekkürler.

      Sil
  5. belki birkaç yıldır listemde, alamadım gitti!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Günlük,
      Benim de öyleydi, en sonunda alınıyor :))

      Sil
  6. Kkitabın ismi bayağı ilginç:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmauzmezblog,
      Değil mi? Çok seviyorum adını da :))

      Sil
  7. İlkay Özgür,
    Ben de okumak istiyorum diğerleriniii, kitap sipariş ettiğimde alacağım :))

    YanıtlaSil
  8. Yazarı ve kitabın ismini ilk kez duyuyorum. Sanırım kitapta bizi karakteri ile şaşırtan küçük bir çocuğun macerasını okuyoruz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Kesinlikle öyle, çok keyifli bir kitaptı :))

      Sil
  9. eveet okudum albert camus yü hihi hafif eğlenceli ve zekiceydi hıhım :)

    YanıtlaSil
  10. Bu yazarı sevdiysen kesinlikle Murat Menteş'i de okumalısın. İkisinin tarzı birbirine benzer. Zaten çok iyi arkadaşlar ama benim için Murat Menteş birkaç adım önde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Murat Menteş hiç denememiştim, o zaman ileride okuyayım, teşekkür ederim :))

      Sil
  11. Benim pek sevemediğim bir kitaptı 😔 Farklıydı ama gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'nın Dünyasından,
      Aaa sevmemene şaşırdım :D Özgün bir kitaptı bence de

      Sil