11 Eylül 2015 Cuma

GREY - EL JAMES



Elli Ton serisinin yeni kitabının çıktığını duyduğumda, tüm yaşayananların Christian’ın ağzından özet geçileceğini düşünmüştüm. Ana’yı ilk gördüğünde ne hissetti? Kendisi hakkında ne düşünüyor? Geçmişindeki kilit noktaları hakkında daha detaylı bilgi beklemiştim belki de.

Hayır, Grey sadece birinci kitabın Christian’ın ağzından anlatılmış hali. Olayları onun açısından görmek güzeldi ama yaşananlar aynı, karakterler aynı. Yazar, yazarken pek zorlanmamış olsa gerek. Aklımdaki soru işaretlerini de giderdiğini söyleyemeyeceğim.

Hala üç kitabın özeti bir kitabın daha iyi olacağını savunuyorum. Ticari kaygıya düşmeden, her şeyi tadında bırakıp seriyle vedalaşmak daha güzel bir yol olurmuş.
Her şeye rağmen itiraf etmek gerekirse, birinci kitapla eşleştiği için İngilizce okuması daha kolay oldu. Bunu da göz ardı edemem. J

“That’s not the point. Why should you buy these for me?”
“Because I can.” I’m a very rich man Ana.


Christian’ı bir cümleyle özetleyin derseniz “because i can” derim.

E.L James ya da Erika Leonard’a bir röpartajında, gerçek hayatta Christian ile karşılaşsa ne yapacağını soruyorlar.
“Hiç durmam kaçarım.”diyor.


Ayrıca serimizin Alacakaranlık’a benzediğini düşünüyorum. Karakterler bire bir eşleşiyor. Sadece yaşanan olaylar ve karanlığın yönü biraz farklı.

"Laters baby!"


10 yorum:

  1. Bu kitap hakkında beklentim yüksekti fakat hayal kırıklığına uğradığımı söyleyebilirim :(

    YanıtlaSil
  2. Ben daha bu grilerin hiçbirini okumadım.Elli tonu felan çok konuşuldu ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok bir şey kaybettiğini düşünmüyorum ama çerez olarak gidebilir, bende çok konuşulunca merak edip başlamıştım seriye. :)

      Sil
  3. hımmm hiç girmedim bu seriye. neyse bak senden biraz bilgi almış olduk :)

    YanıtlaSil
  4. hımmm hiç girmedim bu seriye. neyse bak senden biraz bilgi almış olduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş bir zamanında belki girebilirsin :) Ama girmesen de olur, emin olamadım :D

      Sil
  5. Kesinlikle haklısın tam bir "çünkü yapabilirim" adamı :D Henüz kitabın yarısında olsam da söylediklerine birebir katılıyorum ne yazık ki ticari kaygıyla yapılmış. Ama şu da gerçek ki devamını alıp okuyacak mıyım? haha Evet! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Christian'la "çünkü yapabilirim" kalıbını sevdim :D Üzülerek belirtiyorum ki ben de alıp okuyacağım :D

      Sil
  6. İlk üç kitabı okudum, aslında bu kitabı da merak ettim ama nedense içimden bir ses boşver tadında bırak, muhtemelen istediğini alamıycaksın dedi:) Yazdıklarını görünce içsesimin beni yanıltmadğına sevindim doğrusu... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone,
      Evet, tadında bırakmak en iyisi :D Hala üç kitabın tamamını bir kitapta Christian'ın gözüyle toplayabilirdi diyorum :))

      Sil