31 Aralık 2019 Salı

ÖZET 2019


2019’un sonuna geldik. İstatistikleri çıkartırken fark ettim ki bu yıl bana bir yıldan daha uzun gibi gelmiş. Sanki okuduklarımı bu yıl içinde değil de uzun zaman önce okumuş gibi hissettim. Neyse ki bitti. Bakalım Salıncak bu yıl neler yapmış?

Bloguma 111 –bununla beraber 112- post girmişim, büyük çoğunluğu kitap yorumu... Bu yıl istediğim kadar tiyatroya gidemedim, haliyle de hakkında yazamadım. Film açısından verimli bir yıldı ancak bloguma genellikle film yorumları yazmıyorum.

94 kitap okudum, toplamda 24.892 sayfa ediyorlar. Yani günde ortalama 68 sayfa okumuşum. (Ders kitaplarını katsak artar bence :D) En çok Nisan’da okumuşum: 3.207 sayfa. En az ise –bunu söylemek beni üzüyor ama- Ocak’ta… En az derken hiç demek istiyorum. Erasmus’taydım hala. Okuduğum aylardan en az olanı ise Ekim: 1.633 sayfa.



2019'da en çok görüntülenen postum Abdülmecid Efendi Köşkü İçimdeki Çocuk Sergisi olmuş.

Bu yıl aslında bir sürü dizi izledim, çoğunu da beğendim ama benim için en özeli Yeditepe İstanbul oldu. Film olarak seçim yapmak çok zor, o yüzden rastgele beğendiğim birkaç taneyi bırakayım buraya: Ulysses’ Gaze, La Meglio Gioventu, Kafernahum, Bir Zamanlar Anadolu’da

2019'a bakışım, temsili

İstatistiklerimiz bu kadardı. Genel olarak 2019’da çok fazla şey yapmadım sanki ama ruhsal olarak yıpratıcı bir yıldı. Erasmus’u bitirdim, Eskişehir – Ankara gibi güzide Anadolu kentlerimizi gezdim, yazın Ege’de biraz vakit geçirdim, bol bol Sarman’la takıldım, sitede Tekir kızımı baktım, ağaçlara sarıldım, güldüm, ağladım, şikayet ettim, hayal kurdum…

2020 Hedeflerim’i okumak isterseniz tık. Tekrar buraya yazmayayım, sadece bir madde daha ekleyeyim. Çevremdeki olumlu insan sayısı artsın, negatifliklerden etkilenmemeyi öğreneyim.

2020 güzel olsun. Mutluluk, sağlık ve şans getirsin çünkü hepimizin buna ihtiyacı var.


25 yorum:

  1. Mutlu yıllara blogcan, umarım 2020 yılın bu yıldan daha güzel olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      Çok teşekkür ederim blogcan, iyi bir yıl geçirelim :))

      Sil
  2. Dilerim güzel bir yıl olur hepimiz için. :)
    Kediler çok şirinn. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Umarım öyle olur :)) Kedicikleri çok özlüyorum :((

      Sil
  3. Bence gayet güzel bir yıl olmuş.Bu yılın daha güzel geçmesi dileklerimle mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  4. Nice güzel yıllara Elifcim yeni yılda yeni yazarlar,kitaplar ve oyunlar keşfedelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebenk,
      Keşfedelim sevgili Damla, bu yıl güzel bir yıl olsun :))

      Sil
  5. Sizin kitap okuma hızınıza hayranım... İyi seneler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer,
      Umarım 2020'de daha çok okuruz :)) Mutlu yıllar :))

      Sil
  6. Yıpratıcı olsa da dolu dolu bir yıl geçirmişsin. Umarım bu sene her şey gönlünce olur. Nice senelere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Teşekkür ederim, hepimiz için öyle olsun, mutlu yıllar :))

      Sil
  7. benim için de çok hoş bir sene değildi 2019, hadi bakalım inşallah 2020 bize müthiş şanslı, sağlıklı, mutlu huzurlu bir yıl olur, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      İnşallah öyle olur, bu yıl şans bizimle olsun, mutlu yıllar :))

      Sil
  8. tipe bak bezgin bekir :)

    YanıtlaSil
  9. Sanırım okuduğun bütün kitapların yorumu blogunda var. Bu açıdan sana çok imreniyorum. Benim birikmiş onlarca kitap yorumum var :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      Genelde eş zamanlı girmeye çalışıyorum, birkaç gün ya da hafta aksadığı oluyor ama kitabı okuduğumda yorumunu yazmayı tercih ediyorum, yayınlamam gecikiyor sadece :))

      Sil
  10. o zaman bu yııııl yıpranmaaaa ve olumlu olsun çevreeeen :) son yazıma koyduum, krismıs filmleri yazınıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Olsun Deep, umarım öyle olur :)) Çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim ehe :))

      Sil
  11. 2019 benim içinde yıpratıcıydı doğrusu. Bu yıl unuttaracak güzellikte olur umarım :)
    Tüm bunlara rağmen gayet verimli geçmiş bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      Umarım dediğin gibi olur :)) Çok verimliymiş gibi hissetmiyorum ben :((

      Sil
  12. 2020 de çok daha fazla kitap okumanı, tiyatroya gitmeni ve huzurla mutlulukla yeni anılar yaratmanı diliyorum o halde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela,
      İnşallah öyle olur, teşekkür ederim bu güzel dileklerin için, iyi yıllar :))

      Sil
  13. İlkay,
    Çok özledim minnoşları, sınavlarım bitsin kavuşayım istiyorum hemen :))

    YanıtlaSil