21 Aralık 2019 Cumartesi

Christmas Filmleri


Yaklaşık bir yıldır “Ne İzledim?” yazısı yazmıyordum. Baktım Christmas’a az kaldı, ee ben de bir miktar Christmas filmi izlemişim, neden bunları yazmayayım dedim ve bir neden bulamayıp şu an yazmaya başladım.


9 tane Christmas filmi izlemişim, filmlerin ortak özelliği insana mutluluk aşılayıp, her şey yoluna girer mesajı vermesi… Bu dönem biraz da bu filmlerle hayata tutunmuş olabilirim. Çok daha fazla izlemek isterdim ancak sınav zamanı geldi çattı; okunacak kitaplar, notlar, pratikler, slaytlar vs. var. (Buraya küçük gözyaşı damlası bırakayım)

Bakalım hangi Christmas filmlerini izlemişim:

 
The Holiday

Yaşam tarzları birbirinden farklı olsa da, dertleri benzeyen iki kadını anlatıyor. İkisi evlerini takas ediyorlar ve hikaye başlıyor. Sımsıcak bir film… Ayrıca Iris’in –Kate Winslet- evini çok beğendim.



I’ll Be Home for Christmas

Bekar bir annenin babasının Christmas’da onları ziyarete gelmesini anlatıyor. Aile filmi, çerezlik. Eh işte kategorisindeydi benim için.




Jingle All the Way

Ailesine çok vakit ayıramayan meşgul bir iş adamının sınırlı sayıda olan oyuncağı oğluna almak için verdiği çabayı anlatıyor. Film oldukça eğlenceli.




A Cinderella Story: Christmas Wish

Modern bir Cinderella uyarlaması. Normalde uyarlamaları severim ama bu biraz standartların altındaydı.




How to Grinch Stole Christmas

Şimdiye kadar bu filmi izlememe şaşırmış olabilirsiniz, neden bu kadar erteledim ben de bilmiyorum. Çok keyifliydi, izlemediyseniz sıcak çikolatalarınızı alın ve başlayın.



Klaus

Noel Baba’nın nasıl Noel Baba olduğunu anlatıyor. Son zamanlarda izlediğim en iyi animasyonlardan biri bence. “Yapılan iyilik başka bir iyiliği doğurur.”





Knight Before Christmas

Bir Ortaçağ şövalyesinin kendini günümüzde bulmasını ve yaşadıklarını anlatıyor. Film keyifliydi, erkek oyuncuyu beğendim, beklentilerimi karşıladı.




A Christmas Prince: The Royal Baby

Noel Prensi serisinin üçüncü filmi. Bu seride bir olmamışlık var ama yine de izliyorum. :D Filmin geçtiği krallık Aldovia’yı sevdiğim için izlemeye devam ediyor olabilirim.




It’s a Wonderful Life

Biraz fazla optimist bir film olsa da genel olarak sevdim. George Bailey ile empati kurabildim. “Bir insanın hayatı, birçoğunun hayatını etkiliyor. O olmayınca çevresinde kocaman bir boşluk kalıyor.”




Bonus: Dizi (Christmas temalı değil)

The Halcyon

İkinci Dünya Savaşı sırasında Londra’da bir lorda ait lüks bir oteli konu alıyor. Lordun ailesini, otelin çalışanlarını, dönemi, siyaseti ve ilişkileri anlatıyor. Eylemcan’la izledik, çok sevdik. Sadece bir sezon ve sekiz bölümden oluşuyor. Dizinin tüm bölümlerini Türkçe altyazılı bulamadık, o yüzden bir kısmını da İngilizce izledik.

🎄🎅

Evet, Christmas’a dair ben bunları izledim. Siz neler izlediniz? Önerilere açığım.



37 yorum:

  1. işte kışı bu yüzden seviyorum :) tam bu günlerin, bu filmlerin zamanı!
    çok keyifli bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mel Güncesi,
      Kışı seven biri daha yaşasın :))

      Sil
  2. krismıs filmleriii en sevdiğim yaa. bunlardan bazılarını izlememişim. izlerim saoool :) klasik krismıs filmleri vaar. bak şunlar :) national lampoon's christmas vacation/ three stooges (siyah beyaz eski, bu klasik yılbaşı eğlencesi)/a christmas carol (carrey)/miracle on 34. street/a christmas story (1983)/sliding doors/the wedding date/leap year/27 dresses/elf (2003//along came polly/baby mama (2008)/bowfinger/love aqctually/a christmas story (kaçırmaaa)/planes trains and automobiles (çok komiiik)/four christmases/the santa clause (çok tatlııı)/ bunları biliyoree :) ama nete yazarsan christmas movies diye daha bir dolu vaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Çok teşekkür ederim Deep, içlerinden izlemediklerimi izleyeceğim :))

