23 Nisan 2019 Salı

Yaşamdan Kareler: Eskişehir

Cumadan pazartesiye kadar Eskişehir’deydim! Bu küçük Eskişehir gezimin temel nedeni Bilge’yi ziyaret etmekti. Eskişehir’de yüksek lisansa başladığından beri bunun planını yapıyorduk ve tarihleri anca ayarlayabildik.

Eskişehir’de neler yaptım, nereleri ziyaret ettim ve neler yedim? Başlayalım :D

Cuma sabahı 6.30 treniyle Bakırköy’den yola çıktım. Trenleri, seyahat etmeyi –özellikle trenle seyahat etmeyi- çok özlemişim! Demiryollarının beni sakinleştiren, düşüncelerimi toparlamama yardım eden bir yönü var.

3.5 saat sonra Bilge beni gardan aldı ve Haller’deki Shakespeare’e kahvaltı etmeye gittik. Patateslerini beğendiğim için kahvaltısı benim için çok güzeldi.

Kahvaltının ardından TCDD Müzesi’ne gittik, trenleri seviyorsanız ilginizi çekebilir.

Devrim Arabası’nı Eskişehir’e diğer gelişimde de görmüştüm ama Bilge görmediği için oraya da gittik.

Günün geri kalan kısmını Adalar’a ayırdık ve Eskişehirli arkadaşımın tavsiye ettiği yerlere gittik: Eskişehir Kitapçısı, Aşiyan Sahaf. Civardaki diğer kitapçıları gezdik.

Eskişehir Kitapçısı

Akşam yemeğini Sağlık Pide’de yedik ve daha önce hiç duymadığım ama tadını çok beğendiğim “Konfor” kebabı(??) ile tanıştım. Günün son olayı olarak, Travellers’ Cafe’de ortaokul arkadaşımla buluştuk.

Cumartesi gününü Odunpazarı’na ve müzelere ayırdık. Gezdiğimiz müzeler:
·        Cumhuriyet Tarihi Müzesi
·        Arkeoloji Müzesi
·        Kurşunlu Külliyesi
·        Lületaşı Galerisi
·        Cam Sanatları Merkezi
·        Osman Yaşar Tanaçan Fotoğraf Galerisi
  •         Ahşap Eserler Galerisi: Kesinlikle gezmelisiniz, çok güzel eserler var.

Ahşap Eserleri Galerisi

Müzelerin dışında Karakedi Bozacı’sına gidip, boza içtik. Övüldüğü kadar beğenmedim. Bana kalırsa Vefa’nın bozası daha lezzetli ama her zaman aynı tatta bulamıyorsunuz. Bu nedenle favori bozam Balaban.

Odunpazarı’nın ardından Haller’de pizza yiyip, tiyatromuzu izlemek için Opera binasına yol aldık. Oyunun adı: Bernarda Alba’nın Evi.

Haller

Pazar günü ise Sazova’ya Masal Şato’sunu gezmeye gittik. Bilim Deney Merkezi ve Korsan Gemisi’ni önceki gelişimde ziyaret etmiştim. Bu yüzden onları es geçtik.

Masal Şatosu benim için hayal kırıklığıydı. Dışarıdan bu kadar güzel görünmesine rağmen içinde neredeyse hiçbir şey yoktu. Olan masal kahramanları ise çirkinlerdi. Kulelere çıkamamak da ayrı üzücüydü.

Sazova’dan Odunpazarı’na geri döndük ve Yılmaz Büyükerşen Balmumu Müzesi sırasına bakmaya karar verdik. Cumartesi günü 2-3 kez önünden geçmiş ve o uzun sırayı beklemek istememiştim. Müze kuyrukları, Vatikan için dört saat yağmur altında bekledikten sonra bana çok itici gelmeye başladı.

Müzenin önündeki sıra yine çok uzundu, biz de çibörek yiyerek bekleyip beklememe kararımızı netleştirdik. Bekledik. Tam 45 dakika. Bu arada küçük bir parantez açayım, çibörek bana göre fazla soğanlı ve bu deneyişimde de pek sevemedim. Şehre özgü bir başka lezzet olan met helvasını ise tavsiye edebilirim, pişmaniye severler beğeneceklerdir.

Balmumu Müzesi’nde önceden heykellerin yanına gidip fotoğraf çekilebilme imkanınız varken, şimdi heykelleri şeritle korumaya almışlar. 45 dakikalık bekleyiş biraz fazla olsa da, gezdiğim için mutluyum. Haftaiçi bu kadar sıra olmayabilir, aklında bulunsun.

Odunpazarında son gezdiğim müzeler Ticaret ve Sanayi Müzesi ile Tayfun Talipoğlu Daktilo Müzesi oldu.

İşte Bisküi Adam!

Eskişehir'e dair eklemem gereken diğer bir nokta, tüm bu gezi süresi boyunca donuyorduk. Hava çok soğuktu, şal-şapka-kışlık mont üçlüsü bile bizi yeterince koruyamadı.

İki kız. İki bere. Bir şato. Dondurucu soğuk.

Böylece Eskişehir gezimin sonuna geldik. Pazartesi sabahı Bilge’yle vedalaşıp, 7.30 trenine bindim. İstanbul’a doğru yolculuğuma başladım…

Daha nice gezilere Bilgesi! Her şey için teşekkür ederim!

1. Harika bir yazı olmuş, ben de gidip gezmeyi çok istiyorum. İnşallah en yakın zamanda planlayabilirim. Tavsiyeleriniz bana yardımcı olacaktır, teşekkürler..

