5 Haziran 2019 Çarşamba

Yaşamdan Kareler: Bayram ve Diğer Şeyler


İyi bayramlar! Umarım bayramınız güzel geçiyordur.



Bayramı vesile ederek derleme bir yazı yazayım dedim. O zaman sorumuz şu: Bayramın birinci günü nasıldı? Bir klasik olarak, köye gittik. Aslında ben pek sevmem: Ev ev dolaşıp bayramlaşmayı, kalabalığı, yakınmaları, laf sokmaları, her yıl sorulan klişe soruları, üniversite mezunlarına bile iş yok muhabbetini, bir bölüm yetmedi mi hala okuyor musun göz devirmelerini… Bir sürü neden sayabilirim size.



“Ah o eski bayramlar!” sözü benim için olumlu bir anlam içermiyor bu yüzden.




Köyün güzel yanları da var tabii ki, mesela Sarman. Kendisi babaannemlere acıktıkça gelen, yemeğini yedikten sonra kendini sevdirip sonra da giden akıllı bir kızımız. Bu yıl da beni anneanne yaptı, 4 tane torun sahibi oldum! Yavruları göremedim ama eve yakın bir yerlere saklamış, gözü hep o tarafta. Yavrularını yalnız bırakamıyor.



Yeşillik, kuş sesleri, bahçe, meyveler… Doğaya saygı gösterince, o da sana cömert davranıyor. Size küçük bir bilgi, hanımelinin balı olduğunu biliyor muydunuz? Çiçeği arkasından koparınca orada balı var, çok güzel. Ben de yeni öğrendim.




Neler okuyorum? Kurtlarla Koşan Kadınlar’a devam ediyorum. Bu kitabı okumayı uzun zamandır Bilge’yle istiyorduk ve Nisan ayında başladık. Kitabın bana yeni şeyler öğrettiğini ve kendimde-çevremde gördüğüm bazı davranışların özünü anlamamı sağladığını fark ettim. Ayrıca bu sabah 1984’e başladım.



Son zamanlarda izleyip beğendiğim iki filmi de ekleyeyim buraya.

Ulysses’ Gaze

 

1995 yapım olan film Balkanlar’da geçiyor ve bölgenin sorunlarını da yansıtıyor. Yönetmeni Theo Angelopoulos ve kendisinden izlediğim ilk film. Ulysses’ Gaze, üzerine yazamayacağım kadar etkiledi beni. İzlediğim günden beri replikleri ve sahneleri aklımda dönüyor. Müzikleri de harikadır.





Güvercin

Banu Sıvacı’nın bu filmini twitterdan öğrendim ve o gün izledim. Film, Sofia Fest’ten En İyi Yönetmen ödülünü almış. Bildiğiniz üzere filmler konusunda uzman değilim, benim için önemli olan bana hissettirdiği duygular. Kendi açımdan filmi beğendim. Her insan bu düzene uygun yaratılışta değil. Sistem kanatlarımızı kesiyor ve evler kafeslere dönüyor. Beyaz perdeye iyi aktarılmıştı.



Şimdi bakınca belki de bayram için çok uygun filmler değiller. :D Filmlere uyan ruh halini tutturamazsanız, keyif alamayabilirsiniz.

Son olarak eğer fark ettiyseniz her ay yazdığım “Ne İzledim?” serime ara verdim. İzlediklerimi sinefil sayfamdan takip edebilirsiniz: kagit-salincak

Mutlu bayramlar!



25 yorum:

  1. İyi bayramlar, harika öneriler (: resimler de şahane (: Kurtlarla koşan kadınları bir ben okumadım sanırım (: İyi okumalarınız olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoş,
      Teşekkürler, size de iyi bayramlar :)) Çok güzel bir kitap tavsiye ederim :))

      Sil
  2. Ne güzel bir derleme olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. Mutlu bayramlar,
    Hanımeli çiçeğinin balı dedin, yazlıkta sokakta oynarken ballarını hüplettiğimiz zamanlar geldi aklıma :)
    Sarman'ın güzelliğine bayıldım, ne de tatlıdır yavruları...

