18 Mart 2019 Pazartesi

ÇOCUK YASASI - IAN MCEWAN


11
Yapı Kredi Yayınları
Çeviri: Roza Hakmen
148 sayfa


Çocuk Yasası’nı bana hediye ettiği için Gülüzar’a kocaman teşekkür ediyorum. Sayesinde hem güzel bir kitap okudum hem de sevdiğim yazarlar listesine bir isim daha eklemiş oldum.

Tabii tahmin edebileceğiniz üzere, hediyemi aldığım gibi okumaya başlamadım. Çocuk Yasası Ankara’da sıcak bir ağustos gününden bu yana; Erasmus’tan dönmemi, ardından da kitabı Cansu’nun elinde görmemi bekledi. Burada bir parantez açalım. Cansu’yla okumak istediğimiz birkaç ortak kitap olduğunu fark ettiğimizde bir whatsapp grubu kurduk ve konuşmalarımızın arasında geçen kitaplardan liste oluşturduk.



Okulda bir sabah, doğru hatırlıyorsam Maliye Politikası dersinde, Cansu’nun önünde Çocuk Yasası’nı gördüm. “Aaa bende de var” demem üzerine ben de okumaya başladım.

Öncelikle söylemeliyim ki hukuk öğrencilerinin bu kitabı okuması gerek. Anglosakson hukukunun hem uygulanışı görüp, hem de değişik davalar okumak bir hukukçuya daha çok keyif verecektir.

Çocuk Yasası, Yüksek Divan Aile Hukuku Dairesi hakimlerinden Fiona Maye’in özel hayatı ve iş hayatını anlatıyor. Başka davalar içerse de ana konumuz, lösemi hastası bir çocuğun dini inancından dolayı kan naklini reddetmesi ve 18 yaşından küçük olduğu için bu olayın Fiona’nın önüne gelmesi.

İnanç ve mantığın çatışmasını, Fiona’nın gel gitlerini, hislerini okumayı sevdim. Erkek bir yazarın, kadın bir karakteri böylesine anlayarak yazması beni etkiledi. Ayrıca konum itibariyle de Londra burnumda tüttü.

Çocuk Yasası, düşündüren, sorgulatan, zaman zaman kalp kıran bir kitap. İnce ama oldukça yoğun.

“Zenginlik genellikle uzun süreli mutluluk getirmiyordu. Anne babalar kısa sürede hukukun yeni lügatini ve sabırlı süreçlerini öğreniyor, kendilerini bir zamanlar aşık oldukları insanla kıyasıya çarpışır halde bulup serseme dönüyorlardı.”

“Dinler, Fiona’nınki de dahil ahlaki sistemler, çok uzak mesafeden görünen sıkışık bir dağ sırasındaki zirveler gibiydi; biri diğerinden gözle görünür biçimde daha yüksek, daha önemli veya daha doğru değildi.”

“Dünyadan kaçma güdüsünü herkes bilir, pek az kişi yapmaya cesaret ederdi.”


20 yorum:

  1. McEwan'dan çok okusam da bu kitabı herkes çok beğense de konusu itibariyle bir türlü okumak istemedim. Bloglarda gördükçe acaba diye aklımdan geçirmeden de yapamıyorum diğer yandan:) Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      Konusu çok enteresandı bence :)) Yazarı seviyordunuz doğru hatırlıyorsam, bu kitabını da seversiniz bence :))

      Sil
  2. İnanç, gelenek ve görenekler bazen mantığın önüne geçebiliyor. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Tanıtımınıza göre kesinlikle okunmasi gerekiyor. Bu tarz konular uzerinde okumak ve düşünmek apayrı bir olay diye düşünüyorum. Bence çok güzel bir tavsiye oldu teşekkürler 👏😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumaya Gel,
      Umarım seversiniz, keyifli okumalar :))

      Sil
  4. Bu yazarın bir kaç kitabını not almıştım. Bunu da yazdım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Alanım çocuklarla ilgili olduğu için bu kitabı kesinlikle okumak istiyorumm. 😇

    YanıtlaSil
  6. teşekkürler tanıtım için sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. hukukçular okusun :D gerçi yazarı severim de ehem de köhüm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Yoksa aşırılı mı okumak istersin ehehhe :D

      Sil
  8. İlk defa duydum bu kitabı.Dili ağır mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdanur Çelik,
      Hayır değil, rahatlıkla okuyacağını düşünüyorum :))

      Sil
  9. seviyom bu yazarıııı roza hakmenin de hastasıyıım :)

    YanıtlaSil
  10. Yazarın Fındık Kabuğu kitabını okumuştum. Orada da olaylar bir ceninin gözünden anlatılıyordu. Kefaret kitabı da meşhur ama ben filmini izlediğim için kitabını okumadım. Filmi çok güzeldi. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Bu kitabı senin blogunda okuduğumu hatırlıyorum, ilginç gelmişti hala aklımda. :)) Kefaret'in filmini çok sevmemiştim ama kitabı daha güzel diyorlar...

      Sil