27 Haziran 2019 Perşembe

Y'OL - BİRHAN KESKİN

47
Metis Yayınları
73 sayfa


“Bir cümledir insan
arşla ferş arasında ve hep haklı
Vardım işte demek için
ömür denen cisimde saklı.”

Mezuniyetimden bahsetmiştim sizlere birkaç post önce. Bu çok sevdiğim kitap ve kedili ayraç da bana Öykü’nün mezuniyet hediyesi. Havuzlu Bahçe’de otururken beni şaşırttı ve sevindirdi.

Kuzguncuk’a gittik sonrasında. Daha önce hiç gitmemiştim, oysaki İstanbul’da beni yansıtan yerlerden biriymiş. Evleri, sokakları, kedileri, kafeleri ve bostanıyla (şehrin içinde köye dönmek gibi bir his, çok güzel)… Sevimli bir olay da oldu. Apartmanın önünde yatan bir kediyi severken, bunu gören ev sahiplerinden biri bana evdeki kedisini de gösterdi. Sıcacık bir davranıştı, içimi ısıttı.



Biliyorsunuz ki Birhan Keskin’in tüm kitaplarını okumuştum ama bu vesileyle Y’ol’u tekrar okudum. İçindeki Taş Parçaları şiirini zaten sık sık dinlerim: okula giderken, dönerken, uyumadan önce, canım ne zaman çekerse.

Kitapları tekrar okumayı ve zaman içinde değişen bakış açımla yorumlamayı seviyorum. Mesela Taygam şiiri daha anlamlı geldi bu kez bana.

Ayrıca küçük bir ayrıntı, bu sefer Y’ol’u yoldayken okudum. Memlekete dönerken, otobüste…

Birhan’ı, şiirlerini, y’olu, yolda olmayı ve okumayı seviyorum.

Teşekkürler Öykü, hediyelerin için, tekrar okumama vesile olduğun için!

Önceki Y’ol yorumum için tık.

“Her gün karşımda duran fotoğraflarına baktım. Bir kez öfkelendim her gün bir kez sordum kendime neden bu kadar bağlandın. Her gün adalet ve zalimlik üzerine düşündüm. Belki de her şey.”

“Biz iyileşmeyiz diyor İlhan
Biz iyileşmeyiz bunu bil, diyor.
Biliyordum: ağırdı
Biliyordum: çok ağrıdı
Biliyordum: adım adım”



31 yorum:

  1. Enfes bir tanıtım.. mezuniyetin hayırlı olsun ve önünde güzel kapılar açsın. Kuzguncuk, Şehr-İstanbul' da çok özel bir yerdir. Sevindim oralarda dolanmanıza. Sokaklarında gezinirken eminim Can Yücel' in ruhu da eşlik etmiştir sizlere. :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos,
      Ne güzel bir yorum böyle, çok teşekkür ederim :)) Kuzguncuk müdavimi olmak isterim ama çok uzak :))

      Sil
  2. kuzguncuk gitmeyi bir İstanbul gezimizde ben de çok istiyorum nasipse...kediler candır..yolda olmak okumak da...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaannemintakvimciği,
      Kuzguncuk İstanbul'un simgelerinden sayılmasa da çok güzeldi bence :))

      Sil
  3. Ba severim en çok, çok özeldir Birkan Keskin benim için de.. Hayırlı olsun mezuniyetin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoş,
      Tüm şiir kitaplarının yeri ayrı bende sanırım :)) Teşekkürler :))

      Sil
  4. Kesinlikle güzel yazıyor:) tebrik ederim bu arada hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Mezuniyetiniz için tebrikler. Kuzguncuk güzel gerçekten, kedileri sevdiğimden gözüm kedide kaldı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu Eller,
      Teşekkürler. Ben de kediyi çok sevdim ama ürkekti :))

      Sil
  6. Okumadığım için kendime kızıyorum şu anda, yazına denk geldiğim için mutluyum not ettim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arsel'in Okyanusu,
      Bir kitabını okuyunca diğerlerini de okumak isteyeceksin bence :))

      Sil
  7. Mezuniyetin tekrar hayırlı, uğurlu olsun arkadaşım.
    Kedi çok tatlı, ev çok şirin, Kuzguncuk ve o tarafları çok severim. İstanbul'u sıcağından ve kalabalığından, trafiğinden ötürü nefret etsem de Kuzguncuk, Beylerbeyi filan çok güzel..güle güle oku kitabını:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Teşekkür ederim :)) İstanbul'un olumsuz yönleri çok ama buna rağmen hala güzel :))

      Sil
  8. Mavi ev dikkatimi çekti güzel değil mi :)👍👍

    YanıtlaSil
  9. Kuzguncuk'u Balat'a benzetiyorum birazcık ben. :) Kitabı listeme alacağım, inşallah bulabilirim kütüphanede. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Benziyor gerçekten :)) Umarım bulursun :))

      Sil
  10. GÜZEL BİR TANITIM OLMUŞ ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  11. Mezuniyetin için tebrik ederim.Kuzguncuk gerçekten çok güzel ama bir türlü gidemedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplık Kedisi,
      Teşekkür ederim :)) Uzak kalıyor bana da, o yüzden erteledim hep :/

      Sil
  12. Birhan candır, her zaman, her defasında :)

    YanıtlaSil
  13. kuzguncuk yaaa çokzeel :) bi de çengelköy çınaraltııı :) birhan keskin çok çok iyiiii ve yolda olmak da ivit ivit on the road again, şarkısı bilem var, bi de kitabısı, on the road, kerouac :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Çengelköy de güzel eveet :)) Kerouac'ın kitabını aldım ama hala beklemede :D

      Sil
  14. İlkay,
    Bence de seversin :)) Birhan Keskin'in tüm şiir kitaplarını okumuştum bir ara, şimdi diğerlerini de tekrar okusam mı diye düşünüyorum. Gerçi şiirlerinden hiç kopmadım ama kitaptan okumak bir farklı :))
    Teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  15. Birhan Keskin'in fakir kene kitabını okumuş çok beğenmiştim. Önerin ile yol kitabını da okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela,
      Tüm kitaplarını okudum ve hepsini önerebilirim :))

      Sil