19 Kasım 2019 Salı

ANNE OF GREEN GABLES - LUCY MAUD MONTGOMERY

83
463 sayfa


Sabahları uykulu tramvay yolculuklarımı güzelleştiren bir kitapla buradayım: Anne of Green Gables. Birçoğunuz Netflix sayesinde isme aşina olabilir, dizisinin adı: Anne with an E.

Ben de önce diziyi izleyenlerdenim, sevgili Cansu sayesinde diziyi keşfettim ve bayıldım. Kitaplarının çevrilmesini de istiyordum. Sonra bir gün telefonuma sesli kitap uygulaması indirdim ve Anne of Green Gables’ı görünce gözlerim parladı. Böylece yolculuklarım boyunca Anne of Green Gables bana eşlik etti.

Belirtmem gerekir ki ilk defa bir kitabı dinliyorum. Başlangıçta dinlerken çok odaklanamadığımı fark ettim ve kitabı telefonuma indirdim. Böylece hem dinleyip, hem takip ettim, daha verimli oldu.

Konusundan çok kısaca bahsedecek olursam Marilla ve Matthew kardeşler çiftlikte onlara yardımcı olacak bir erkek çocuk evlat edinmeye karar verirler. Tanıdıklarına söylerler ancak gelen çocuk Anne olur. Anne’in tuhaf bir büyüsü ve çekiciliği var, çok konuşmasıyla, konuşmalarındaki romantiklik ve dramatiklikle, boyundan büyük sözleriyle insanı kendisine bağlıyor.

Kitabın geçtiği yer de çok ilgi çekici –en azından benim açımdan: Prince Edward Adası. Görmeden sevdiğim, tasvir edilen mekanları derinden duyumsadığım bir yer oldu.

Anne of Green Gables, diziden farklı ilerliyor. Yani dizi kitaba birebir bağlı kalmamış, mesela Cole karakteri yok –Şaşırmadınız değil mi? Kendisini çok severim ama o dönemin romanında olmasını pek beklemiyordum-. Gilbert’ı da pek okuyamıyoruz çünkü olaylar birazcık daha farklı gelişiyor. Anne ise bana Heidi havası veriyor. Heidi küçüklüğümde favori kitabımdı. Bu durumda Anne’i sevmemem anormal olurdu. Neyse, ne çok konuştum değil mi? Kısaca tüm karakterleri seviyorum.

Anne of Green Gables serinin ilk kitabı, devam kitaplarını da dinlemeye devam edeceğim. Her sabah birkaç sayfa dinlemek huzur veriyor.


Not: Kitap dinlemek için kullandığım uygulama: Librivox. Ücretsiz, kitapların gönüllüler tarafından seslendirildiği güzel bir uygulama, Anne of Green Gables için birkaç seslendirme vardı, böylece en beğendiğimi seçebildim.

“My life is perfect graveyard of buried hopes.” /58

“I’m so glad I live in a world where there are Octobers. It would be terrible if we just skipped from September to November, wouldn’t it?” /180

“Yes; but cakes have such a terrible habit of turning out bad just when you especially want them to be good.” /260

“There must be a limit to the mistakes one person can make, and when I get to end of them, then I’ll be through with them. That’s very comforting thought.” /266

“The things you wanted so much when you were a child don’t seem half so wonderful to you when you get them.” /353

“… we can’t have things perfect in this imperfect world…” /367

23 yorum:

  1. Diziyi duydum lakin izleme fırsatı bulamadım henüz. Kitabı ise duymamıştım. Ama diziyi izleyeceğim mutlaka, çünkü çok güzel yorumlar okuyorum hakkında. Emeğine sağlık, fotoğraf da şahane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela,
      Diziyi seveceğini düşünüyorum, çok sevimli. İzleyince yorumunu bekliyor olacağım :))

      Sil
  2. Teşekkürler, kitap güze, dizi güze, alıntılar güze (:

    YanıtlaSil
  3. Merhaba editör
    yeni keşif ettim sizi takip ve izlemeye aldım
    Uygun zamanda bana da beklerim
    başarılar

    YanıtlaSil
  4. kitap dinlemek aklıma eskiden dedemlerin dinleyip çokça anlattığı radyo tiyatrolarını getirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu,
      Radyo tiyatrolarını da merak ediyorum aslında, dinlemek aklımda :))

      Sil
  5. aa öyle mi yaa ne güzel bişiymiş ivitt aklımda olsun, dizi de devam ediyoreee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Diziyi tatilde bitirmeyi planlıyorum, keşke hemen yeni sezonu gelse :D

      Sil
  6. Fantastik bir kitaba benziyor. Tanıtım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      Fantastik değil, aksine klasik gibi :))

      Sil
  7. Sesli kitapta ben de odaklanma sorunu yaşıyorum. Ama ufak ufak alışmak da lâzım sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Kitabı indirip takip edince daha kolay odaklanılıyor :))

      Sil
  8. ben de animasyonuna bayılmıştım, küçükken sen de belki rastlamışsındır, ben de birkaç sene önce animasyonunu tekrar izledim, izlemediysen mutlaka göz at, sevgiler.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Animasyona rastlamamışım ama izleyeyim, kesin severim, teşekkürler :))

      Sil
  9. Kitabını bilmiyordum. Diziyi de 1 bölüm izledim ve durumuna üzülünce kapattım. Birçok kişiden çok güzel olduğuna dair yorum okudum ve diziden erken vazgeçtiğimi anladım. Tekrar bakacağım :)
    Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      Aslında umutlu bir dizi, okul sahneleri beni biraz üzmüştü ama genel olarak umut aşılıyor bence. :))

      Sil
  10. Vaktim olsa da bu güzel kitapların tamamını okuyabilsem.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      Keşke, okumak için ayrı bir hayat gerekiyor bence :))

      Sil
  11. İlkay,
    Bence kesin diziyi seversin, yakında izle :)) Ben de önyargılıydım ama tramvayda geçen boş zamanlarım böylece daha değerli hale geldi -gerçi her seferinde dinlemiyorum ama olsun- :))

    YanıtlaSil
  12. Dizisini bana da bir arkadaşım önermişti ama maalesef henüz izleyemedim. Kitap okumayı hiç denemedim ama denemek istiyorum. Yürüyüş yaparken kitap dinleyip kitap bitirmek fikri çok cazip geliyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Dizisini seveceğini düşünüyorum, çok güzel :)) Kitap dinlemek başta zor oluyor ama alışılıyor :))

      Sil