25 Haziran 2017 Pazar

54) KELEBEKTEN SIĞINAK - KEZBAN ŞAHİN TAYSUN


Yitik Ülke Yayınları
104 sayfa



“Artık, barış gelmeli ve güneş gibi aydınlatmalı evreni! Silahlar susmalı. Irklar unutulmalı. Sevenler ayrılmamalı.”

Kelebekten Sığınak, Kezban Şahin Taysun’dan okuduğum ilk kitap. Yazarımızın bolca ödülü var.

Kitap 15 öyküden oluşuyor. Her bir öykü, kadınların yaşamından bir kesit sunuyor bizlere. Toplumun kadınlara baskısı, iş hayatında yaşananlar, erkek egemenliği…

Yıl 2017, 21. yüzyılı yaşıyoruz ama kadınlar hala varlık mücadelesi veriyor. Şiddete karşı kendilerini korumaya, okumaya, iş hayatında yer edinmeye, kısaca bir birey olarak yaşamaya çalışıyorlar / çalışıyoruz.

Kitapta herkes kendinden veya çevresinden bir parça bulabilir. Hikayelerden her biri ayrı bir yaraya değinmiş ve akıcılığı sayesinde hızlıca okunuyor.

Dikkatimi çeken bir nokta ise, çoğu hikayenin sondan başlayıp geri dönüş yaparak ilerlemesi. Ben bu tarzı severim.

Favori hikayelerim: Kelebekten Sığınak, Yağ Lekesi Değil Kömür Karası, Hüznün Şarkısı Dinle, Uçamayan Kelebekler

Kezban Şahin Taysun’a teşekkür ediyorum. Kadınların yaşadıkları sorunlardan kurtuldukları, eşit, adil bir dünya dileğimle…

Not: İyi bayramlar 🍬

“[E]ğer dünyaya gelirken kadın doğmuşsanız sonraki günlerinizde kör zihinlerde kesilip biçilip düzenlenen kötü resim olma olasılığınız hep yüksek!”

“Kötü yazgı diye bir kadına dayatılan hazır doğru; aslında erkek hükümdarlığının kötü bir oyunu değil de başka neydi?”

“Vatan insanın yüreğinin ve ayaklarının isteyerek gittiği yer mi? Yoksa taşıdığı kimliğe göre kendisine gösterilen adres mi?”


“Yaşamak, belki de uyum sağlayabilmek demekti; değişim ve dönüşüme!”


18 yorum:

  1. Çok güzel sözlerle dolu alıntılar. Kadınların rahata ulaşması için sanırım daha radikal bir şey lazım, tüm erkeklerin kökünün kuruması. :)))))
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Çözümünüze bayıldım :D Benden de kocaman sevgilerle :))

      Sil
  2. Güzel sözler hep okumak için galiba dünya gerçeğinde.

    Henüz okumadım. Aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemi Demirci,
      Umarım seversiniz, keyifli okumalar :))

      Sil
  3. aaa iki kitabı vardı, bu üçüncü çıkmış demek ki. bir kitabını okumuştum, var blogumda, kezban hanım, aramızdan bir blogçu yaa, çok iyidir çok tatlıdııır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep alıntıları çok beğendim.Kezban Hanımın blogu hangisi.Takip etmek isterim

      Sil
    2. Deeptone,
      Ben de son kitabından başladım Deep, diğerini de okuyacağım :))

      Cam Güzeli,
      Blogu: http://kezbansahintaysun.blogspot.com.tr/

      Sil
  4. Yazarı ilk kez duydum:( Hem de blogermış:( Okuyacağım... Kalemine sağlık... İyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  5. adı çok hoş, kadınlarla ilgili hikayeler olması da çok hoş, gerçekten doğru demişsin, yıl 2017 ve biz hala neler yaşıyoruz, kadınlarımız hala neler yaşıyor! :( eline sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Böyle hikayelerde kendimizi bulmak yerine, geçmişte böylemiş deyip bir an hüzünlenip, ardından adil hayatımıza döneceğimiz günler umuduyla, sevgiler :))

      Sil
  6. Kadınlar, hepimizin bildiği ama bazılarımızın bilmiyormuş gibi yaptığı varlıklar olan insanlardan olmasına rağmen sırf bu cinsiyette doğdukları için özellikle psikolojik olmak üzere bazen baskılara maruz kalabiliyor maalesef. Bu arada birden fazla öykü içerek kitapları seviyorum. :) Bir uzaydaki birden fazla gezegende yaşananlara tanık olmak gibi. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Akay,
      Umarım bu zamanları atlatabiliriz :/ Benzetmene bayıldım :))

      Sil
  7. İlkay Özgür,
    Böyle kitaplar yazılmalı ve okunmalı bence de :)) Geçmiş iyi bayramlar :D

    YanıtlaSil