26 Ağustos 2019 Pazartesi

BİZE ÇIKAN YOLLAR - RACHEL COHN & DAVID LEVITHAN

65
Pegasus Yayınları
Çeviri: Gizem Yeşildal
300 sayfa

Ağustosun ortasında bir Noel kitabı okumak gibisi yok. Okurken Noel ruhu bana da geçti: şarkılar, ışıklarla süslenmiş sokaklar, hediyeler, yağan kar, kurabiyeler, noel ağaçları… Aslında kitap Christmas’dan çok iki genç hakkında ama hey, ben Christmas’ı seviyorum, ruhunu da doyasıya hissettim.

Bize Çıkan Yollar’ın konusu çok sevimli ama young adult olduğunu belirtmeliyim, bu tarz kitapları sevmeyenler basit bulabilir.

Uyarımdan sonra konusuna değineyim: Lily’nin abisi içinde ipuçları olan bir defteri kitapçıya bırakır ve Dash defteri bulur, talimatları yerine getirmeye başlar. Böylece defter yoluyla Lily ile Dash iletişim kurmaya başlarlar.

Kitap sırayla Dash ve Lily’nin gözünden olaylara baktığımız bölümlerden oluşuyor. İki karakteri de sevdim, hatta Lily’nin ailesini ve özellikle abisini…

Gülümseten bir kitaptı, bir günde bitti. Devamı da varmış ama galiba henüz çevrilmemiş…

Not: Kitabın tek eleştirdiğim yönü Hermione Granger yerine Hermione Potter yazılmış olması. Lütfen, böyle bir hata yapılabilir mi?

NOT: Edischar ve Taha Akkurt'un düzenlediği Keşf-i Blogger etkinliği için TIK

“Korkunç derecede kitap kurduydum; sosyal olarak kabul edilmediğini bildiğim halde çıkıp açıkça söyleyecek derecede. Kitap kurdu sıfatını özellikle seviyordum; diğer insanların bu kelimeyi salta, babayani ya da zamkinos kelimelerini kullandıkları sıklıkta kullandıklarını fark etmiştim.”

“Bir yabancıyla konuşmak neden daha kolay? Bağlanmak için neden bağlantı olmamasına ihtiyaç duyuyoruz?”

“Hayatlarımızın hikayesini okuyoruz./ Sanki içindeymişiz gibi, / Sanki kendimiz yazmışız gibi.”

“Bir insanın, hayvanlara nasıl davrandığına bakarak karakteri hakkında pek çok şeyi anlayabilirdiniz.”

“Hayatımıza giren önemli insanlar iz bırakırlar. Fiziksel olarak hayatında kalabilir ya da çıkabilirler ama hep kalbindedirler çünkü kalbini şekillendirmene yardım etmişlerdir. Bunu unutamazsın.”

Çok huzurlu değil mi sizce de?


17 yorum:

  1. epub indirmiştim, sırası ne zaman gelir acep :D

    YanıtlaSil
  2. Ay ilk başta kullandığınız fotoğraf kartpostal gibi çok hoş görünüyor :D
    Hoş bir kitaba benziyor, kalemine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi Gökyüzünün Elleri,
      Beğenmenize çok sevindim :)) Keyifli bir kitaptı, arada böyle okumak iyi geliyor :))

      Sil
  3. Yine sevimli bir kitap önerisi ve yine sen ♡♡ Merak ettim kitabı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Çelik,
      Bence sen de seversin, kitapkurtlarına hitap eden konusu var :))

      Sil
  4. Gerçekten kitab fotoğrafların çok başarılı.Her biri duvara artırmalık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Nil,
      Teşekkür ederim, beğenmen beni mutlu etti :))

      Sil
  5. Merhabalar bir mim yazdımda blog dünyasında yeni olduğum için şuan arkadaşım pek yok eğer bakmak isterseniz çok sevinirim. Cevap verirseniz sevinçten havalara uçarım :) https://canuzunyol.blogspot.com/2019/08/bir-mim-gelir-bir-mim-gider27.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Uzunyol,
      Teşekkür ederim mim için, şimdi bakıyorum :))

      Sil
  6. Kitabın konusu ve gif içimdeki kışa olan özlemi fazlasıyla canlandırdı diyebilirim.^-^Kitaptaki hata bence de olmaması gereken bir şey. Acaba göden mi kaçırdılar bunu, bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Kışı özleyenler olarak aynı anda kar yağışını düşünsek belki işe yarar :D Hata gerçekten komikti :D

      Sil
  7. J.K. Rowling Hermione, Harry ile olmalıydı diye yazdı ya belki ona gönderme yapıp bir paralel evren düşlemişlerdir :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Belki de :D Ama bence Rowling'de bu açıklamayı yapmamalıydı, Hermione'yi Ron'la hep yakıştırmışımdır :D

      Sil
  8. İlkay,
    Ben de şaşırıp birkaç kez okumuştum geçtiği cümleyi :D Kar yağan kış mevsimini çok özledim, kitaplarda kavuşuyoruz sadece :((

    YanıtlaSil
  9. ne tatliş konu yaaa :) tamam iştee, hermione ile potter evlenmiş yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Hayır hayır Hermione Ron ikilisi benim favorim :D

      Sil