      Sil
  3. Tatil ve Şahane Hayat çok sevdiğim filmlerdi. Tam kendini iyi hisset filmleri. Canın sıkıldığında açıp izleyeceksin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Kesinlikle öyleler, hatta bence çoğu Christmas filmi öyle. Bu yüzden seviyorum :))

      Sil
  4. Netflix filmlerini kesin harlequin tarzı yazan yazarlardan senaryolaştırmıştır. 😀 Benim de enerjimde düşüşler var, bu film tavsiyene uymaya çalışacağım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Netflix filmleri öyle gerçekten :D Enerji yükseltiyorlar tavsiye ederim :))

      Sil
  5. Şöyle kar yağmaya başlasın bu öneri filmlere bakacağım ben de, teşekkürler şimdiden. :) Evde Tek Başına serilerini de çok seviyorum ben. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      O seriyi ben de severim :)) Kar yağmayacak galiba buraya üzülüyorum :((

      Sil
  6. flim tavsiyelerinizi degerlendirecegim kısa kısada olsa bakacagım

    YanıtlaSil
  7. Tatil filmini nedense çok severim Jude Law olmasından olabilir kalp kalp :)) Hatta bu sene tekrar izlemek aklımda.Diğerlerinden de izlemediklerim var güzel liste eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      Jude Law'ı sevdim ben de filmde :)) Umarım diğerlerini de seversin :))

      Sil
  8. Digerlerini bilmiyordum listeme ekledim ama Cindrella çok kötüydü uykum geldi tamamlayamadım o film için masrafa yazık diye düşündüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazimbari,
      Benim için o kadar kötü değildi ama eh işte çekmeseler de olurmuş :))

      Sil
  9. dün gece izledim, klaus'u, çok çok sevdiim :)

    YanıtlaSil
  10. Güzel liste, keyifle izlenebilir. Hayatımıza pozitif etki verecek türden her biri. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Yakalı,
      Böyle pozitif etkilere ihtiyaç oluyor :))

      Sil
  11. Zaman içinde birkaçını izlemişim. Tahminimden fazla çıktı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Ben her yıl bu kadar izliyorum, bazen daha fazla.. :D

      Sil
  12. harika bir seçki, ben de yılbaşı öncesi bu tür filmleri izlemeyi seviyorum; holiday harikaydı, schwazenerger'in filmi tam bir klasik, grinch, klaus çok güzel... Arthur Christmas tavsiyemdir..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Arthur Christmas'ı izlememiştim, izleyeyim o halde, çok teşekkür ederim :))

      Sil
  13. ben de bazılarını izledim ama halen içinde izlemediklerim mevcut bu seçimlerinizden ve izlediklerinizden faydalanacağız teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. İlkay,
    Yılın bu zamanlarda böyle filmler izlemeyi çok seviyorum, sınavlarım olmasa yukarıdaki liste daha uzardı ama olsun :D

    YanıtlaSil
  15. grinch efsane, klaus'u ekledim listeme.
    a christmas carol, tuhaf bir yılbaşı öyküsü'nü de öneririm animasyon seviyorsan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi,
      İzledim onu da, kitabı da harika çok seviyorum :)) Teşekkür ederim :))

      Sil
  16. Kızımla Grinç'i izledik blogada yazdım şimdi :))
    teşekkürler tatlımmm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Umarım beğenmişsinizdir, hemen bakıyorum yorumuna :))

      Sil
  17. Hiç birini izlememişim. Hatta yazıya tıklarken dedim ki kesin evde tek başınayı yazmıştır. Ama yanılmışım. Bir sürü yeni film öğrendim. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur Tozu,
      İzlenmesi gereken christmas filmleri listesi yapsaydım kesin onu da koyardım :D Bu ay içinde izlediklerimi yazdım sadece. Keyifli seyirler :))

      Sil
  18. Deep bahsedince postu okumaya geldim. Klaus'u severek izledim. Diğerlerine de şans vermek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      Hoş geldiin :)) Diğeri de genel olarak keyifliydi, bu tarz filmleri seviyorum :))

      Sil