16 Eylül 2015 Çarşamba

SUSKUNLAR - LORENZO CARCATERRA


Filmini veya dizisini izlemedim. Konu hakkında hiçbir fikrim olmadan ve önyargısız olarak kitaba başladım.

Böyle rahatsız edici bir konu, ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. Rahatsız ediciliği gerçekliğinden kaynaklanmakta. Gözümüz kapalı yaşadığımız için, biraz aralanıp görmeye başlayınca hemen kapamaya çalışıyoruz. Gerçekleri görmezden gelmek, onları yok etmiyor maalesef ki.

Kitap işaretlenesi cümlelerle dolu. Bazıları: 
“Yetişkinlere ait bir dünyada büyüyüp ayakta kaldım ama benim endişelerim, büyümekte olan bir çocuğunkilerdi.”

“İçlerinde tek bir kitabın bile olmadığı evler arasında yaşar ama yerel kütüphanedeki bütün macera romanlarını okurdum. Yaşıtım pek çok çocuk gibi, kendime ait bir dünya yaratmış ve onu kitaplar, spor, filmler ve televizyon aracılığıyla tanıdığım insanla doldurmuştum. Kurmaca karakterler bana sanki onları her gün görüyormuşum gibi tanıdık gelirdi. Benim dünyamda, sadece kendim gibi olanlara yer vardı.”

“İnsanlar okumanın bir zaman kaybı olduğuna inanıyordu. Seni okurken gördüklerinde, yapacak başka bir işin olmadığını düşünürler, tembel damgasını yapıştırıverirlerdi.”

 “Korkunun yolunu bulması ve özenle inşa edilmiş zırhtan içeri sızması yalnızca bir an alıyor. Ve korku bir kere içinize sızdı mı artık hep orada kalıyor. İster hayatın acımasızlığıyla sertleşmiş bir suçlu, ister küçük bir çocuk olun.”

18 yorum:

  1. filmini izledim okumadım. yayınevini seviyom ama :)

    YanıtlaSil
  2. filmini izledim okumadım. yayınevini seviyom ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınevini ben de seviyorum :) Umarım izleyince filmini de seveceğim :))

      Sil
  3. Bu kitabı duymuştum bende çok okumak istiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okumalısınız, beğeneceksiniz :)

      Sil
    2. Başka böyle sevdiğin kitap varsa önerilerini beklerim:)

      Sil
    3. Suskunlar'la pek alakası yok ama şu an içimden geçen en sevdiklerim Çalıkuşu, Leylim Leylim ve Milena'ya Mektuplar. :) Zaman zaman ruh halime göre ihtiyacım olan kitaplar değişiyor da, o yüzden içimden geçen dedim. :D

      Sil
    4. Ah en çok milenaya mektupları merak ediyorum:)

      Sil
  4. filmi kesmeyenlerden biri , bir de gerçek yaşam olunca kitap bildiğin tsunami etkisi yapıyor :(

    YanıtlaSil
  5. Ke sin lik le :/ Yine de filmine ve dizisine göz atacağım sanırım, özellikle Suskunlar dizisini merak ediyorum, Hatırla Sevgili bitsin de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. de yi yanlış yazdım da :D diyorum ki diziye ben de bakarım , hatta beraber bakarız :D

      Sil
    3. Bir edebiyat öğrencisi olarak, iyi bir başlangıç "de için yorum silmek" :D

      Sil
  6. Okumayı çok istediğim kitaplardan biri sanırım beni ağlatabilecek bir kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ağlamadım ama ağlatabilme olasılığı yüksek kitaplardan.. Seveceksin. :)

      Sil
  7. Merak ettiğim bir roman.Yorumunuzdan sonra daha bir okuyasım geldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzeldi.. Hala etkisinden çıkamadım sanırım :)

      Sil