12 Nisan 2020 Pazar

ÇILGIN KALABALIKTAN UZAK - THOMAS HARDY

29
Can Yayınları
Çeviri: Nihal Yeğinobalı
491 sayfa


Çılgın Kalabalıktan Uzak okumayı çok istediğim ama bir süredir kitaplığımda bekleyen kitaplardan birisiydi. Cansu’yla ortak okuma listemize almıştık. Korona vakalarının görülmesi ve bizim evde durmaya başlamamızın üzerine kitaplıkta gözüme çarptı. Adı biraz da bizim karantina durumumuzu yansıtıyor gibiydi, konusunun alakalı olmadığını biliyorum ama yine de bugünlerde okumak istedim.

Babaannemin anlattığına göre küçükken hep çiftliğim olsun istermişim çünkü evde hayvan bakmama izin vermiyorlardı. Ben de çat pat bu isteğimi hatırlıyorum. İçinde at, kedi, köpek, keçi vs. olacaktı. Bunun kitapla bağlantısı şu ki olaylar çiftlikte geçiyor. Çılgın Kalabalıktan Uzak’ta pastoral betimlemeler harika, insan kendini Weatherbury köyünde gibi hissediyor. Altı çizilecek çok yerinde tespitler de var.

Kitap genel olarak bir kadın ve üç erkek karakter etrafında dönüyor. Karakterlerden sadece Gabriel Oak’ı sevdim. Canım Gabriel, sen çok daha iyisini hak ediyordun! Kadın karakterimiz Batsheba genelde beni delirtti. Gabriel altın bu kitapta, altın!

Çeviri Nihal Yeğinobalı’ya ait, çevirilerine pek severim. Kendisini yakın zamanda kaybettik. :(

Çılgın Kalabalıktan Uzak, olay örgüsünden çok yazarın kalemi sayesinde sevdiğim bir eser oldu.

Sağlıkla ve kitapla kalın!

“Bir şeye yüz yüze, açıkça baktığımızda bile, gözlerimizin alıp getirdiği izlenimleri içimizdeki istek ve gereksinimlere göre renklendirip biçimlendiririz.”

“Duygulu kişiler her durumda nesnel olmaktansa, “Acaba kusur bende mi?” diye kuşkuya düşmekte birebirdirler.”

“Aşk, duyguyu kabartırsa da dinç kafayla düşünme yeteneğini eksiltir.”

“Aşk, katı, gündelik gerçek yığınlarının arasındaki çatlaklarda yeşerir.”



28 yorum:

  1. Peki hala çiftlik hayalin var mı ?☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozolog,
      Zaman zaman güzel bir kaçış oluyor :))

      Sil
  2. Burada çılgın kalabalık neyi ifade ediyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarık,
      Kitap kırsalda geçiyor, şehirdeki "çılgın kalabalık"tan uzaklar :))

      Sil
  3. İlk defa sende gördüm kitabı. Çıldırtan karakterler deyince aklıma Boyalı Peçe kitabı geldi bak ondaki kadın karakter de beni çıldırtmıştı. :( Çevirmeni olan Nihal hanım da nurlar içinde yatsın. Kitabı da denk geldiğim bir anda okumaya çalışacağım. Yanda gördüm de Otomatik Portakalı okuyorsun. Keyifli okumalar diliyorum ben pek sevmemiştim kitabı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Bu tarz karakterleri sarsıp kendine gel demek istiyorum :D Ben sevdim Otomatik Portakal'ı ama beklentim yoktu, bu yüzden sanırım :))

      Sil
  4. Bir kitabın yazarını tanımayı anlarım da çevirmeni de tanımak büyük bir kitap hayranlığı gerektirir. Sizleri tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ReHiTu,
      Çeviriyi önemsiyorum okurken, teşekkürler :))

      Sil
  5. Birkaç kez duymuştum bu kitabı ama konusuna dair hiçbir şey bilmiyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      Konusunda en çok geçtiği yeri ve Gabriel'i sevdim :D

      Sil
  6. Çevirmeni takip etmen ne güzel. Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Çevirilerini seviyorum ancak eserleri biraz fazla uyarlayıp ve gerektiğinde sansürlemekle eleştiriliyor.

      Sil
  7. Okunası kitaplardan birisi daha ;)

    YanıtlaSil
  8. Bu kitabı yine böyle zor zamanlarda okuduğum geldi aklıma çünkü Instagram'da "Bugünlerde Buddenbrook Ailesi oyalıyor beni" yorumuyla paylaşmıştım. Hâttâ siyah-beyaz çekmiştim fotoğrafını. 2015'ti ve yanlış hatırlamıyorsam terör olaylarının yoğun olduğu zamanlardı. Gündemimiz ara ara yoruyor böyle. Ne çok şeye katlanıyoruz. Okumayı sevenler için kitaplar iyi birer yol arkadaşı oluyorlar. Öyle işte... Sağlıkla kal, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Ne kadar haklısın... Yoldaşlarımızı hatırlarken o dönemde yaşanan olayları da hatırlıyoruz. İyi ki kitap okuyoruz :))

      Sil
  9. çiftlik, heartland oleeey :) bunu okudum filmini de izledim, hardy en sevdiklerimden yaa, oku bütün eserleriniiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Bu sıralar çiftliğe taktım :D Heartland'e 4'ü bitireceğim yakında,favorim karakterlerim Amy ve Jack :D Okurum Deep, bugünler bitsin almayı istiyorum :))

      Sil
  10. Çiftlik hayali, ne kadar güzel bir hayalmiş. Duyunca ben de istedim doğrusu. ^-^
    Kitabın konusu ilgimi çekti. Şu sıralar kitaplarımdan biraz uzak kaldım. Bunu da en kısa zamanda okumak için listeme ekliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Her hayvansevere hitap eder sanırım :)) Umarım kitabı seversin :))

      Sil
  11. Kadın karakterler hep okuyucu çıldırtmakla meşgul zaten, hahaha :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapların Senfonisi,
      Keşke onları sarsıp kendine getirebilsek :D

      Sil
  12. Çok güzelmiş yorumuna sağlık :) bilmediğim kitaplardan birini buldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arsel'in Okyanusu,
      Rica ederim, umarım okursan seversin :))

      Sil
  13. Kitabın ismi çok güzel. Kitabın konusu, yazarı hakkında hiç bilgim yok ama ismini uzun zaman önce duymuştum. Duyduğum andan beri de çok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      İsmini ben de çok seviyorum. Kitabı da sevdim :))

      Sil