26 Aralık 2019 Perşembe

UZUNHARMANLAR'DA BİR DAVETSİZ MİSAFİR - SEZGİN KAYMAZ

91
April Yayıncılık
323 sayfa

“Sen yaşamayı mı bilmiyorsun Musa?” dedi, “Onu mu merak ediyosun? Ondan mı hep roman hep roman?” /113

Okuduğum en enteresan kitaplardan biriydi Uzunharmanlar’da Bir Davetsiz Misafir. Yazıldığı tarihi de göz önünde bulundurmak lazım: 1997.

Kitabı çok sevdim! Belki böyle bir kitap okumaya ihtiyacım olduğundan, konusundan ya da akıcılığından dolayı… Bir sürü neden sayabilirim burada.

Dili çok akıcı Sezgin Kaymaz’ın. Final haftam olmasına rağmen iki günde bitirdim. Konu merak unsuruyla sizi sarıp sarmalıyor ve sürüklüyor. Ayrıca çay içme isteği uyandırıyor çünkü kahramanımız Musa çay tiryakisi.

İtiraf edeyim, kitabın başında biraz korktum. Bu yüzden gündüz başlamak daha mantıklı bir hareket olabilir.

Kurguda tespit ettiğim küçük uyumsuzluklar vardı ama bence çok önemli değillerdi.

Sonuç olarak Sezgin Kaymaz’ın hikâyelerini sevdiğimi biliyordum, romanını da sevdiğimi görmüş oldum. Güzel bir dil ve konu eşittir güzel kitap, biliyorsunuz denklem kurmak önemli, özellikle de Uzunharmanlar’daysanız…

“İnsan korktuğu şeyleri düşünmeye başlayınca korkmadığı şeyleri düşünemez oluyordu. Korku, üstüne biri çıkmış ağır bir yün yorgan gibi kapanıyordu üzerine, yorganın üstünde seni boğan gene sen, dışarıda istediği kadar hava olsun, alamıyordun.” /105

“… bin türlü şey geçiyordu aklından, bin türlü şey geçince aslında hiçbir şey geçmemiş olur, sen o kafanın içini tıklım tıklım zannedersin, bomboştur…” /114

“Zaten bilemeyeceğini bildiğin bir şeyi bir türlü bilemediğin için üzülmek, zaten kaldıramayacağını bildiğin bir şeyi bir türlü kaldıramadığın için üzülmeye benzer. O da boş bu da boş.” /276



15 yorum:

  1. çok güzel alıntılar.
    seni yeni yıldaki hedeflerini yazacağın bir mime davet ettim. eğer vaktin varsa ve daha önce yapmadıysan yapabilir misin okumak isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      Beğenmene sevindiim, mim için teşekkür ederim :))

      Sil
  2. Yazarı daha önce duymamıştım. İsmini şimdi not alıyorum. Dili akıcı olan ve konu bütünlüğüyle okuru içine çekmeyi başaran kitapları okumayı seviyorum. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Yorumunu bekliyorum halde, umarım seversin :))

      Sil
  3. hıms bu yazar ilginçli. sadece bir romanını okudum. kün. ilginçti ama çok havasına da giremedim yani. bu romanı da aklımda olsun. kolay diyosun yani peki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Kün'ü okumadım bilemiyorum ama Bakele ve bu güzeldi :))

      Sil
  4. Sanki yazdığın alıntılardan çok daha fazlasını beğenmişsin :-) Yazarın sadece Bakele'sini okudum ama bayıldım o kitaba. Öykü sevmememe rağmen yazarın üslubu çok hoşuma gitmişti. O zamandan beri başka kitabını okumak kısmet olmadı ama mutlaka okumak istiyorum. Belki 2020'de kısmet olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Her bölümün başında başka yazar ve şairlerden alıntılar vardı, onlar da işaretli. Bir de kitap benim değil Kitap Eylemi'nin, ortak işaretler :)) Yazarın bu kitabını da seveceğini düşünüyorum :))

      Sil
  5. Bu kitabını okumuştum ne güzel anlatmışsın:)

    YanıtlaSil
  6. dikkat çekici bir ismi var :) önerin için teşekkürler iyi yıllar dilerim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eleganceblr,
      İsmini ben de seviyorum :)) İyi yıllar :))

      Sil
  7. okumuştum güzeldi evet..:) konuyu çok başka işlemiş olan Tess Gerritsen'in Gece Gelen'ini tavsiye ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Bunu not alıyorum o halde, okumak isterim, çok teşekkür ederim :)) Mutlu yıllar! :))

      Sil
  8. İlkay,
    O alıntı beni de etkiliyor, cevabım daha da etkiliyor :D Umarım seversin İlkay, mutlu yıllar :))

    YanıtlaSil