31 Mart 2019 Pazar

Tiyatro: Narnia Günlükleri


Gerçeklikten, kendi gerçekliğimden uzaklaşmayı seviyorum. Varoluş sancıları çekmediğim dünyalarda düşüncelerimi sakinleştirebiliyorum. Fantastik dünyalar, zihnimdeki savaşa bir dur noktası gibi. Nefes al. Evreninden uzaklaş.

Narnia Günlükleri’nin filmini izlemiştim –birkaç kere de izlemiş olabilirim-. Kitaplarını da okumak aklımdaydı. Arkadaşım müzikali olduğunu söyleyince biletlerimizi aldık ve ben kitaplara başladım (Prens Caspian’ı okuyorum şu an).



Konusuna kısaca değinirsem, savaş sırasında –adı belirtilmese de 2. Dünya Savaşı- Londra’ya yapılan bombardımanlar yüzünden, ailesi 4 ana kahramanımızı kırsalda yaşan bir profesörün evine gönderir. Lucy, Edmund, Peter ve Susan evi keşfederken buldukları dolapla Narnia evrenine geçiş yaparlar.

Müzikal, türü aile olarak görünse de beklediğimden daha çocuksuydu. İlk yarısında sıkıldığım yerler oldu. Uyarlamak için kitabı biraz değiştirmişler.



Edmund ve Susan rolündeki oyuncuları biraz isteksiz buldum, robotlaşmış hareketlerle oyunu sürdürdüler. Lucy ve Mr. Tumnus rolündeki oyuncuları beğendim.

Dekoru başarılı buldum,Narnia gibi bir evreni aktarmak kolay olmasa gerek. Kostümler güzeldi. Göz doyuran bir sahne vardı. Şimdi beni en mutlu eden olayı söylüyorum size: oyunda yapay kar yağdırdılar! Favori anlarım kar yağışının olduğu kısımlar tabii ki.



Ah unutmadan, filmi izlemişseniz de dikkatinizi çekmiştir; Edmund Cadı’dan yiyecek olarak Türk lokumu istiyor ve Aslan’ın adı Lion değil, orijinalinde de Aslan. Türk kültüründen esinlenmeler mevcut. (Bu konuya kitap serisinin yorumunda daha uzun değinmeyi planlıyorum)

Sonuç olarak, içimdeki çocuğa hitap eden bir müzikaldi. Kim bir dolabın içinden başka bir dünyaya geçmek istemez ki?

Yazan : CLİVE STAPLES LEWİS
Çeviren : ÇAĞMAN PALA
Oyunlaştıran : IRİTA KUTCHMY
Yöneten : SABRİ ÖZMENER




15 yorum:

  1. Ben istemem :D Bu yaştan sonra dolap içleri falan basar bana :D

    YanıtlaSil
  2. Bu yıl tiyatroya gidemedim. Eskişehir'e de gelmiyor zaten bu tarz oyunlar. Bu yıl bir kaç oyun dışında kalanlar geçen yılların aynısıydı:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Umarım gelecek sezonda yeni oyunlar olur :))

      Sil
  3. İlkay Özgür,
    Bende de ilk filmi daha çok hatırlıyordum :)) Müzikali biraz beklentimin altında kaldı ama fena değildi :))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş senin için. ^-^ Biliyor musun, İstanbul Büyükşehirin bu ayki tiyatro broşürünü aldımm. İnşallah gideceğim birine. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Gidince yorumunu da bizimle paylaş :)) Güzel oyunlar var. Geçen gün ben de Şehir Tiyatroları'nı inceledim ve izlemek istediklerimi belirledim. Biletlere bakmadım gerçi :D Belki de bilet kalmamıştır - bu konuda biraz sorumsuzum :D

      Sil
  5. ay çok merak ettim, başarılı bulduysan çok etkileyici olmalı.. aklımda bulunsun, teşekkürler paylaşımına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Oyunculukları çok beğenmedim ve çocuksuydu ama ben çocuksu şeyleri de severim :))

      Sil
  6. Tiyatro sahnesine uyarlamak için zor bir eser bence. Filmini yıllar önce izlemiştim ama devamını getirmedim. Filmi beni James Mcavoy'la tanıştırdığı için özeldir :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Evet, zor bence de :)) İlk filmi aralarından en özeli bence de :))

      Sil
  7. anaa tiyatrosunu duymadıydım piku :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Ben de arkadaşım sayesinde duyduum :))

      Sil
  8. Başlığı görünce bi heyecanlandım ama sonra ivme düştü :)) demek ki filme devam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı,
      Film harika evet, filmle devam edelim :))

      Sil