1. Beyaz Yakalı,
      Beğenmenize çok sevindim. Şimdiden keyifli geziler dilerim :))

2. Kıskandım:/ bensiz gezmeler ha :/

3. Ahhh benim memleketime gelmişsiniz de haberim olmamış
    Ne de güzel anlatmışsınız benim güzel şehrimi

1. Cafe Tigris,
      Beğenmenize çok sevindim kii, sevdim memleketinizi :))

4. Eskişehir geziniz harika olmuş. Bal mumu müzesi ve Devrim arabasını çok merak ettim. Çok teşekkürler tanıtım için.

1. Eğitim Pınarı,
      Devrim arabası kesinlikle görülmeli bence :)) Rica ederim :))

5. Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı,
      Ama bu heykeli çirkin olmamış mı? :((

2. Heykeller çirkin evet ama ben konsepti beğendim :)

3. Konsept güzel katılıyorum :))

6. Çocukluk yıllarım Eskişehir ahh ah hafta sonarı polatlıya giderdik akrabalarımıza ahh ah

7. e maşallah valla hiç boş an yok ne dolu geçmiş yaaaa :) hem de arkadaşlııı ve yemeli oh :)

1. Deeptone,
      Dolu dolu geçti gerçekten :D Hem de aşırılı yedik, yediğimiz patso, poğaça, kurabiye türevlerinden yazıda bahsetmedim bile :D

8. Çok beğendimm. :) Trenle gitmek iyi fikir. Gidersem ben de öyle yapacağımm .^-^

1. Birpembesever,
      Artık Bakırköy'den kalkıyor hem de :))

9. Şehrimize hoşgeldin. çibörek maalesef sanırım popüler olanda yemişsin. Adını vermeyeceğim. Ara sokaklarda yapanlar kesinlikle daha güzel yapıyor. Maalesef popüler olurken lezzet kaybetti ve gereksiz sıra var. Yeniden gelirsen Temel Çibörek var Büyükşehir Belediyesi ara sokağında. Tavsiye ederim.:)

1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Hoş bulduum :)) Tekrar gelişimde aklımda olacak ve deneyeceğim, teşekkür ederim :))

10. ay ne güzel bir gezi olmuş, gayet objektif bir gezi yazısıydı eline sağlık:)

11. zaten gitmek istiyorum bu harika gezi tanıtım yazısından sonra şart oldu ...gelecek yıl 15 tatilde koca kandırılamazsa kız alınır gidilir başka çare yok :)))

1. Babaannemintakvimciği,
      Anne kız da çok keyifli olur, şimdiden iyi geziler :))

12. yine gel,daha sıcak havalarda geel :D nice gezmelere beybikk:)

1. Bilge,
      Geliriim iste yeter kiii :D Met helvası yer kahve içeriz :D Helva önemli çünkü :D

13. Aahh aahh bir gün ben de trene bineceğim diyor ve gidiyorum))

14. Merakımı ikiye katladın iyi mi? Ama ben yazından ders çıkarıp biraz daha sıcak günlerde gidersem kızmazsın di mi? :DDD

1. Calimero,
      Kesinlikle daha sıcak günlerde gitmelisin :D

15. Eskişehir'e bir kez gittim, tadı damağımda kaldı. Çok yerini gezdim ama hâlâ gezmediklerim de var. Artık Bakırköy'den de tren olduğunu bilmiyordum. Öğrenmek şahane oldu! :)

1. Klio'nun Şarkısı,
      Ben de Eskişehir'i seviyorum :)) Bakırköy'den kalkması beni de mutlu etti, keşke Sirkeci falan da açılsa :))

16. Dolu dolu bir gezi olmuş. Benim de görmeyi en çok istediğim şehirlerden biri Eskişehir. Gidersem tavsiyelerini dinleyeceğim :-)

1. Şule Uzundere,
      Tadı damağımda kaldı gezinin :))

17. Eskişehir'i gezmek isteyenler için rehber niteliğinde bir paylaşım olmuş.

18. Benim üniversite okuduğum kent :) Çok severim,her yıl da gitmeye çalışırım.Tabi çok değişti zaman içinde çok :)

1. Yurdagül Çelik,
      Üniversite okumak için güzel bir şehir bence :)) Umarım değişim iyi yöndedir gözünde :))

2. Olumlu değişimler :) Zaten Büyükerşen çok iyi çalışıyor.İlk belediye başkanlığında biz oy verdik,hala başkan :)

3. Ben de çalışmalarını beğeniyorum :))

19. Bende geçen yıl nisan ayında gitmiştim Eskişehir'e güzel bir şehir , gezilecek çok yer var günübirlik gittiğim için müzelere ayıracak vaktim yoktu ne yazık ki özellikle Balmumu müzesinde aşırı sıra vardı ve beklememiz mümkün değildi . Sadece Porsuk çayında tekne turu , Odunpazarı ve Sazova parkına vakit ayırabildim yazını keyifle okudum teşekkürler.

1. Gizem,
      Günübirlik gezide beklemeye gerek yok bence de, dar zamanlarda çok müze gezmiyorum ben de :)) Porsuk'ta turu ben de ilk gidişimde yapmıştım, oldukça keyifli :))
      Beğenmene çok sevindim :))

20. İlkay,
    Atla trene İstanbul'a gel :D Teşekkür ederim, kafamı toplamama yardımcı olan bir geziydi :))