13 Haziran 2019 Perşembe

JANE AUSTEN'LA ÇAY SAATİ - KIM WILSON

41
Martı Yayınları
Çeviri: Nihan Çevirgen
167 sayfa


Jane Austen’la Çay Saati’ni birkaç yıl önce kitap fuarından almıştım ama okumak için Jane’in tüm kitaplarını bitirmeyi bekledim.

Kitap Jane Austen’in yaşamında ve eserlerinde çayın yerini anlatıyor, çayın yanında yenen atıştırmalıkların tariflerini veriyor. 1800’lerdeki tarifler beni gülümsetti. Aynı zamanda yazar içeriği resimlerle, Jane’in kitap ve mektuplarından alıntılarla zenginleştirmiş.

Dönemin İngiltere’sindeki çay kültürü hakkında ilginç bilgiler de içeriyor. Mesela 1700’lerin başlarında Kraliçe Anne’in kahvaltıda çay içme adetini başlattığını biliyor muydunuz ya da “beş çayı” modasının Victoria döneminde akşam yemeklerinin giderek geç saatte yenmesiyle başladığını?

Kitabın hoşlanmadığım yönü ise Jane ile ilgili bazı cümlelerde kesinlik olmaması. “Böyle olduğunu düşünüyorum”la biten bir sürü tahmin var. Ayrıca zaman zaman aynı bilgiyi bir sürü yerde tekrarlamıştı, bu da biraz sıkıcıydı.

Jane Austen’la Çay Saati bana enteresan gelen bilgiler içerse de, okunması elzem mi derseniz, hayır değil. Ben Jane’i ve dönemin İngiltere’sini sevdiğim için keyif aldım.

“Çayın, İngilizlere özgü bir mekan ve ruh halini çağrıştırdığını söyleyebiliriz.”



29 yorum:

  1. Jane Austen'i ve çayı sevdiğim için kaçırmamıştım ben de, ama yorumuna katılıyorum, çizimler resimler vs çok tatlı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Çayla ilgili değişik şeyler hoşuma gitti benim de :))

      Sil
  2. Leyla ile Mecnunda Ismail abinin bir sözü vardı."herşeyi salla ama çayı demle"diye neden bilmem aklıma o geldi^^

    YanıtlaSil
  3. OKUNMASI ELZEM DEĞİLSE SİZİN VERDİĞİNİZ BİLGİLERLE YETİNELİM. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  4. Çayın gücü ışte

    YanıtlaSil
  5. Bana da okunması çok gerekli gibi gelmedi. Teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  6. ingilizlerin meşhur çay saatleri...babam çayına süt koyardı...ingilizler gibi...nerden öğrendiyse artık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaannemintakvimciği,
      Güzel bir alışkanlık, ben de deneyip sevmiştim :))

      Sil
  7. Babam da saat beş civarında işten gelir ve biz ailecek yemek öncesi beş çayı yapardık,hafif atıştırmalıklarla.Onu hatırladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül Çelik,
      Aileyle çay içmek de ayrı keyiflidir :))

      Sil
  8. Çay, eti petibör ile içilmeli, çok güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
  9. Teşeşkkürler bu bilgiler için :))

    YanıtlaSil
  10. ay okuyum bunu severim ben deeee :)

    YanıtlaSil
  11. Kendini sırf sayfaları arttırmak adına tekrarlayan kitaplar var, onlardan değilse okunabilir bana göre. Diğer türlü fazlaca sıkılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Febris,
      O kadar değil ama bazı tekrarlamalar da sıktı yine de beni :D

      Sil
  12. AUSTEN KİTAPLARI ile ilgili şahane bir film var. İzledin mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Günlük,
      Hangi film? Romanlarının filmlerinin bir kısmını ve Austenland, Jane Austen Kitap Kulübü gibi filmleri izledim :))

      Sil
  13. 1984'e yapacağım yorumu buraya yazmışım :-) Bu yüzden sildim.

    Ben bu kitabı sevmiştim ama isminden dolayı roman olduğunu düşünmüştüm. Roman olmadığını görünce biraz hayal kırıklığına uğramıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Roman olsa daha güzel olurdu bence de :/ Ben kitap fuarında inceleyerek almıştım.

      Sil