6 Temmuz 2019 Cumartesi

PARILTI - MARGARET MAZZANTINI

51
Doğan Kitap
Çeviri: Eren Yücesan Cendey
358 sayfa


“Ne çok yol var dünyada, ne çok engel ve yokuş, ne çok hoş iniş. Kendimizi bir umut kulesine kapatmalı ve orada kalmalıyız, çünkü yaşadıkça zedeleniyoruz.”

Parıltı’yı okumaya başlamam Pride haftası civarlarına denk geldi, tesadüftü ama hoş oldu. Böyle rastlantıları severim.

İlk defa Mazzantini okudum. Parıltı bana sıcak, sarı bir İtalya havasını ve içerdiği o bunalmış sızıyı hissettirdi. Konum olarak sadece İtalya’da geçmedi, mevsim hep yaz kalmadı ama bana verdiği his değişmedi. Londra yağmurunda veya Yunanistan melteminde de güneşin kavrukluğu ve iç sızısı vardı.

Kitap iki oğlanın beraber büyümesini, arkadaşlığını, birbirlerine olan aşkını anlatıyor. İtalya’dan Yunanistan’a, İngiltere’ye uzanan bir hikaye… Toplumun kurallarına hatta kendi yaşadıkları hayata aykırı bir şekilde büyüyen bir sevgi… Ayrıca ebeveynlik hatalarına da değinmiş yazar.

Herkes sever mi kitabı bilmiyorum. Ben konusunu da yazarın kalemini de etkileyici buldum.

Nefretin değil, sevginin hakim olduğu bir dünya dileğiyle…

Not: Arka kapak yazısı resmen özet niteliğinde. Kitap hakkında fikir vermekle yetinmeleri gerekirken, olayların gelişimini ve sonunu dahi anlatmışlar. Spoilersız okumak istiyorsanız, arka kapağı es geçin.

“Kendime doğru bir adım atıyorum. Kendi bedenime sığınıyorum. Hayatta kaç adım atacağım kendime doğru?”

“Hayatın en iyi yanı yaşayamadığımız yanıdır Guido.”

“Çok iyi biliyordum ki sevgi hiç beklemediğin anlarda gelen lokmalarla beslenir, direnmeni sağlayan, dişlerinin altındaki hasrettir.”

“Önemli yolculuklar için kestirme yollar yoktur. Geniş dönemeçler kader küreleridir, pek çok atın düşürdüğü naldır.”



17 yorum:

  1. Kitabın hissettirdiklerini ne kadar da güzel betimlemişsin. :) Arka kapağı okumadan kitabı okumaya başlamalıı öyleysee. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Kesinlikle, arka kapak tüm kitabı anlatıyor :D Teşekkür ederim :))

      Sil
  2. İlk kez duyduğum bir yazar, bir kadının böyle bir konuyu yazması ilginç geldi bana bu arada. Tanıtım için çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Kadının böyle başarılıyla hisleri anlatabilmesi bana da ilginç geldi :))

      Sil
  3. Alıntılar beni yakaladı. O halde listeye eklendiii :)

    YanıtlaSil
  4. sen dünyaya gelmeden adlı romanının filmini izledim. çok iyiydiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      O romanı benim de dikkatimi çekti, okuyup izleyebilirim :))

      Sil
  5. Tanıtım ve bilgilendirme için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Fotoğraglar yine bir harika. Emeğine sağlık güzel yorumun için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      Teşekkür ederim :)) Fotoğraf çekmeyi ve kitap okumayı seviyorum, blogum da ikisine imkan tanıyor :))

      Sil
  7. Ben beğenerek okumuştum, çevirmenini de çok severim ayrıca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş Bahar Mimozası,
      Çevirmen de başarılıydı kesinlikle :))

      Sil
  8. tabii ki ne yazdığını okumadım, malum ben,m de elimde çünkü ):

    YanıtlaSil
  9. İlkay,
    Umarım gidersin ve seversin :)) Parıltı bu sıralar okuduğum güzel kitaplardandı, ileride tekrar bile okurum belki :D

    YanıtlaSil