29 Aralık 2019 Pazar

İYİ AİLE YOKTUR - NİHAN KAYA

92
İthaki Yayınları
290 sayfa

İyi Aile Yoktur, Türk aile yapısının ihtiyaç duyduğu kitap bence. Yazar, Alice Miller’dan etkilenmiş ve araştırmalarının sonunda bu kitabı yazmış.

Kitabın doğru noktalara temas ettiğini ve farkındalık yaratabileceğini düşünüyorum. Çok çözüm odaklı bir kitap değil, daha çok sorunları tespit ediyor. Ayrıca İyi Aile Yoktur’daki aile kavramının içindeki baba figürü nerede diye düşünmedim değil. Twitter’ı incelediğimde yazarın kitapları bir bütün olarak yazdığı ve diğer kitabında babayı anlattığı dikkatimi çekti. Devam kitabını okuyup göreceğim. :)

Genel olarak baktığımızda kitabı sevdim ve Nihan Kaya’nın tespitlerine katılıyorum. Alıntıların, kitabı benden daha iyi anlatacağını düşünüyorum.

Sevgiyle ve kitapla kalın!

“Çocukluk bir cehennemdir.”

“En iyi anne baba bile çocuğuna zarar verir. Anne-babanın çocuğa verdiği zararı örtbas edebilmek için anne-babalık kurumsallaştırılmış ve kutsallaştırılmıştır.”

“İnsanın çocuğuyla ve genel olarak çocuklarla ilişkisiyle yüzleşmesi, kendi çocukluğuyla yüzleşmesi demektir.”

“Dünyada, öldüğünde yahut bir şekilde kaybettiğimizde varlığımızı idame ettiremeyeceğimiz kimse yoktur; kendimiz hariç. Kendimiz dışında kimseye ihtiyacımız gerçek bir ihtiyaç değil.”

“Bir insanın en olumsuz, en sağlıksız yanını gösterdiği kişi, her zaman, çocuğudur.”

“En büyük acılar genellikle insanın kendine çektirdiği acılardır. Kişi benliğindeki işkenceciden hiçbir yerde kurtulamaz.”

“Birinin bir başkası üzerinde baskı kurmasının normalize edilmesi, ailede başlıyor. Dünya realitesi, kanıksadığımız için, ne kadar yanlış olduğunu fark bile edemediğimiz hiyerarşiyle, zihinsel ve psikolojik istismarla dolu.”


13 yorum:

  1. mmm bunu eren'in bloğunda da görmüştüm. ön bilgilere bakarak alanında dikkat çekici bi kitap olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Aile yapısını anlatan kitapları severim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. nihan kaya hoş yazıyor hafif yazıyor ve iyi de :) bi kitabını okudum ama hepsini okuycem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Dili basit gerçekten ama öbür türlü halka kendini okutamazdı kiii :))

      Sil
  4. kitap beni çok etkilemişti, vurucu bir tarzı var Nihan Kaya'nın gerçekten...Gizli Özne'yi de tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Alacağım en kısa zamanda, öncelikle İyi Toplum Yoktur'unu okuyup :))

      Sil
  5. Okumak istediğim bir yazar teşekkürler canım:)
    Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Beğeneceğini düşünüyorum, musmutlu yıllar :))

      Sil
  6. İlkay,
    Yorumlarımı beğenmene çok sevindiim arada salla pati olsalar da :D

    YanıtlaSil
  7. Kitabın yorumunu yazmadığım için yorumunu da okumamıştım. Artık yazdığıma göre okuyabilirim dedim. Yazarın doğru tespitleri var ama sürekli olumsuz durumlardan bahsetmesi beni yordu. İçimi kararttı. Keşke dediğin gibi biraz da çözüm odaklı olsaydı da ne yapmamız gerektiğini yazsaydı. Kitapları çok beğenildiği için bir kitabını daha okumayı düşünüyorum. Kitaplarına devam edip etmemeye o zaman karar vereceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      Sürekli anneye yüklenmesi bana çok garip gelmişti, yazarın annesiyle problemi olduğunu düşündürdü ki galiba kitapta bahsediyordu bir yerde. Ben de İyi Toplum Yoktur'u okuyacağım bir ara, elimde. Yazarı twitterdan da takip ediyorum, bazı fikirlerini sevsem de bazıları mantıksız gelmeye başladı. (mesela çocuğun yanında doğum, bu temalı bir de videosu var)
      Yine de böyle kitaplara da ihtiyaç var bence, tabuları yıkmak için :))

      Sil