12 Mayıs 2020 Salı

DUNE MESİHİ - FRANK HERBERT (Dune #2)

38
Sarmal Yayınları
Çeviri: Arzu Taşçıoğlu, Deniz Vural
320 sayfa

Dune Mesihi, ilk kitabın kaldığı yerden 12 yıl sonrasını anlatıyor. Başlangıçta bu atlamadan hoşlanmadım ama sonra cihadı ayrıntılarıyla okumak istemeyeceğime karar verdim.

Önlemeye çalıştığı görüsü başarısız olan ve istemediği bir hayatı yaşayan Paul’u sevdim mi emin değilim. Ben çocuk olduğu zamanları ve çöle ilk geldiği günlerdeki halini tercih ediyorum.

Bir insanın tanrılaştırılmasını güzel anlatsa da serinin ikinci kitabı benim için ortalamaydı. Sima dansçıları ve Tleixların hikâyeye girmesinden de pek hoşlanmadım. Yeni karakterler benim gözümde olayların gerçekçiğini –tamam, bilim kurgu biliyorum- azalttı.

Sonu, kitabın en beğendiğim kısmıydı.

Artı ve eksileri toparlarsam, görünüşe göre hoşlanmadığım yerler daha fazla. İlk kitabı sevdiğim için de beklentimin yüksek olması bu duruma sebebiyet vermiş olabilir.

Kitapla kalın 🌻

“Tanrılarla insanları ayıran hiçbir şey yoktur; biri, hissedilmeden diğerine dönüşebilir.”

“Din, iş ya da hükümetle ilgili her sorunun tek bir türevi vardır: ‘Gücü kim kullanacak?’”

“İnanç yönlendirilebilir. Yalnızca bilgi tehlikelidir.”

“Kanun: en üst idealimiz ve en temel doğamız. Kanuna çok yakından bakma. Bakarsan, mantıklı kılıflar uyduran yorumları, kuralların yasal bir şekilde çarpıtılmasını ve uygun örnekleri bulursun.”

“Tökezlediğin zaman,” dedi, “sana çelme takan şeyin ötesine atlayarak dengeni tekrar kazanabilirsin.”

“Gücün yanlış kullanımı ölümcül bir günahtır. Kanun ne bir intikam aracı olabilir, ne de bir rehine ne de kendi yarattığı şehitlere karşı bir kale. Bir kişiyi tehdit edip sonuçlarından kaçamazsınız.”

“Sevgi sevgiyi bilir.”

15 yorum:

  1. İlk kitabını okumuştum, serinin tamamını okumayı da düşünüyordum. İkinci kitabında olumsuz kısımların ağır basması üzdü...

    YanıtlaSil
  2. Genel olarak kitabı ve seriyi bilmediğim için çok detaylı bir yorum yapamayacağım ama bu kitaptan sonra okuyacağın kitaptan daha bir zevk alırsın umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Devamını şimdilik okumayacağım :D Belki geri dönmek istersem... :))

      Sil
  3. İlk kez duydum bu kitabı, alıntılar güzelmiş... Bilgilendirme için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Bunu 3 varsa bu sefer okumazsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Şimdilik okumama kararı aldım gerçekten :D

      Sil
  5. yeni bir kitap keşfetmiş oldum güzel yorumunla :)
    alıntıları sevdimmm:)

    YanıtlaSil
  6. okumadıklarım arasında okuyabilirmiyim önceligimdegil galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalem,
      Bilim kurgu sevmeyenler için sıkıcı olabilir hem :))

      Sil
  7. İlkay,
    Ders verici alıntılar var gerçekten :)) Seriyi ben de merak ediyordum ama devam eder miyim emin değilim :)) Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  8. bütün seriyi okudum ama hatırlamıyom. ben de sahaftan buldum oğlak yayınları küçük kitaplar ama çok kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Evet kalınlar :D Sanırım devam etmeyeceğim en azından şu an öyle düşünüyorum :D

      Sil