28 Kasım 2019 Perşembe

KENDİ GÖK KUBBEMİZ - YAHYA KEMAL BEYATLI

86
İstanbul Fetih Cemiyeti
102 sayfa

Kendi Gök Kubbemiz, yakın dönemde okumayı planladığım kitapların içinde yoktu ama tiyatrosuna gitmeye karar verince alıp okudum.

İçinde bulunanların büyük kısmı ortaokul, lise yıllarında bize okutulmuş, aşina olduğumuz şiirler… Geriye kalanlarla da yeni tanıştım.

Tek aruz ölçüsüyle yazılmamış şiiri Ok’da Kendi Gök Kubbemiz’in içinde mevcut.

Bazı şiirleri benlik olmasa da, bir kısmını da pek sevdim.

“Çok sürse ayrılık, aradan geçse çok sene,
Biz sende olmasak bile, sen bizdesin gene.”

“Ölmek değildir ömrümüzün en feci işi,
Müşkül budur ki ölmeden evvel ölür kişi.”



15 yorum:

  1. Sınav zamanında çokça duymuştum. Bu kitabı 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'nın Dünyasından,
      Değil mi, testlerde bolca çıkardı :))

      Sil
  2. pekiii aklımda olsun. kendi gök kubbemiz ne hoş isim ama yaa :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir tanıtım, eskilerdeki derinliği çok beğeniyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      Eskiler daha derin oluyor, haklısınız :))

      Sil
  4. Kitabını okumak ve ardından tiyatrosunu izlemek ne hoş. İstanbul'da yabancı bir gruptan Kral Lear oyununu ingilizce izleyecektim. O yüzden kütüphaneden kitabını alıp okumaya başlamıştım ve yarısına gelmiştim. Çok zevk almıştım o şekilde izlemekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işınonur,
      Gerçekten bu şekilde daha keyifli oluyor. Sanat iyi ki var :))

      Sil
  5. Şiir okumayı severim. Arada da olsa bazen elime şiir kitapları alıp okumayı isterim. Kitabın tiyatrosuna da gitmiş olman ne güzel bir şey olmuş senin için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Şiir ben de seviyorum :)) Tiyatrosu bahanesiyle okumuş oldum aslında, güzel oldu :))

      Sil
  6. sahnede görmeyi istediğim çok okuma var keşke gerçekleştirebilsem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu,
      Umarım kısa zamanda gerçekleştirirsin :))

      Sil
  7. İlkay,
    O alıntı Yeditepe İstanbul dizisinden. Çok güzel değil mi, tam başucuna asmalık :)) Bu yüzden ben de blogumun en üstüne yerleştirdim. :D
    Fighting!!

    YanıtlaSil
  8. Bende eski Milli Eğitim Yayınları baskısı mevcut. Bir çok şiir kitabına olduğu gibi , bu kitaba da ara ara bakarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      Şiir kitaplarına dönüp bakmayı ben de seviyorum :))

      Sil