    Ulysses' Gaze benim de sevdilerimdendir.Hele müzikleri, Eleni Karaindrou efsanedir. Eğer yönetmen sevdiysen, Eternity and A day 'i de öneririm. :)

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezgi,
      İyi bayramlar :)) Ben balı olduğunu yeni öğrendim, biraz geç kaldım :)) Sarman'ın kendisi bile yavru gibi, küçücük...
      Müziklerini ben de çok beğendim, yönetmeni sevdim, izleyeceğim. Teşekkür ederim :))

      Sil
  4. Sarman'a bayıldım, köy de çok güzelmiş, yemyeşil içim açıldı. Keşke böyle bir köyde evim olsa dedim. İlk filmi çok merak ettim. İyi bayramlar:)

    Not: Ortalarda bir yerde aynı cümleler iki kere yazılmış haberin olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Teşekkür ederiim, düzelttim hemen, gözümden kaçmış. :))
      İyi bayramlar :)) Canım Sarman, çok seviyorum kendisini.

      Sil
  5. Hanımelinin balını az çekmemişizdir küçükken. Bir de ballıbabanınkini. (Ay o ballıbabalar yerlerde üzerlerinden hangi hayvanatlar geçiyordu kimbilir :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de pek sevmem bayramları küçükken de sevmezdim şimdilerde de o sorulardan dolayı köşe bucak kaçıyorum sen şimdi biraz daha genç olunca evlilik soruları eklenmemiş gerçi onla da bitmiyor evlenince de çocuk ne zaman derler :) Bizim balkonda da var hanımeli şöyle rüzgar hafif havalandırınca nasıl da mis gibi kokuyor iyi bayramlar **

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      Yakında bana da eklenir o sorular, ay şimdiden yoruldum :D Bayramları küçükken ben de sevmezdim, o zaman da kardeş ister misin diye sıkıştırıldığımda ağlardım sinirden :D
      Kokusunu ben de çok seviyorum, iyi bayramlar :))

      Sil
  7. ay bak işte ne güzel anane olmaaak :) ulizenin bakışı müthişli yaa :) angelopoulos bütün filmlerini izledim :) arıcı, puslu manzaralar, sonsuzluk ve bir gün, meselaaa. şiirsel sinemanın en büyükü yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Ben de yönetmenin filmlerine devam edeceğiim :))

      Sil
  8. Sarman çoook güzel, minnoş yavrularını düşünemiyorum.🌸 Yeşillik ve doğallık inasnın içini açıyor.

    YanıtlaSil
  9. Fotoğraf kareleri harika. Böyle doğa ile baş başa kalabildiğim ortamları hep sevmişimdir. Güzel bir bayramdı benim içinde. Tekrarı nasip olur inşallah seneye de. :)

    YanıtlaSil
  10. Bayram dolaşmalarını ben de sevmem:) Gençken de sevmezdim, halâ aynı fikirdeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Sevilecek bir durum değil bence de, sadece sevdiğim insanları ziyaret etmek güzel:))

      Sil
  11. İlkay,
    Canım Sarman, dün yine köydeydim sarıldım ona :))

    YanıtlaSil
  12. Zorunlu bayram gezmelerini pek seven yoktur herhalde:) Ancak eski bayramların birleştirici yönünü unutmamak lazım, belki de o yüzden eski bayramları sık sık anarız. Benim küçüklüğümden kalan hep güzel anılar. Yani o sıkıcı soruları anmıyorum bile:)
    Hanımeli ballıdır doğdu, biz çocukken toplayıp emerdik:) Benim çocuklarla da bulunca yapıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu Eller,
      Ben de bu bayram öğrendim hanımelinin bu yönünü :))

      Sil