24 Haziran 2019 Pazartesi

ŞİDDET, SİYASET VE MEDENİLİK - ETIENNE BALIBAR, AHMET İNSEL, PINAR SELEK

46
Karabasanlar İçinde Türkiye
Derleyen: Marie-Claire Caloz-Tschopp
İletişim Yayınları
80 sayfa


Kitabı geçen sene İletişim Yayınları’nın Cağaloğlu’ndaki kitapevinden almıştım. Daha önce hiç görmemiştim ve dikkatimi çekmişti.

Şiddet, Siyaset ve Medenilik 2014 yılında İstanbul’da düzenlenen Günümüz Dünyasında Şiddet, Siyaset ve Sürgün/Sürgünü Bozma konulu konferans için yayınlanmış. 3 tane makaleden oluşuyor:
1) Ahtapota Karşı Kesişen Mücadeleler: Türkiye’de Feminist ve Anti-Militarist Hareketler /Pınar Selek
2) Otoritarizm ve Şiddet: İblisleri Karşısında Türkiye / Ahmet İnsel
3) Şiddet ve Siyaset: Bazı Sorular /Etienne Balibar

En çok beğendiğim makale Pınar Selek’inki oldu. Diğerlerinde katılmadığım düşünceler de mevcuttu ama farklı bakış açıları görmek ufuk açıcı olabiliyor.

“Felsefe herkese aittir. Fikir emekçileri ve yaratıcılar sadece üniversitede yaşamazlar ve aktif olmalarına rağmen çoğu zaman görünmezdirler.”

“Modern yaşamın en derin sorunları, toplumun egemen güçlerine karşı, tarihsel mirasın, kültürün ve yaşam tekniğinin ağırlığına karşı, bireyin kendi varoluş bağımsızlığını koruma çabasından doğar.”

“Devlet savaşla kurulur, kazanılmış savaşı kurumsal olarak sürdürür, sistemleştirir; böylece savaş devletleşir.”



18 yorum:

  1. arada bu tip şeyler okumayı seviyorum, denenebilir teşekkür ederiz:) bu arada diploma mı o????:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Arada güzel oluyor :)) Evet, diploma ama hala okula devam edeceğim :))

      Sil
  2. Alıntılar muhteşem, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten de devletler savaşlarla kuruluyor, biz de cumhuriyetimizi öyle kurduk inşallah sürdüreceğiz ilelebet. Medeniyetin olduğu yerde şiddet olmaz yani en azından istisnalar olur....siyaset ve şiddet ülkemizin içindeki hali anımsatıyor:( hem şiddet dili....hem nefret dili...bıktık.
    Eline sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Şiddet, devlet elinde tekelleşmiş durumda. Teşekkür ederim :))

      Sil
  4. Toplumsal içerikli kitaplar her zaman dikkatimi çekmiştir. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Bu tarz kitapları okumuyorum ancak şans tanımak lazım. eminim insanın ufkunu açacak paylaşımlar vardır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Öztürk,
      Benim alanımla da ilgili olduğu için zaman zaman okuyorum :))

      Sil
  6. Farklı bakış açıları kazanmak için okunabilir. :)

    YanıtlaSil
  7. üç isim de iyi eveeet ama bunu okumadım lazım olursa okuruum amaa :)

    YanıtlaSil
  8. Son alıntı öyle güzel ki...

    YanıtlaSil
  9. Kitap fotoğrafı on numara olmuş :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Teşekkür ederim, kitabın kapağına özel çektim :D

      Sil