7 Haziran 2019 Cuma

LEONARDO - LALE MÜLDÜR

39
Karakarga Yayınları
76 sayfa

Lale Müldür’ün dizeleriyle hep internette karşılaştım ama kitabını okumamıştım. Leonardo’nun arka kapağındaki alıntı da hoşuma gidince “Neden olmasın?” dedim.

Leonardo, Benoit Hamet’in çizimleriyle birleşmiş modern bir Adem-Havva hikayesi. Ahmet Ergenç’in yazdığı önsözden alıntılayacak olursam: “… Adem ve Havva’nın pastoral mutluluğuna Modern Sıkıntı’nın puslu ışıkları sızıyor. Aslında şöyle: Böyle bir pastoral mutluluk asla olmamıştır. O “modern” sıkıntı hep oradadır.”

Kitabın içindeki çizimleri çok beğendim. İlginç bir okuma oldu benim için.

“Odada bazen hiçbir şey kımıldamaz hatta ürpermez bile…
Böyle anlarda birilerinin var olduğunu bile bilmek
hatta size bakarak var olduklarını bilmek yeterli midir sizce?”

“Kar yağacakmış gibi bir duygu…
Terk edilmişim ben. Ya siz?
Mavi geniş boy bir valiz gibi terk edilmişim.
Leonardo tam zamanında terk ettin beni.
Camdan düşen ilk taştın sen, bacağa sürülen ilk yara kremi…
Leonardo terk ederken dünyayı, ne olur terk etme beni.”


21 yorum:

  1. Lale Müdür sıfat mı yoksa isim mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Çay,
      Müdür değil Müldür, şairin soyadı :))

      Sil
  2. Yazarı ilk kez duyuyorum. Sanırım uzun bir süredir hep yabancı yazarlar okuduğumdan olsa gerek.. Teşekkür ederim. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Ben de lise edebiyat dersinde öğrenmiştim ilk, internetten şiirlerini okumuştum ama kitabını yeni okuyabiliyorum :))

      Sil
  3. BÖYLE SORGULAYICI KİTAPLARI SEVERİM. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  4. kar yağacakmış gibi bir duygu :) bunu sevdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arsel'in Okyanusu,
      Okuduğumda ben de bu tepkiyi vermiştiim, çok güzel :))

      Sil
  5. Benoit Hamet çizimlerine bayılırım. Kitap fuarında tanışıp kendisine de söylemiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Harika bir anı :)) Çizimleriyle ben de yeni tanıştım, çok beğendim :))

      Sil
  6. leonardo di caprio'yu yeğlerim hihi. müldür ilginçlilerden yaa ama bu kitabını okumadıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Ehehe gençliğinde ne yakışıklıydı :D Ben de tek bu kitabını okudum :D

      Sil
  7. Yazarı hiç okumamıştım ama kitabı merak ettim özellikle de çizimleri, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Lale Müdür'ü duymamıştım. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Okumadığım bir kitap ama kitabı merak ettim :) Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. İlkay,
    İlginç kitabı tanımlamak için doğru sıfat bence de :))

    YanıtlaSil
  11. Şiir kitabıysa oğlumun daha çok ilgisini çeker sanırım. Ben çok şiir okuyamıyorum. Çok teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Umarım sever, keyifli okumalar diliyorum ona :))

      Sil