30 Haziran 2019 Pazar

AMERİKAN TANRILARI - NEIL GAIMAN

48
İthaki Yayınları
Çeviri: Niran Elçi
708 sayfa


Neil Gaiman okumayı özlemişim. En son ne zaman okudum diye blogumun tozlu arşivine göz attım, Temmuz 2018’de Yıldız Tozu’nu bitirmişim.

Amerikan Tanrıları hakkında iki görüş varmış: okuyanlar ya çok seviyor ya da nefret ediyormuş. Bilin bakalım ben hangi gruptayım? Tabii ki de sevdim, ehe!

Mitoloji okumaktan hoşlanan biri olarak keyif alacağımı biliyordum ama bu kadar akıcı olmasını beklemiyordum. Kitap boyunca tanrıları tahmin etmeye çalışmak güzeldi ve doğru bildiklerim beni sevindirdi. Bendeki basımın arkasında tanrılar sözlüğü var, okurken dönüp bakılabilir ama açıkçası ben sonda okudum.

Böyle güzel bir basımda olmamasını umduğum hatalar mevcuttu kitapta. Örneklerle açıklayayım. Çeviri hataları, mesela lakabı Türkçeye çevrilmiş kahramanın bir paragraf sonra lakabının İngilizce olması. İsim yanlışlıkları, Harry yazılacağına Henry yazılması gibi… Aşırı rahatsız olmadım ama basıma yakışmamışlardı.

Sözün özü, Amerikan Tanrıları’nı beğendim. Enteresan bir kurgusu vardı ve yolda geçen kitapları da severim.

Bu kitabı bitirmemi kahramanımız Gölge’ye adıyorum: Gölge adına!

“Geçen her saat yaralar. Sonuncusu öldürür.”

“Tanrılar ölür. Ve gerçekten öldüklerinde, yasları tutulmaz ve anılmazlar. Fikirleri öldürmek, insanları öldürmekten daha zordur, ama sonunda onlar da öldürülebilir.”

“Bütün gerçek savaşlar haklı olduklarından kesinlikle emin olan iki taraf arasında verilmiştir. Gerçekten tehlikeli insanlar, yaptıkları şeyi yalnız ve yalnız, şüpheye yer bırakmayacak şekilde doğru şey olduğu için yaptıklarına inananlardır.”


19 yorum:

  1. Alıntılar ve kitabın ismi bende çok olumlu izlenim bıraktı.
    Okumak isterim. Gördüğüm kadarıyla bayağı kalın da bir kitap. Yazarın söyleyecek çok sözü olmalı.:)
    Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Aslında kitap, ödül aldığı haliyle daha kısaymış. Elimdeki baskı yazarın tercih ettiği metin. Çok sevdim :))

      Sil
  2. Bu tarza nedense uzağım ; mitoloji.

    Önyargılarımı yıktığımda şans vereceğim bir kitap olarak not defterime ekledim :)
    Teşekkürler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat Kaydetmeye Değer,
      Önyargı kırmak için iyi bir kitap olmayabilir :))

      Sil
  3. Bütün gerçek savaşlar haklı olduklarından kesinlikle emin olan iki taraf arasında verilmiştir.

    Ne garip değil mi

    YanıtlaSil
  4. sanırım okumak istemedim, istemiyorum, istemeyeceğim :)

    YanıtlaSil
  5. Yazarı çok merak ediyorum. Mutlaka okuyacağım. Özellikle Yıldız Tozu'yla başlamak istiyorum ama basımı olmadığı için kitabı temin etmek zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Neden yeniden basmıyorlar anlamıyorum, ben de Yolun Sonundaki Okyanus'u almak istemiştim ama onun da basımı yok :/

      Sil
  6. sever miyim emin olamıyorum açıkçası, ama güzel bir kitaptır eminim:))

    YanıtlaSil
  7. İlginç bir kitapmış, vakit bulup okumak lazım. Tanıtım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. ay aklımda okuycam önemli tabii. en son good omens dizisini izleyip çok sevdiydim. coraline de okuycem işallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Ben de kitabını okumuştum, dizideki karakterler itici göründü gözüme :/

      Sil
  9. İlkay,
    Bence de devam etmelisin, seveceğini düşünüyorum. Aslında önce İskandinav Tanrıları'nı da okuyabilirsin, onu yeni bitirdim ama bence Amerikan Tanrıları'ndan önce okunsa daha iyi olur :D

    YanıtlaSil