5 Temmuz 2017 Çarşamba

56) GÜZEL VE ÇİRKİN FİLMİN ÖYKÜSÜ


Uyarlayan: Elizabeth Rudnick
Doğan Egmont Yayıncılık
Çeviri: Tuğba Kırca Alptekin
269 sayfa


Kütüphaneniz bu küçücük dünyamızı kocaman hissettiriyor.

Güzel ve Çirkin; geçenlerde izleyip, çok beğendiğim, Emma Watson’ın oynadığı filmin öyküsü… Film yorumu için: Beauty and the Beast.

Kitabının çıktığını gördüğümde, dayanamayıp aldım. İnternetten sipariş olduğu için, elime ulaştığında biraz şaşırdım, çünkü puntosu oldukça büyük!

Yani yine bir çocuk kitabıyla karşınızdayım. 😇



Güzel ve Çirkin, filmle neredeyse* birebir gidiyor. Kitabı okurken film müzikal olmasaydı, daha güzel olurdu diye düşündüm. *Kitap ve film arasında gözüme çarpan tek fark, filmin sonunda görülen eş cinsel aşkın olmamasıydı.

Kitabın senaryodan uyarlanmasını da başarılı buldum. ‘Uyarlanma’ gibi değil, roman gibi hissettirdi.

Verdiği mesajlarla, hikayesiyle çocuklar gibi büyüklerin de sıkılmadan okuyabileceği bir kitap olmuş.

Keyifli okumalar 💚

“Görünüşe aldanmamalısınız (…) Güzellik insanın içindedir.”


“Geçmişte kalmak, keşke demek sadece zaman kaybıydı.”


21 yorum:

  1. Televizyonda bir filmini izlemiştim ama bu seninki mi, yoksa başka uyarlaması mı bilemiyorum, bayılmıştım çok güzeldi. :) Çok sevdiğim bir masaldır. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Fransız versiyonu da olabilir ama her hali güzel :))

      Sil
  2. Hala animasyon kısmını izlediğimle kaldım :D Bir ara diğer filme de bakmam lazım. Kitabın kapağı çok güzel 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Bence film hallerine de bayılacaksın :D Fransız versiyonu da, müzikal hali de çok güzel :))

      Sil
  3. Bu kitabı fuarda görmüştüm ama aklımdaki listede olmadığı için almamıştım. Şimdiyse bunun koca bir hata olduğunu görebiliyorum ama paylaştığın alıntıda da dediği gibi: Keşke demek sadece zaman kaybı. ^_^ Umarım bir gün elime geçer de okurum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Geçer bence, illaki karşına çıkar :)) Ben fuarlara listesiz gidiyorum, böylece yeni kitaplara da şans veriyorum :D

      Sil
  4. ay güzel çirkin iki versiyonunu izledim, çizgi filmini de. kitabı aklıma gelmedi bak. okuyum sahiden de. ingilizcesini belki olabileer yaaa. ama iyi çeviri de olur tabikide :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Çeviri güzeldi ama İngilizcesinin kapağı da bir harika :D İng okursan fotosunu bekliyorum :D

      Sil
  5. I'm in love with this story!

    YanıtlaSil
  6. Bu yıl çıkan filmini izlemedim ben ama bu ne güzel duruyor böyle ya :) Alasım geldi.

    YanıtlaSil
  7. son çıkan filmini bir türlü izleyemedim ya merakta ediyorum hani :) neyse bir fırsat bulursam inşallah izlerim :) Kitapta güzelmiş aklımda kalsın :) Emeğine sağlık canım benim Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım,
      Son çıkan filmi harikaydı, Emma Watson'ı çok severim zaten :D ben teşekkür ederim :))

      Sil
  8. İlkay Özgür,
    Bence de kesin seversin :D İçimizdeki çocuk yine büyüyemedi :D

    YanıtlaSil
  9. illüstrasyonlu olsaydı keşke :))

    YanıtlaSil
  10. Bu kitabın satışı durdurulmuş malesef. Artık stokta yok. Okumayı çok isterdim. Hatta her yerde pdf versionunu arıyorum ama bu kadar güzel bir kitabın pdf'ini yapmak kimsenin aklına gelmemiş sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elinize geçerse okursunuz, sevimli bir kitap ama basımı yoksa çok da çaba harcamaya değecek bir kitap değil :))

      Sil
  11. Bu büyülü öykünün kitabıni satın almak için o kadar çok uğraştım ki maalesef artık basılmadigini öğrendim bu beni çok üzüyor, şanslısınız ki basımı durdurulmadan alabilmissiniz hangi şehirde yaşıyorsunuz bilmiyorum ama eğer kitabı satma gibi bir düşünceniz olursa hiç dusunmeden satın almak isterim çünkü bu kitap ve öyküsü benim için çok farklı bir anlam taşıyor , çok değer veriyorum 🫀✨umarım kitabı bir bankin üzerinde unutursunuz ve ilk denk gelen kişi ben ölürüm 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Snmm,
      Kitabı birilerine vermediysem muhtemelen memleketimde, eğer ulaşabileceğim bir yerlerde olsaydı size gönderirdim. Umarım bulabilmişsinizdir :))

      Sil