30 Aralık 2019 Pazartesi

KUVÂYİ MİLLİYE - NAZIM HİKMET

93
Yapı Kredi Yayınları
226 sayfa

Bu yaz Bilge bize geldiğinde Nazım’ın Kuvâyi Milliye’sini okumadığımızı fark ettik. Beraber okumaya karar verdik.

Kitaba başlamamız kışı buldu ama olsun. Hemen bir özlü sözümüzü hatırlayalım: Geç olsun güç olmasın.

Elimizdeki kitap 4 bölümden oluşuyor: Kuvâyi Milliye, Saat 21-22 Şiirleri, Dört Hapisaneden, Rubailer. Aslında içindeki çoğu şiire aşinayım, bir kısmını defalarca okumuşum.

Nazım Hikmet, sevdiğim şairlerden. Kuvâyi Milliye Destanı’nı bir bütün olarak okuduğum için mutluyum, Saat 21-22 Şiirleri’ni ise bir dönem sık sık okurdum. Şiirlerinin içindeki yaşama arzusunu ve umudu seviyorum. Umut sanki Nazım Hikmet şiirlerinde elle tutulur şekilde somutlaşıyor. En karanlık zamanlarda bile umut, yaşamak, özgürlük, gelecek güzel günler...

“Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
ve bir orman gibi kardeşçesine,
bu hasret bizim…”

“İnsanlar, daha güzel günlere insanları taşır”

“Herhal ilerdedir
yaşanacak günlerin
en güzelleri.”



7 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Burcu,
      Teşekkür ederim, hepimiz için güzel bir yıl olsun :))

      Sil
  2. İlkay,
    Aslında işaretlediğim çok yer vardı ama yazmaya üşendim :D

    YanıtlaSil
  3. Ben de bu aralar Cahit Sıtkı'nın Otuz Beş Yaş kitabını okuyorum. Şiir okumak iyi geldi. Yılı şiirle açtım, artık daha çok şiir okumak istiyorum. Nazım Hikmet de okumak istediklerimden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      Şiir okumak iyi geliyor gerçekten, ben de seviyorum, çok sık okumasam da :))

      Sil
  4. hımms olabilermiiiş :)

    YanıtlaSil