13 Ağustos 2019 Salı

YEDİ GECE - ANNA CAMPBELL

60
Epsilon Yayınları
Çeviri: Zeynep Okan
462 sayfa

Kitap okuyamamaktan yakındığımı biliyorum buna rağmen kitap bitirdiğimde üşengeçlikten yorum yazmayı erteledim. Kendimi üşeniyaaan diyen Fırat karikatürü gibi hissediyorum. Sizce de çok komik ve tatlı değil mi?


Fırat’ı çok severim, hatta civcivli bir karikatürü vardı, ona tüm gün güldüğümü hatırlarım. Neyse, konumuz Fırat değil tabii ki.

Uzun zamandır historical okumamıştım, bloglarda da görünce canım çekti ve Anna Campbell’in Yedi Gece kitabını okumaya karar verdim.

Yaralı bir adamı iyileştirmeye çalışan bir kadının biraz klişelerle bezenmiş aşk hikayesi… Sevdim mi? Sevdim. Historical okumayı özlemişim. Yine de bana göre sonu bu kadar hızlı bitmeseydi daha güzel olabilirdi.

*Bu arada, Yeditepe İstanbul’da on birinci bölüme geldim ve sanki asıl olaylar altıncı bölümden sonra başladı. Avukat ve senetçi dışında tüm karakterleri ayrı ayrı sevdim ama şimdilik Ali favorim. Her karakterin ayrı bir hayat hikayesi var, yer yer yürek burkucu olsa da yaşadıkları mutluluklar beni sevindiriyor. Felaketlere rağmen ayakta kalıp, birbirlerine destek oluyorlar ve hala gülüyorlar. Bu da bana dizilerde önemli olanın kaliteli görüntü veya daha ileri teknoloji kullanılması değil, samimi bir hikaye olduğunu anımsatıyor. Size diziden bir alıntı bırakarak postumu bitireyim:

“Dalgınmışım, sözler birikmiş içimde. Hepsini yarına bırakmışım, yarına; eskimeye. Şimdi baksam gözüme çarpar mı aşkı gösteren işaretler?”


31 yorum:

  1. Aşk hikayeleri her türlü gider , severiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edischar,
      Ben de seviyorum hele akıcı olunca değmeyin keyfime :D

      Sil
  2. Konu klişede olsa akıp gidiyor bir şekilde. Bende epeydir duygusal bir şeyler okumuyordum deneyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rafaelaybuke,
      Historicalların çoğu belli düzeyde klişe şeyler barındırıyor zaten :D Keyifli okumalar diliyorum :))

      Sil
  3. Aşk kokan bir kitap.. Güzeldir bence de. :)

    YanıtlaSil
  4. Aşk hikayesi olması güzel. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. size bir mim attım, uğrarsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
  6. Aşkla ilgili şeyler güzeldir ❤

    YanıtlaSil
  7. Yeditepe İstanbul mu dedin ay ne güzel dizidir o ya :) Bir ara ben de izlesem canım çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      İzle izle, ben de çok sevdim :))

      Sil
  8. Karikatürü ilk kez gördüm, eskiden çok eskiden Gırgır alırdım her hafta ama bunu bilmiyordum. Kitap güzelmiş, o dizi de çok sevilmişti diye hatırlıyorum. :)
    Çok teşekkürler tanıtım için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Uykusuz da yayınlanıyordu Fırat, kitapları da var :))

      Sil
  9. Şu aralar böyle bir kitap okumaya benimde ihtiyacım var sanırım. kitap okuyup yurum yazmaya üşenenlerdenim bende bir süredir. :)) Yalnız değilsin.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim,
      Yazlık kitap, bence de okumanın tam zamanı :)) Bazen yorum yazmak gözümde büyüyor :D

      Sil
  10. Şu sıralar kitap okuyamıyorum.. Dizide iyice dikkatimi çekti vallahi :)

    YanıtlaSil
  11. Karikatür tam ben :))

    YanıtlaSil
  12. Azcık karısık mı yazmıssın bana mı oyle geldı

    YanıtlaSil
  13. ben de tarihi aşk okumak istiyorum ama daha fırsat gelmedi. o diziyi izlemedim ama siz deyince merak ettim. eğer çok güzel giderse izlerim sonra. ara ara durum bildirin diziden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      Zamanı gelince okursunuz :))
      Bildiririm, şimdilik güzel ilerliyor :))

      Sil
  14. İlkay,
    Çok elzem bir tür değil, boşver :)) Benim de hiçbir şey yapasım gelmiyor :D

    YanıtlaSil
  15. fırat sevilmez mii. yeditepe istanbul duymadım ne dizisii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      TRT'de yayınlanmış bir mahalle dizisi. Çok zengin bir ailede, baba iflas edince intihar ediyor ve anne-kız bu mahalleye tanışıyorlar, olaylar gelişiyor. Diziyi sevdim :))

      Sil
  16. Historicallar candır ya. Hele okuma hızının düştüğü anda Hızır gibi yetişirler. Bu yazarı daha önce okumamıştım. Hemen bakıyorum. Yeni yazarlar keşfetmem lazım. Sevdiklerimin kitapları tükeniyor :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Gerçekten okuma hızını arttırıyorlar :)) Ben kitabı sevdim umarım sen de seversin :))

      Sil