20 Temmuz 2019 Cumartesi

GENÇ BİR ŞAİRE MEKTUPLAR - RAINER MARIA RILKE

56
Cem Yayınevi
Çeviri: Kamuran Şipal
103 sayfa


 “Bizlere gereken yalnızlıktır, büyük, içsel bir yalnızlık. Kendi içinde yürümek ve saatler boyu kimselere rastlamamak…”

Rilke bir süredir okumak istediğim bir şair. Genç Bir Şaire Mektuplar ise yazarın Franz Xaver Kappus’a yazdığı on mektuptan oluşuyor.

İlk defa okuyacağım yazarlara mektuplarıyla başlamayı seviyorum. Böylece iç dünyasını daha iyi anlayabildiğimi düşünüyorum.

Kitabın ilk 58 sayfası mektuplardan oluşuyor, kalanı ise şairin yaşamöyküsü.

Rilke’nin mektupları çok içten, her konuda fikirlerini içeriyor. Şairi tanımak isteyenler keyifle okuyabilir.

“…tarifsiz yalnızlıklar içinde yaşayıp gidiyoruz, özellikle en derin ve en önemli konularda hepsinden çok büyüyor yalnızlığımız.”



23 yorum:

  1. Yalnızlık tüm sanatçıların ortak özelliği galiba:(
    Sanatçı derken tabii gerçek sanatçılar bizim ülkemizdeki ya da dünyadaki benzerleri gibi medyatik, bol paralı, her gün bir yerini açıp instagrama koyan şaklabanlar değil sorsan onlar da kendilerine sanatçı diyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Yalnızlık üretkenlik için de önemli bence :/
      Onlar felaketler :D

      Sil
  2. ayyy bunu ben de yakınlarda okudum. ama başka bir baskısı, eski baskı, sahaflarda bulmuştumdu. kamuran şipal da süfer çevirmen. ay bir de heinrich heine var o da iyi şair :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Çeviriyi ben de beğendim :)) Bu şaire de bakayım :))

      Sil
  3. Rilke benim de merak ettiğim şairlerden; biraz filozofvari sanki.. Bunu listeme ekliyorumm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mermaid,
      Öyle gerçekten, kitapta da güzel tavsiyeleri var :))

      Sil
  4. Bana hitap eden bir kitaba benziyor. Mektuplardan oluştuğunu okuduğumda seveceğimi hissettim. :)

    YanıtlaSil
  5. TANITIM İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER, BU YAZAR HAKKINDA HİÇ BİLGİM YOKTU.

    YanıtlaSil
  6. Bu kitabı da yazarı da bilmiyodum teşekkür ederim cidden :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arsel'in Okyanusu,
      Rica ederim, keyifli okumalar :))

      Sil
  7. Daha fazla güzel kitap tanıtmayın sırada çok kitap var:).

    YanıtlaSil
  8. Yazarların iç dünyasını öğrenmeyi ben de seviyorum.Kafka'nın babasına yazdığı mektuplar da onu tanımama baya yardım etmişti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül Çelik,
      Bence de o mektuplar aydınlatıcı. :)) Kafka okumaya Milena'ya Mektuplar'la başlamıştım ben, bu yüzden çok seviyorum galiba :))

      Sil
  9. aslında evet biz baya yalnızız he yazık bize büyük kalabalıklar içinde :) teşekkürler tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sesiz Haykırış,
      Bizimki de modern insanın yalnızlığı ve yabancılaşması işte :))

      Sil
  10. Rilke'den Behçet Necatigil'in muhteşem çevirisiyle "Malte Laurıds Brıgge’nin Notları" nı okumuştum. Çok etkilenmiştim. Bu kitabını da merak ettim.
    Kaçtığınız kitaplardan havadisler getirdiniz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      Ben de o kitabını okumadım, okuyayım. Behçet Necatigil çevirdiyse daha da keyifle okurum :))

      Sil
  11. İlkay,
    O yüzden yeni yazarlara mektupla başlamayı seviyorum :))
    Beğenmene çok sevindim, bu hafta değiştirdim ama ne kadar süre kullanırım bilmiyorum :D

    YanıtlaSil