17 Şubat 2019 Pazar

GENÇ PRENS'İN DÖNÜŞÜ - ALEJANDRO GUILLERMO ROEMMERS


4
Timaş Yayınları
Çeviri: Deniz Torcu
128 sayfa


Küçük Prens büyüseydi ne olurdu düşüncesinden hareketle ortaya Genç Prens’in Dönüşü çıkmış.

Küçük Prensi günümüzde okumayan kalmamıştır diye düşünüyorum. Kendisini ben de çok severim hatta zaman zaman açıp tekrar okurum. Genç Prens’in Dönüşü’nü duyunca da heyecanlandım, e-book olarak hemen okumaya başladım.

Üzülerek belirtiyorum ki kitabı sevmedim. Tam bir kişisel gelişim kitabı olmuş. Patagonya’da bir araba seyahati esnasında geçen hikaye, şoförün anlattığı şeyleri Prens’in uygulamasını konu alıyor.

Verilen tavsiyeler o kadar klişe ki, keşke en azından yaratıcı olsaydı.

Kişisel gelişim seviyorsanız “belki” keyif alabilirsiniz ama bence Küçük Prens’de bu kitapta olduğu için üzülürdü.

“…yetişkinlerin bizi korumak amacıyla yaptıkları tüm uyarıların, verdikleri tüm nasihatlerin, bizi insanlardan ne kadar uzaklaştırdığını düşündüm. Öyle ki, birine dokunmak veya gözlerinin içine bakmak dahi içimizde nahoş bir duygu, huzursuzluk yaratıyordu.”

“Bana göre yaşamak, öğrenmektir.”

“İyilik yapma bahanesiyle hayallerini yıkanlardan uzak dur, çünkü genelde yıktıkları hayallerin yerine koyacakları daha iyi bir şeyleri yoktur!”

“Hepimiz prens olarak doğarız; bazıları bunu bilmez, bazılarıysa unutur… Benim krallığım yalnızca içimdedir.”

18 yorum:

  1. Kapağı gördüm yok dedim ama öyleymiiş kitap keşke beyaz dizi romanı olsaymış

    YanıtlaSil
  2. Bazen hiç bir şey ilk tadı vermiyor. Anlaşılan Küçük prense yaraşır bir devamlılık olamamış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumaya gel,
      Kesinlikle, devam olarak yazmamalıydı yazar sanırım :))

      Sil
  3. Bazı kitaplar, filmler ve daha bir çok şey tek olması daha güzel. Devamı işi bozuyor olabilir...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  4. ayy hafif ama minnoştu yine deee :)

    YanıtlaSil
  5. Yalnızlık başa bela dostlar;
    Gidelim, gelelim,
    Hal hatır soralım arkadaşlar;
    Gönlümüzü şad edelim.(İletişim güzeldir)

    YanıtlaSil
  6. Okumayayım öyleyse.. Bazen hayal kırıklıkları oluyor böyle. :') Ama çektiğin resim yine her zamanki gibi çok güzel. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Belki seversin ama ben sevmedim :((
      Çok teşekkür ederim :))

      Sil
  7. Film, kitap, dizi bloglarını, uzun uzun yazılmış yazıları seviyorum... :)
    Hem yazmayı hem okumayı... :)
    Ben de beklerim bloguma, sevgiler

    YanıtlaSil
  8. aa ilk defa duydum bunu da ilginç olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaannemintakvimciği,
      Ben de konusunu okuyunca şaşırmıştım :))

      Sil
  9. İlk satırları okuduğumda sonsuza giden listeme ekleyeyim dedim fakat sonrasında söylediklerin ile okumaktan vazgeçtim. Belki daha sonra :D

    YanıtlaSil