23 Ocak 2020 Perşembe

ASILACAK KADIN - PINAR KÜR

5
Can Yayınları
152 sayfa


Sonbahar günü, hava serin, Ankara’dayız. Gittiğimiz kitabevinde harika bir bölüm var: yasaklı kitaplar. Belli dönemlerde yasaklı olan kitapları, üzerine neden yasaklandıklarını yazıp bir kısma toplamışlar. Çok beğendik, haliyle buradan bir kitap alınmadan gidilmez… Cansu’nun önerisiyle Asılacak Kadın’ı aldım, iyi ki bana önermiş, ona buradan teşekkür sarılması gelsin.

Asılacak Kadın, gerçek bir olaya dayanıyor ve Pınar Kür’ün kendi sözleriyle “… toplumumuzun eski ve hala kapanmamış bir yarasına parmak basan bu roman, Türk edebiyatının en acıklı, en trajik öykülerinden biridir…” Konu bir cinayetin etrafında şekilleniyor ve hakim-mağdur-katil bakış açısıyla bize sunuluyor. Aslında bu sıfatlar kelimenin anlamını yansıtmıyor; kişiliği, gerçekleri belirlemiyorlar.

Bu şekilde yasaklanma nedenleriyle paketlemişler.

Asılacak Kadın’ı okurken dilini çok başarılı bulduğumu not aldım öncelikle. İki karakter arasında dildeki geçiş muazzam. Bilinç akışı tekniğiyle yazılmış ve yazar iki kahramanın da karakterine bürünebilmiş. Yalçın’ın bölümü ise kendisinin yazdığı bir metinden oluşmakta.

Kitabın sonunda Pınar Kür’ün savunması da var. Böyle bir romanın nasıl “cinsel tahrik” ve “ahlaksızlığı” anlattığını savunabilmişler, hayret! Ahlaksız olan savunmasız bir kıza bunu yapanlar ve seyirci olan toplumdur.

Kitabı çok beğendim. Okunması gerektiğini düşünüyorum.

“…sevmek işte bi türküymüş demek ak saçlı bi dedenin türküsü bi çaresiz ihtiyarın çatlak sesiymiş…”

“Oysa gün gelecek yıkılacaktır elbet, yalı da moruk da, simgesi oldukları yoz düzenle birlikte.”

“Bize her şeyi yanlış öğrettiler belki; belki de yanlış anladık, eksik anladık. Başımıza gelen tüm akla sığmaz şeyler kaçınılmaz mıydı gerçekten? Bilmediğimiz, daha öğrenemediğimiz yasalara göre?”



21 yorum:

  1. ilginç ve dikkat çekici bir uygulama sahiden,okuyucuda merakı etkileyeceği aşikar :)

    YanıtlaSil
  2. pınar kür çok çok iyi yaaaa, bitmeyen aşk ı da okuuuu :)

    YanıtlaSil
  3. Aşırı ilgimi çekti kitap. Yasaklanmış olması da dokunması gereken yerlere dokunduğunu gösteriyor aslında. Listeme ekledim hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Çelik,
      Seveceğini düşünüyorum, keyifli okumalar :))

      Sil
  4. Yazarın Sadık Bey kitabını okuyup kalemini çok beğenince bu kitabını da listeme eklemiştim. Senin beğendiğini görmek beni rahatlattı. Güvendiğim birinin yorumuyla artık kesin okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'nın Dünyasından,
      Ben de Sadık Bey kitabını okuyayım :))

      Sil
  5. Yasaklı kitaplar bölümü güzelmiş. İnsanın o kitapları daha çok okuyası gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      Kesinlikle, çok güzel düşünmüşler :))

      Sil
  6. bir cinayet romanı kitabını okumuştum, bu kitabını da çok merak ettim :)
    sevgiler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Bunu da ekleyeyim, Pınar Kür'den bir sürü önerim oldu :)) Elimde de hikaye kitabı var :))

      Sil
  7. İlkay,
    Okumalısın, seveceksin bence :))

    YanıtlaSil
  8. Geçen bir arkadaşım Pınar Kür'ün kadın haklarını koruyan bir yazar olduğunu söyledi.Yıllar önce sadece bir kitabını okumuştum.Başka kitaplarını da okumayı düşünüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül Çelik,
      Evet, öyle bir yazar, sevdim kendisini :)) Başka kitaplarını ben de okuyacağım :))

      Sil
  9. Kitabı hemen okuma listeme ekledim :'0 Çok ilginç duruyor, yasaklı bir kitap olduğunu bilmiyordum. Paylaşım için çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atlantisli,
      Umarım seversin sen de, okunması gereken bir kitap bence :))

      Sil
  10. Pınar Kür'ü daha önce okumamıştım. Belki başka kitaplarına önce bir şans verip daha sonra bunu okuyabilirim. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Bu kitabıyla da başlamak güzeldi :)) Yorumlarını bekliyor olacağım sevgili Tuğçe :))

      Sil