10 Ağustos 2019 Cumartesi

Yaşamdan Kareler: Gezdim Gördüm Yazdım


Merhaba blog ahalisi! Bir süredir yoktum çünkü tatildeydim, öncesinde de kitap okuyamadığım için çok post giremedim. Nedense üzerimde bir üşengeçlik hali var. Umarım yakın zamanda geçer.

Karma bir yazı sizi bekliyor: Gezdiğim bazı yerlerden fotoğraflar, Oruç Aruoba’nın Yürüme kitabından alıntılar, birazda benden durum raporcukları…

Not: Fotoğraflar bana aittir, kullanılmazsa sevinirim.

(Güre↓            Kavurmacılar↓)


Yeditepe İstanbul dizisini izlemeye başladım. 2001-2002 yıllarında yayınlanmış, sanıyorum ki o dönem izlemedim –hoş, izlemiş olsam bile hatırlamam muhtemelen-. Altıncı bölüme geldim, karakterleri sevdim. Umarım devamında da tutturdukları kaliteyi sürdürürler.

Kavurmacılar

Badavut Plajı

“Hep, olmamız gerektiğini düşündüğümüz kendimiz ile –hep biraz ‘şaşarak’- olmakta olduğumuzu gördüğümüz kendimiz arasındaki ayrılık, sanki, orası burası delik bir şemsiyeyle sağanak altında çıkmışız gibi bir etki bırakır üzerimizde.” /OA

Şeytan Sofrası

(Ayvalık↓) 



Eğer biyografi filmlerini seviyorsanız ve orkestra şefi olmak için çabalayan bir kadının hikayesini izlemek isterseniz De Dirigent filmini size önerebilirim.

(Cunda Adası ↓)



“Yaşamın belirsizlikleri acı verir bize; ama, bunları, yaşamın daha hala belirlenebilecek –hem de, bizim belirleyebileceğimiz- yanları olarak görüp, bunlardan mutlu bile olabiliriz.” /OA

Tuncel Kurtiz'in Mezarı / Çamlıbel

Assos Sivrice


Ne okuyorum? Tiranozor Kanyonu adında bir macera kitabının yanında, Oruç Aruoba’nın Yürüme kitabına ve Bilge Karasu’nun Ne Kitapsız Ne Kedisiz’ine devam ediyorum. Üstte de belirttiğim gibi aslında çok okuyamıyorum, macera-historical gibi türlerle düzene sokmaya çalışıyorum.

Assos Antik Kenti

Troya Antik Kenti

“Yol, kendine bir yer bulamamış kişinin özlemidir.” /OA

45 yorum:

  1. Oh bol bol gezmişsiniz , fotoğraflar çok canlı görünüyor. Yürüme kitabı da bir hayli hoş.. daha fazla paylaşım görmek isteriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edischar,
      Yürüme'yi henüz bitiremedim, bitirince detaylı yazarım :))

      Sil
  2. Ne güzel bir yazı olmuş, fotoğraflı, alıntılı, kitaplı, gezili :)

    Yazın ben hep çıtır çerez kitaplara sarıldım, başkası okunmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Teşekkür ederim :))
      Değil mi ya, ağır kitap hiç gitmez gibi geliyor bana da :/

      Sil
  3. oh en güzeli gezmek zaten yaaa :) yol, özlem, ne doğru demiş :) de dirigent izlicem pikuu :) austen book club çok sevdiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Gezmeyi çok severim ben de kii, Austen Book Club'ı sevmene çok sevindim. Umarım De Dirigent'i de seversin ehe :))

      Sil
  4. Mükemmel bir yayın! Her satırına ve fotoğraf karesine bayıldım... Oruç Aruoba yol göstericilerimden. Filmi hemen şu anda izlemeye başlıyorum. Fotoğraflar dehşetengiz güzel. Ruhum dingindi, şimdi üstüne kaymak oldu bu post :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos,
      Beğenmene çok sevindiim :)) İlk defa Oruç Aruoba okuyorum ama son olmayacak belli ki. Umarım filmi sevmişsindir :))

      Sil
    2. Filmi çok sevdim ve maalesef cinsiyetçi yaklaşıma üzüldüm..

