28 Ağustos 2019 Çarşamba

İKİ KARAVAN - MARINA LEWYCKA

66
Everest Yayınları
Çeviri: Fezal Gülfidan
340 sayfa

Ayvalık’ta yürüyoruz öyle rastgele… Hava sıcak, insanlar gölge arayışı içinde. Küçük tezgahlara bakıyoruz; bileklikler, kolyeler, halhallar… Kendimizi yansıtmak için, mutlu etmek için taktığımız küçük dilekler… Bir kitapçı görüyoruz. Gittiğim yerlerden kitap almayı çok seviyorum, anı olarak kitap en makbulü… Bizimkiler beklerken kitapçıya giriyorum. İstediğim kitap gözüme çarpana kadar geziyorum, elimde de tereddütte olduğum bir romanla… Tam çıkışa doğru gözüme İki Karavan çarpıyor, tereddüt ettiğim romanı bırakıp İki Karavan’ı alıyorum.

Tanışma hikâyemizi okuduğunuz İki Karavan, İngiltere’ye gelen göçmen işçileri anlatıyor. Hepsinin değişik umutları var İngiltere hakkında, farklı beklentileri… Çilek tarlasında başlayan macera, İngiltere’nin çeşitli şehirlerinde gelişiyor. Gerçek hayat hayallerdeki gibi olmuyor… Ukrayna, Afrika, Çin gibi ülkelerden gelen kahramanlarımıza bir de köpek eşlik ediyor ve kitapta onun ağzından da paragraflar var –ki bu kısmı çok sevdim.

İki Karavan, okuduğum ilginç kitaplardan biriydi. İyi ki karşıma çıkmış!

“Azap çektiren ile azap çeken, hepsi de cehennemde lanetlenmiş yaratıklar.”

“Yürek umudu kaybettiğinde kölelik başlar,” demişti Babişko. “Özgürlüğe giden ilk adım umuttur.”

“Her yolculuğun sonunda kendine has bir keder olur hep. Yolun burada bitmediğini varacağın yere ulaştığında keşfedersin ancak.”


*Yeditepe İstanbul’la ilgili durum güncellemesi: 29. bölüme geldim ve dizi hala yüreğime dokunuyor. Çok gerçek, çok bizden… Güzel olayları, üzücü gelişmeler bölüyor. Bazen de hüzünler sevince dönüşüyor. Karakterlerimizse hala yaşamayı sürdürüyorlar, direnerek, el ele veya tek başına… ama sürdürüyorlar.

“Savaşmayı ve sevmeyi sürdür. Sürdürmeyi sürdür…” /25. bölüm


21 yorum:

  1. Gittiğin yerlerden kitap almak güzel bir alışkanlık. Ben kitabın ilk sayfasına aldığım yeri yazıyorum. O kitap elime geçtikçe de yaptığım geziyi düşünüp mutlu oluyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Ben de bu sefer ilk sayfasına yazdım :)) Çok güzel bir alışkanlık :))

      Sil
  2. ALINTILAR ÇOK GÜZEL, TANITIM İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  3. ilginç bir kitaba benziyor bakayım ben de bu kitaba, eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Umarım seversin, gerçekten değişikti :))

      Sil
  4. Kitap güzel benziyor. Not aldım. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Rica ederim, keyifli okumalar :))

      Sil
  5. Gittiğin yerlerden anı kalması için kitaplar alman ne hoş bir alışkanlık. :) Kitap benim de ilgimi çekti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Bazen taşıması zor oluyor :D Umarım seversin :))

      Sil
  6. Gittiğin yerden anı kalması için kitap almak ne kadar güzel bir fikir :) Aklımda bulunsun bu. Kitap da güzele benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Çelik,
      Çok güzel anı oluyor :)) Kitap oldukça değişik :))

      Sil
  7. gezdiğin yerlerden kitap almak çok güzel :)
    bu kitap da ilgimi çekti. dizi hala yüreğinize dokunuyorsa bende sonra çok boş vaktim olduğu zaman başlarım. Türk dizileri uzun oluyor ya genelde o yüzden boş zamanım olursa ancak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      Diziyi hala seviyorum, bazen senaryoda veya çekimdeki sıkıntılar fark ediliyor ama çok sorun etmiyorum. Karakterleri seviyorum. 47 bölüm dizi, bölümler de 50 dk sürüyor :))

      Sil
  8. Selamlar blogunu takipteyim sende blogumu takip edim yazılarıma göz atarsan sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Uzunyol,
      Teşekkür ederim, takipteyim ben de :))

      Sil
  9. vay iyi ki kesişmiş yolunuz o halde

    YanıtlaSil
  10. İlkay,
    Beğenmene çok sevindim :))

    YanıtlaSil
  11. ingiltere ve fransa göçmen sorunlarını çok işliyo yaaa filmlerde çok izledim. bi tanesini söleyim. ae fond kiss (ken loach) çok güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      İzleyeyim ben de, teşekkürler Deep :))

      Sil