8 Mart 2019 Cuma

BİR ÖMÜR NASIL YAŞANIR? - İLBER ORTAYLI


9
Kronik Kitap
Söyleşi: Yenal Bilgici
285 sayfa


İlber Ortaylı’nın Bir Ömür Nasıl Yaşanır? kitabının çıktığını gördüğümde, böyle bir kitaba ihtiyacım olduğunu biliyordum. Size de oluyor mu bilmiyorum ama bazen amaçlarımı kaybettiğimde beni silkeleyecek bir şeye ihtiyaç duyuyorum.

Elimdeki kitap Yenal Bilgici tarafından İlber Ortaylı ile gerçekleştirilen bir röportaj. Eğitim, seyahat, kitaplar, filmler, müzikler, şehirler genel olarak hayat hakkında konuşmuşlar.

İlber Ortaylı’yı takip ediyorsanız, kitapta bahsedilen konular hakkındaki görüşlerine aşinalığınız vardır.

Keyifli bir söyleşi ve oldukça akıcı. Hocanın verdiği tavsiyeleri ve örnekleri beğensem de herkesin aynı olasılıklara sahip olmadığı bir gerçek. Elimizden geldiğince, çabalayarak, yaşayabildiğimiz kadar…

Kişisel gelişim kitabı okumak yerine İlber Ortaylı’nın tecrübelerini okumak daha faydalı sanki, benden söylemesi.

“Bunca yıldan, bunca tavsiyeden çıkardığım kanaat şudur: Özel hayatınızla ilgili kimseyi dinlemeyeceksiniz! Anne babanız dahil.”

“Hayatta en önemli şeylerden biri de insanın kendisi için en doğru kararı alabilmesidir, ortada bir sıkıntı varsa sürdürmeyeceksin.”

“Sevginin olmadığı yerde hiçbir şey kurulamıyor.”

“Çocuğunuzu,sadece kendisi olduğu, çocuğunuz olduğu için sevin. Bizdeki büyük yanılgılardan biri, insanlarımızın kendi başaramadıkları şeyleri çocuklarından beklemesidir. Bunu yapmayın, çocuklarınıza kendi yükünüzü yüklemeyin.”

“Bana göre Venedik, Napoli, İstanbul ve Kahire’yi yaşamamış insanların aydınlanması zordur. Çok derin, çok bilgili, çarpıcı olabilirler. Ancak insan sıcaklıkları olmaz.”

“Bizde kimse yerinden kıpırdamaz. Halbuki değişmeyi, değiştirmeyi bileceksin. Konforundan vazgeçmeyi göze alacaksın. Kendi dünyanı yerinden kendin oynatacaksın. Bir insanın bittiği an, miskinliğe esir olduğu andır.”

“Gezmek emek ister.”




31 yorum:

  1. Not aldım!!! Teşekkürler... 😊😊😊

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle merak ettiğim bir kitap güzel bir üslubu var zaten İlber Ortaylı'nin tavsiyeniz için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  3. İlber Ortaylı yı takip ederim. Şüphesiz tecrübelerinden ve tavsiyelerinden yararlanmak faydalı olacaktır. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Bu kitap aklımda bulunsun. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  5. İlber Ortaylı'nın tek bir kötü kitabını bile bilmiyorum normalde takip ederim ama bu kitabı burdan gördüm teşekkürler hemen temin edeceğim.

    http://www.yazimbari.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahsen Şimşek,
      Yeni çıktı ondan görmemişsinizdir, keyifli okumalar :))

      Sil
  6. Köşeye not edildi, yorum için teşekkürler ve ilk fotoğraf gerçekten harika olmuş bence emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      Teşekkür ederim, o gün saatlerce cam kenarında kar yağmasını beklemiştim :))

      Sil
  7. Not ettim kitabı... paylaşıma teşekkürler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. aklımda olsun madem iyi diyon seen :)

    YanıtlaSil
  9. Son zamanlarda görüp merak ettiğim kitaplardan birisi :)

    YanıtlaSil
  10. Ben de dün bu kitabı yorumladım blogumda. :)
    Güzel, akıcı ama derin de bir kitap. İmkanlarla ilgili konuda size katılıyorum. Ancak genç yaşlı herkese çok şey katacak bir kitap. Paylaşımınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senden Benden Bizden,
      Hoş bir tesadüf olmuş :))

      Sil
  11. kesinlikle bir kenara not ettim bile

    YanıtlaSil
  12. Pınarca'dan sayfanıza geldim. Orada bir kişisel gelişim kitabından özet fikirler verilmişti. Rahatlık tuzağını aşmanın verimlilik için gerekli olduğu yazıyordu. İlber Ortaylı'nın konforla ilgili yazdıklarını okuyunca gülümsedim. Rahatlık başa bela!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film Gündemi,
      Gerçekten öyle :D Rahatlığı da severim üstelik, üzdü :D

      Sil
  13. İlber Hocamın bu kitabını bilmiyordum çok iyi oldu:) Alıntılar müthiş. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      Yeni çıktı :)) Keyifli okumalar :))

      Sil
  14. Alıntılarını çok beğendim. Umarım okuma fırsatı bulurum

    YanıtlaSil