14 Kasım 2015 Cumartesi

34. Uluslarası İstanbul Kitap Fuarı


Rüyama bile giren TÜYAP’a sonunda gidebildim. “Sabreden derviş muradına ermiş.” diyen atalarımıza güvenmek lazımmış!

Günü başa saralım. Saat 8 civarlarında, sınava gitmek için uyanmışken ne fark ettim? Boğazım şişmiş! Kabus olduğunu düşünüp, geri yatmayı planlarken alarmım tekrar çaldı ve olan umudumu da yok etti.


Aksilikler daima art arda gelir. Sınavım da kötü geçti. Dertler beni yıkamaz modunda TÜYAP’a doğru yola çıktım. Metrobüste uzun saçlı erkek görüp şoka girmiş teyze dışında, olaysız sakin bir yolculuk geçirdim. (Hem de küpesi varmııış, inanabiliyor musunuz?)


TÜYAP’da arkadaşımda buluşup, kitapların içine balıklama atladık.

Fiyatların çok pahalı olduğundan yakınırken, Hasan Ali Yücel serisini görünce, nutkumuz tutuldu. Bu seriye bayılıyorum! Hepsi benim olsun diyerek tüm kitapları kucaklayacaktım ama görevlilere şok yaşatmak istemedim.

Hafta içi olmasına rağmen TÜYAP çok kalabalıktı. Okullar öğrencilerini getirmiş, mini mini gezen bir sürü çocuk mevcuttu. Gezerken kitaplardan çok, yerlere oturmuş çocuklara dikkat etmeniz gerekiyordu.


Aziz Nesin 100 Yaşında etkinliğine katıldık. Genco Erkal oynuyordu. Kendisi Nazım Oratoryosu’yla beni benden almıştı. Bugün de kendine hayran etti.



Ardından Aziz Nesin Sergisi’ni de gezdik.


Bunlar arkadaşımın kitapları ve dergisi. Futbol sever olduğu için Socrates’i gördüğü gibi aldı. Ortak kitaplarımızı aynı anda okumaya karar verdik.


Bunlar da benimkiler. Koyu bir Harry Potter sever olarak Ozan Beedle’ın Hikayeleri’ni okumak için bu kadar geç kalmak beni üzdü.


Kötü başlayan günü, güzel bitirdik. Umuyorum gelecek TÜYAP’lar vize haftama denk gelmez ve indirimi bol olur.

24 yorum:

  1. Ah ah ne güzel.
    Tüyapa gidenleri gördükçe üzülmüyorum desem yalan olur.
    Her sene giderdim.
    Tüyap güzeldir.
    Ohoo birde teyze o gördüğüne şaşırdıysa ben metrobus yollarında neler gördüm tüyapa giderken:) hahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @le yan,
      Teyze gerçekten şaşırmıştı, bana sen küpeli oğlanlarla evlenme e mi falan dedi :D Tüyap, gerçekten güzel oluyor ama fiyat bakımından internet daha ucuz :/

      Sil
    2. Hahah yok teyze ben küpeli değil piercingli istiyorum deseydin.
      O ne yavrum diye sorardı sonra cevabı duyunca şoook:)
      Tüyap güzel heo ucuz olan yayınevlerinden alışveriş yapardım.
      Birde sahaflar onlar cok ucuz oluyormuş.
      Diğer gittigimde hep sahaflara bakıcam:)

      Sil
    3. Ay onu da sordu biliyor musun? :D Bi de kaşlarına takıyorlar, o ne falan dedi :D Sevimliydi ya :D
      5-10 TL'ye de kitaplar vardı ama bu Tüyap'ta klasiklere ağırlık vermek istedim. Fantastikler falan daha uygundular.
      Sahafları da dolaştım, ama kendimi plaklara kaptırdım. :D Cidden harikalardı :))

      Sil
    4. Teyze genç senden bilgileri almış oldu artik birini gördümü oglum bu piercingi sen niye taktın diye başkasına sorar:)
      5 10 tlye kitaplardan cok alışveriş yapmışlığım var ama bende gidince bu sefer klasiklerden alıcam:)
      Plaklar güzel ya eski kokar ne güzel:)

      Sil
    5. Sorar, beklerim :D
      5-10 TL'likleri geçen sene toplamıştım ben de, hala içlerinde okumadıklarım var :))

      Sil
    6. Benimde.var normal olması:)
      Birkaçı seriydi seriyi tüm çıkartmaktan vazgecilince elimde tek kitap kaldı aslında

      Sil
    7. Sen serileri toplamışsın :)) Ben de ilk kitaplarını almıştım ama devamlarını getirmedim :D

      Sil
    8. İste diyorum ya bendede tek kitap.
      İlk kitabı aldım onu okumadım zaten yayınevide diğer kitaplarını çıkartmaktan vazgeçti.birinci var ama diğer iki üç yok
      Okusam bu sefer yarı yerde kalıcak devamı yok :/

      Sil
    9. Ah, anladım :/ Evet, bu kötü olmuş ya, ama yine de oku bence. Elinde okumadan duracağına, okunmuş olur :)

      Sil
  2. Anlatımı çok sevdim:) elinize sağlık... kitaplarınız çok güzel iyi okumalar olsun...

    YanıtlaSil
  3. Hasan Ali Yücel serisinin kitaplarını hep görüyorum ama şimdiye kadar hiç almadım ve okumadım. Ben klasikleri İletişim Yayınlarından almaya çalışıyorum ama onlar da çok pahalı. Birkaç kişiden bu serinin çok iyi olduğunu duydum. sanırım önümüzdeki günlerde bu seriden çok kitap alacağım.

    Kitaplarının arasında Jane Austen görüyorum. Onları mutlaka almam ve okumam lazım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hasan Ali Yücel gerçekten güzel bir seri. Beğeneceğinizi düşünüyorum. Keşke tüm klasiklerim ondan olsa... Benim de İletişim Yayınlarından pek klasiğim yok. Deneyeceğim İletişim klasiklerini de :))
      Jane Austen sever diye bugüne kadar geçinip, sadece Gurur ve Önyargı'sını okumuştum. Ben de diğerlerini alıp, okumam gerektiğini düşündüm Tüyap'ta görünce :))

      Sil
  4. Daha dün annemle diyordum gidelim diye Tüyapa sen gitmişsin ne güzel :) aslında gezmek keyiflidir her yanın kitap güzel alsında çok kalabalık oluyor :) güzel anlatmışsın emeğine sağlık aldığın kitaplarını keyifle okuman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalabalık gerçekten çok yorucu oluyor :/ Tüyap'ın mantığına bayılıyorum ama kalabalık dezavantajı. Umarım, bitmeden girmişsindir. :)) Çok teşekkür ederim :))

      Sil
  5. ay eylemle gitmediniz miiii. baksana metrobüse hangi duraktan bindin. bak ben saydım. kadıköyden ilk duraktan binince tüyap 44 durak oluyooooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Gidemedim ya, sosyoloji çalışmak için :D Gerçi çalışmam pek bi işe yaramadı ama olsun :D Cevizlibağ'dan bindim ben, 26 durak. Çok uzak, ciddili uzak :D

      Sil
  6. Çok şanslısın :) Ben daha hiç kitap fuarına katılamadım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      Umarım bir gün yolun düşer :)) Çok güzel oluyor cidden, ben de bu yıl son günlerde yetişebildim. :)

      Sil
  7. Oranın havası bile yeter yaa bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz Ortabey,
      Gerçekten öyle :)) Kitapların içinde olmak mükemmel :)

      Sil
  8. Hepsi ayrı güzel,keyifle okumanız dileğiyle :)

    YanıtlaSil