12 Nisan 2019 Cuma

Salkım Söğüt

Salkım söğüdün hayatımda bir imge olduğunu fark edememişim. Aslında ne değişik anlamları varmış!


Shakespeare’den öğrendiğime göre salkım söğüt, karşılıksız aşkların ağacıymış, kırık kalplerin…

Benim dünyamda ise çocukluğumun ağacı. Altında oturup düşündüğüm… Kim çocukken düşünür diye sorabilirsiniz ama ben de böyle biriyim işte. Evin giriş merdivenlerinde güneşin altında otururken, kafama güneş geçtiğinde söğüdün altına giderdim. Düşüncelerin ve içine kapanık çocukluğun ağacı…

Lisede Nazım Hikmet’in Salkım Söğüt şiirini çok okurdum.
“Ağlama salkım söğüt
ağlama,
Kara suyun aynasına bel bağlama!
el bağlama!
ağlama!”

Güzeldir salkım söğüt. Herkese göre anlamı farklıdır. Herkes farklı tanımlar. Shakespeare, Nazım Hikmet hatta ben... O ise bu çok seslilik içinde rüzgarda narince sallanır durur…



***

Size bir şarkı, bir de şiir bırakayım. Çok severim ikisini de. 





Hayatımız bir yöne evriliyor işte. İşaretlerle, tesadüflerle, çabalarla…


Güzel bir yön olsun. Umarım.

23 yorum:

  1. Beton yığınlarının arasında kaybolup gidiyoruz. Agaç nedir hangi agacı kim nasıl tanımlıyor aklımıza bile gelmiyor maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer,
      Katılıyorum, maalesef ki o durumdayız :((

      Sil
  2. Salkım söğüdün görünüşü bana çok zarif gelir, uçuş uçuş çok güzeldir:)

    YanıtlaSil
  3. Salkım söğüde böyle anlamlar yüklendiğini bilmezdim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Çiçeklerin anlamı olduğunu bilirdim amma ağaçların olduğunu bilmrdim.Öğrendimm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı,
      Diğer ağaçları da araştırmak lazım bir ara :))

      Sil
  5. Eğil salkım söğüt eğil
    Bu benimki sevda değil geldi aklıma.:)

    YanıtlaSil
  6. Ben de meşe ağacının altında oturmayı çok severim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Ne güzel olur ağaç altında kitap okumak şimdi :))

      Sil
  7. Hayata kapılmışız artık nereye atarsa.

    YanıtlaSil
  8. İlkay,
    Beğenmene çok sevindim :)) Kiraz ağacı da severim, dalından kiraz da yiyorsam değme keyfime :))

    YanıtlaSil
  9. ay bu yazın süfeeer bayıldıım, koycam bloguma bi araaa :) bachmann ilginç bir yazar önemliiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Beğenmene çok sevindiim :)) Yazarı henüz okumadım ama aklımda :))

      Sil
  10. Salkım söğüt'ün karşılıksız aşklar ağacı olduğunu bilmezdim. Aslında ne çok bilmediğimiz şeyler var. Şimdi salkım söğüt görüce karşılıksız aşklar ağacı diyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elmas Koçan,
      Bana da enteresan geldi, hoşuma gitti :))

      Sil
  11. Bir çoğumuzun evinin önünde yada yakın bahçelerde ağaçlar olurdu. Şimdi çocuklar nereden bulacaklar altında oturup anı biriktirecekleri ağacı.
    Güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      Şimdiki çocuklar doğaya hasret büyüyorlar bence de, bunu farkında olmasalar da henüz :((

      Sil