13 Kasım 2019 Çarşamba

PİEDRA IRMAĞI'NIN KIYISINDA OTURDUM AĞLADIM - PAULO COELHO

82
Can Yayınları
Çeviri: Aykut Derman
216 sayfa


Kitabı adına vurularak aldım: Piedra Irmağı’nın Kıyısında Oturdum Ağladım. Uzun zamandır Coelho okumamıştım, iyi olur diye düşündüm.

Başlangıçta çok severek okuyordum, ortalama ilk yüz sayfa anlamlıydı. İşaretlediğim çok paragraf oldu, etkileyiciydi ama ilerledikçe dini bütün bir kişisel gelişime dönüştü. Böylece neden bir süredir Coelho okumadığımı hatırladım. Seveceğim diye kitaplarına başlıyorum, güzel ilerliyor, sonra içimizdeki sevgi, mistik güçler, Tanrı, mucizeler, iyileştirme gücü, Tanrının kadın yüzü gibi konulara girince bana hitap etmemeye başlıyor. Kitap klişe olsa da güzel bir aşk romanı olabilecekken, gerçeklikten uzaklaşıp mistisizme yöneliyor, içine kişisel gelişim kalıpları giriyor ve beni kendinden uzaklaştırıyor. Buna rağmen, çok kolay okunuyor.

Olay örgüsünde de kopukluklar var. Kitap ilk 100 sayfa gibi ilerleseydi bunu göz ardı edebilirdim. Ayrıca kitabın adı Eski Ahit “Mezmurlar”dan esinlenilmiş: “Babil ırmakları kenarında, orada oturduk ve ağladık.”

Dini hikâyeler, konuşmalar ve bunlara eşlik eden aşk konusu ilginizi çekiyorsa, belki kitabı sevebilirsiniz. Benim içinse okumasam da olurdu kıvamındaydı. Neyse, kitaptan bana güzel alıntılar kaldı.  

“Her şeye karar veren kendi yüreğimizdir; onun karar verdiği şeyse, artık bizim yasamızdır.”

“Gözlerinin ta içine bakıldığında kimse yalan söyleyemez, kimse karşısındakinden bir şey saklayamaz. Ve azıcık da olsa duyarlılığa sahip bir kadın, aşık bir erkeğin duygularını gözlerinden okuyabilir.”

“Çocuktuk ikimiz de, birlikte büyüyorduk ve dünyayı birbirimizin elinden tutarak tanıyorduk.”

“Seven insan, önce kendinden vazgeçmeyi, sonra kendini bulmayı özler.”

“Tanrılar zarlarını atar ve bunu yaparken bize, oynamak isteyip istemediğimizi sormazlar.”

“Pencereyi açtım. Ve de yüreğimi. Odaya güneş doldu, ruhuma aşk…”


27 yorum:

  1. Simyacı' yı okumuş ve çok beğenmiştim. Ona benziyorsa okunur diyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay Aksoy,
      Simyacı'yı ben de sevmiştim, bir amacı vardı. Bu kitap bence öyle değil :))

      Sil
  2. Bu kitapla ilgili beğenmeyenler çoğunluktaydı. Açıkçası bende okumakla okumamak arasındayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Çok sevilebilecek kitap değil bence de :))

      Sil
  3. Yılllar yıllar önce okumuştum. Vermek istediği mesajı tam olarak alamamış olabilirim ki bu neydi ki dediğimi hatırlıyorum. Yazarın daha önce simyacıyı okuyup beğendiğim için üçüncü kitap olarak Hac'ı aldım ama okumadım. Beş yıl oldu galiba duruyor öyle bir köşede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemi Blogger,
      Ben de Simyacı'yı beğenmiştim ama diğer okuduklarımı çok sevemedim. Bir de Veronika Ölmek İstiyor'u denemek istiyorum, bakalım :))

      Sil
  4. Yazarın henüz hiçbir kitabını okumamış olan ben için güzel bir yorum olmuş. Eğer denk gelirsem yorumunu mutlaka aklımda tutacağım. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela,
      Simyacı başlangıç için güzel bence :)) Yine de üstte bahsettiklerim birçok kitabı için geçerli :))

      Sil
  5. Uzun süredir okuma listemde bekleyen bir kitaptı. Yorumunu okuduktan sonra pek benlik bir kitap olmadığını fark ettim. İyi ki satın almamışım. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Keşke ben de almasaydım, sahafta adını görünce dayanamamıştım :((

      Sil
  6. Okumuştum bu kitabı ama hiç hatırlamıyorum :D Her kitabını sevmiyorum Coelho'nun, sıkılıyorum okurken.

    YanıtlaSil
  7. Çok çok sevdiğim bir yazar. Henüz bu kitabını okuma fırsatım olmadı ama okuyacağım mutlaka 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'nın Dünyasından,
      Ben sanırım o kadar sevmiyorum :((

      Sil
  8. Ben de şu an yazarın Elif kitabına başladım. Daha çok başındayım ama o da dediğin gibi ilerleyecek gibi. Yazarın tarzını çok sevmiyorum ama bir şekilde kendini okutuyor.

    Sonbahara uygun kapak resmini çok beğendim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Elif'de bunun gibiydi ama neredeyse hiç aklımda kalmamış :D Bence de okutuyor ama gerek var mıydı diye soruyorum bitirince.
      Teşekkür ederim, çok sevindim :))

      Sil
  9. simyacı güzel ya diğerleri hafif :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Ben de şimdilik tek Simyacı'sını seviyorum :/

      Sil
  10. Ben de yazarı Simyacı kitabından tanımıştım eserlerini çok severim doğrusu Çok teşekkürler tanıtım için

    YanıtlaSil
  11. Okumadığım bir Hippi kitabı kaldı. Eminim o da hepsi gibi çok güzeldir. Paulo Coelho'yu her okuduğumda bu adam iyi ki yazıyor ve biz okuyabiliyoruz diyorum kendime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      Sanırım ben yazarın tarzını o kadar sevmiyorum :))

      Sil
  12. İlkay,
    Veronika Ölmek İstiyor'u merak ediyorum ben de ama sever miyim bilemiyorum. Bence de kütüphanede falan bulursan oku ya da e book :D

    YanıtlaSil
  13. Ben onu da çok beğenmiştim :)

    YanıtlaSil
  14. Bakalım sevecek miyim umarım severim :D

    YanıtlaSil