Bugün blogger’da hiç yaşamak istemediğim bir olayla karşılaştım.
Nazlıhan ve Sümeyye beni uyardılar, teşekkür ediyorum onlara.
Maalesef ki çalıntı yazıyla blog yazarı olunmuyor.
Öncelikle her özgün eser 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri
Kanunu’nu ile korunmakta. 71. Maddesine bakacak olursak:
“Madde 71 –
(Değişik: 23/1/2008-5728/138 md.) Bu Kanunda koruma altına alınan fikir ve
sanat eserleriyle ilgili manevi, mali veya bağlantılı hakları ihlal ederek:
1. Bir
eseri, icrayı, fonogramı veya yapımı hak sahibi kişilerin yazılı izni
olmaksızın işleyen, temsil eden, çoğaltan, değiştiren, dağıtan, her türlü
işaret, ses veya görüntü nakline yarayan araçlarla umuma ileten, yayımlayan ya
da hukuka aykırı olarak işlenen veya çoğaltılan eserleri satışa arz eden,
satan, kiralamak veya ödünç vermek suretiyle ya da sair şekilde yayan, ticarî
amaçla satın alan, ithal veya ihraç eden, kişisel kullanım amacı dışında elinde
bulunduran ya da depolayan kişi hakkında bir yıldan beş yıla kadar hapis veya
adlî para cezasına hükmolunur.
2.
Başkasına ait esere, kendi eseri olarak ad koyan kişi altı aydan iki yıla kadar
hapis veya adlî para cezasıyla cezalandırılır. Bu fiilin dağıtmak veya
yayımlamak suretiyle işlenmesi hâlinde, hapis cezasının üst sınırı beş yıl
olup, adlî para cezasına hükmolunamaz.
3. Bir
eserden kaynak göstermeksizin iktibasta bulunan kişi altı aydan iki yıla kadar
hapis veya adlî para cezasıyla cezalandırılır.
4. Hak sahibi kişilerin izni olmaksızın,
alenileşmemiş bir eserin muhtevası hakkında kamuya açıklamada bulunan kişi,
altı aya kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
5. Bir
eserle ilgili olarak yetersiz, yanlış veya aldatıcı mahiyette kaynak gösteren
kişi, altı aya kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
6. Bir
eseri, icrayı, fonogramı veya yapımı, tanınmış bir başkasının adını kullanarak
çoğaltan, dağıtan, yayan veya yayımlayan kişi, üç aydan bir yıla kadar hapis
veya adlî para cezasıyla cezalandırılır.”
Ayrıca bu şahıs Büyükada: Hatırla Sevgili yazımı kopyaladığı
için Türk Ceza Kanunu’nun 135. Maddesine bakmakta da fayda görüyorum.
“Özel
hayatın gizliliğini ihlal
(1) Madde
134- (1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlal eden kimse, bir yıldan üç
yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Gizliliğin görüntü veya seslerin
kayda alınması suretiyle ihlal edilmesi halinde, verilecek ceza bir kat
artırılır.”
İnsanların başkalarının fikirlerini alıp, kendi fikirleri olarak
gösterme çabalarını anlamıyorum.
Amaçları konusunda ise hiçbir fikrim yok, bildiğim tek şey;
İster sizin olmayan bir eşyayı çalın , isterseniz fikirleri
adınız HIRSIZ‘dır başka bir şey değil.
Google’dan şikayet etmek isterseniz: tık
Daha fazla bilgi edinmek isterseniz: