22 Kasım 2019 Cuma

İNSANLARIN DÜNYASI - ANTOINE DE SAINT EXUPERY

84
Zeplin Kitap
Çeviri: Alper Turan
173 sayfa


Baktım ki bu sıralar Küçük Prens’ten alıntılar yapıyorum, Bir Exupery kitabı okuyayım dedim.

İnsanların Dünyası yazarın posta pilotuyken yaşadığı maceraları içeriyor. Benim için en ilginci Sahra Çölü’ndeki anılarıydı, size de Küçük Prens’in başını çağrıştırdı mı?

Sanıyorum ki kitabı Exupery dışında başka biri yazsa, sevmezdim ama kendisinin dilini seviyorum. Kitap yer yer güzel tespitler içeriyor.

Benim için bir Küçük Prens değil yine de yazarı daha iyi tanımak isterseniz güzel bir seçenek olabilir.

“Dünya bize kitaplardan daha çok şey öğretiyor. Çünkü dünya bize direniyor. İnsan engellerle boy ölçüştükçe kendini keşfediyor.”

“Yalnızca mal mülk için çalışırken, kendi hapishanelerimizi kendimiz kuruyoruz. Yaşamaya değer hiçbir şey sağlamayan paramızla kendimizi yalnızlığa mahkum ediyoruz.”

“İnsan olmak, kesinlikle sorumluluk sahibi olmak demekti. İnsan olmak, suç kendisine ait olmasa bile o suçtan utanmaktır. Bir dostunun sebep olduğu bir zaferden gurur duymaktır. Kendi taşını yerine yerleştirerek dünyanın kurulmasına yardım etmektir.”

“Neden birbirimizden nefret etmeliyiz ki? Hepimiz aynı nedenle yaşayan, aynı evrene gönderilen, aynı geminin mürettebatındanız.”



25 yorum:

  1. Alıntıları çok beğendim.Emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir kitapmış, okuma listeme aldım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      Keyifli okumalar diliyorum şimdiden :))

      Sil
  3. Kendi yaşantısından olması ile daha betimleyici daha gözlemci olmuş olabilir
    tanıtım için editöre teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Küçük prensi geç okdum. Ama iyiki okudum dediğim bir kitap. Yazarın olayalara bakış açısı çok hoşuma gidiyor. Eminim ki bu kitaptan da çok keyif alırım sizin alıntılarınızda buna ispat niteliğinde 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Başka Gezgin,
      Küçük Prens benim başucu kitaplarımdan diyebilirim, zaman zaman açar okurum :)) Umarım seversiniz :))

      Sil
  5. Alıntılar çok güzel, özellikle ikinci alıntıyı beğendim. Mal mülk için çalışırken dünyayı kendimize hapishane yapıyoruz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. ya bu amcanın hayatı ne ilginçmiş yaaa ben de okudum hemen hemen bütün kitaplarını savaş pilotu olup da küçük prensi yazmak ne ilginç ama :)

    YanıtlaSil
  7. Bu yazarı o kadar çok seviyorum ki .Savas pilotu ve gece uçuşunu da okudum.Ama en çok insanların dünyasını sevdim.O kadar naif yazmış ki kitabı sanki uzunca bir şiir okur gibi geldi.Dedim çeviri böyleyse aslı nasıldır?kesinlikle Antoine hayran olduğum bir yazar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Nil,
      Gece Uçuşu'nu ben de okudum. Senin kadar sevmesem de güzel kitaptı :))

      Sil
  8. alıntılar güzel olunca o kitabı okuyasım gelir hep :) bakacağım buna. yorumuna sağlık

    YanıtlaSil
  9. küçük prensi ikinci defa elimi alacağımı sanmıyorum, bu kitabıyla avunabilirim alıntıları sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu,
      Hadi ya ben çok severim Küçük Prens'i :((

      Sil
  10. En çok yaşamı sorgulayan böyle eserleri okumayı severim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Yazarı daha yakından tanımak adına okunabilir. Ben de bakayım en kısa zamanda. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Kesinlikle :)) Keyifli okumalar şimdiden :))

      Sil
  12. İlkay,
    Zamanı geliyor merak etme :))

    YanıtlaSil