      Sil
    3. Günümüzde hala sürmesi de çok acı, hala kadınları küçümsüyorlar..

      Sil
  5. Resimler çok güzel!
    Güzel bir tatil geçirmiş olmanıza çok sevindimm

    YanıtlaSil
  6. dirigent izliyom saol yaa çok iyiymiş :)

    YanıtlaSil
  7. Yahu bizim ülkemiz kadar güzel başka ülke yok diyeceğim neredeyse, ne güzel kumsallar öyle, kediye bayıldım çok tatlış :) iyi yapmışsın oh ne güzel olmuş:) O dizi çok sevilmişti zamanında diye hatırlıyorum ben de seyretmedim. Eline sağlık, keyifle okudum, fotolara baktım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Kumsallar harika, tertemiz deniz... Biz bu güzel coğrafyanın değerini bilemiyoruz işte. Bir sürü kedi fotoğrafı çekmiştim, fotoğraflardan fazlasını da sevdim, muhteşem canlılar :))

      Sil
  8. Sayenizde bizde gezmiş kadar olduk.Resimler çok güzel

    YanıtlaSil
  9. İyi gezmişsiniz

    YanıtlaSil
  10. Çok hoş bir yazı olmuş fotoğraflarla birlikte. Alıntı da çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Akgün,
      Teşekkür ederim, beğenmene sevindim :))

      Sil
  11. Ne güzel kareler gözüm gönlüm şenlendi.. Pek gezemediğim için fotoğraflara bakarken imrendim ne güzel gerçekten. Böyle gezdiğin gördüğün yerlerden daha çok fotoğraf beklerim ben artık. Aşırı hoşuma gidiyor bu tarz yazılar, fotoğraflar. Ayrıca iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'nın Dünyasından,
      İyi bayramlar :)) Beğenmene çok sevindim. Gezmeyi çok seviyorum ama çok da gezemiyorum, arada böyle, tesadüfen..

      Sil
  12. Çektiğin fotoğraflara bayıldım! Gözlerim şenlik etti resmen

    YanıtlaSil
  13. Aynı yerlere geçen yıl ben de gittim. Assos çok güzeldi. Güre de öyledir. :) Resimler harika. Güzel bir tatil olmuş senin için. ^-^ Şu sıralar bende bir üşengeçlik var. T.T

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Assos'a bayıldım ben de, antik kentleri genel olarak seviyorum :)) Bu üşengeçlik neden acaba, hiç sevmiyorum :((

      Sil
  14. Karma bir yazı ama çok güzel bir yazı Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. ooo salıncak geziyorsa mutludur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Değil mi :D Ep gezmek istiyam beya :D

      Sil
  16. Herkes tatilde yav! Çok güzel kareler yakalamışsın. Acaba Yeditepe İstanbul'a ben de mi başlasam... Yedi Numarayı izliyordum arada. Eski diziler can can *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Başar,
      Yedi Numara'yı izlememiştim sanırım ben. Bence başla eheh beraber izlemiş oluruz :D
      Teşekkür ederiim :))

      Sil
  17. İlkay,
    Sana da iyi bayramlar :)) Karma bir yazı oldu, gezi yazısı gibi yazmaya çok üşendim :((

    YanıtlaSil
  18. gezmeyi çok severim. bolca gezmek görmek lazım :) dünya güzel, yaşamak keyifli böyle zamanlarda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      Ben de çok severim, katılıyorum dediklerine :))

      Sil
  19. Fotoğraflar şahane! Güzel güzel enerji toplamışsındır umarım, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela,
      Tatil beni enerji toplamaktan çok yoruyor sanırım ama gezmeyi seviyorum, tatlı yorgunluk :))

      Sil
  20. Tuncel Kurtiz'in mezarı ne kadar farklı görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Hatırladığım kadarıyla mezar taşı istemişti..

      Sil
  21. Çok güzel fotoğraflardan yazın rengini hisssebiliyor insan. Bir de bu kediyi diğer yayındaki fotoğraftada gördüm çok sevimli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aybüke,
      Aslında kediler farklı biliyor musun? Ama babaannem bile fotoğrafı görünce bizimki sandı :D Canım kediler, hepsini seviyorum.

      Sil