25 Temmuz 2019 Perşembe

JANE AUSTEN KİTAP KULÜBÜ - KAREN JOY FOWLER

57
İnkılap Kitabevi
Çeviri: Alp Gökalp
304 sayfa


Birkaç yıl önce The Jane Austen Book Club filmini izleyip sevmiştim. Filmin ardından öyle bir kulüp kurmayı veya dahil olmayı çok istemiştim.

Kitabını kelepir olarak görünce de dayanamayıp aldım. Okumak için tüm Jane Austen romanlarını bitirmeyi bekledim.

Kulüp beş kadın bir erkek olmak üzere altı kişiden oluşuyor ve her ay birinin evinde toplanıp Jane Austen kitabı hakkında konuşuyorlar. Tek bir ana karakter yok, altısının da hayatını öğreniyoruz.

Kitaba göre herkesin özel bir Austen’i var. Bu fikri çok sevdim, benim Austen’im Jocelyn’inkine benziyor: “Jocelyn’in Austen’i aşk ve kur yapma üzerine harikulade romanlar yazardı, ama hiç evlenmemişti.”

Anlatımında beni rahatsız eden şey, altı karakter olmasına rağmen kitabın “biz” öznesiyle başlayıp, zaman zaman üçüncü tekil şahısa geçip yine “biz”e dönmesi. Anlatıcı altı karakterden biri değil, bu yüzden de yedinci bir karakter varmış izlenimi uyandırıyor. Rahatsız ediciydi. Yazım hataları da dikkat çekecek derecedeydi.

Filmi daha çok sevdim ama kitabın da keyifli olduğunu söylemeliyim. (Yine de kapaktaki Alice Sebold’ın yorumu kadar da değil: “Elimde olsa bu kitabı yerdim”.)

“Aşkın kötüye gitmesi Jane Austen’in suçu değildi. Hatta sizi uyarmadığını söyleyemezdiniz. Kadın kahramanları mutluluğu yakalardı bir şekilde, ama kitapta her zaman mutlu sona ulaşmayan başka karakterler de olurdu.”



37 yorum:

  1. Web sitemiz hakkında içerik hırsızlığı adlı bir yazı yayınladık. Çok önemli ve sizleri de ilgilendiren bir konu. Bu konu hakkında yanımızda olacağınıza inanıyoruz. Duyarsız kalmamanızı umuyoruz. Sevgilerimle Pixselle.com

    YanıtlaSil
  2. Tanıtımlarınız çok güzel, çok beğeniyorum. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Filmini de izlememiştim ben bak, sen deyince hatirladım, onu izleyeyim.

    YanıtlaSil
  4. Ben izlemedim bu filmi hatta ilk kez duyuyorum, Jane Austen sever olarak çok ilgimi çekti. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Jane Austen severlerin keyif alacağı bir konu olmuş :))

      Sil
  5. aaa austenzede o kulübü kurdu ve biz de gidiyoruz mutlaka bekleriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimdeki Yaz,
      Aaa bir bakayım, teşekkür ederim :))

      Sil
  6. http://austenzede.blogspot.com/2019/06/jane-austen-kitap-kulubu-3-gurur-ve.html hatta yazısı da burada istanbulda yaşıyorsanız mutlaka kulübe dahil olun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimdeki Yaz,
      Teşekkür ederim, bakıyorum linke :))

      Sil
  7. filmi ben de izlemiştim öyle bir kulüp hayali ben de kurmuştum adam tüm kitapların birleşik olduğu kitabı alıp gellmişti ya ne gülmüştüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzmanamator,
      Evet o kısım komikti, güzel bir karakterdi :D

      Sil
  8. Jane Austen okumalıyım o zaman :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de kitabı alsam mı almasam mı diye düşünüp almamıştım; keşke alsaymışım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş Bahar Mimozası,
      Filmi izlesen de olur bence :))

      Sil
  10. Jane Austen... Sanırım filmi izleyeceğim... Dış ses anlatıcı çok hoşlanmadığım bir tür romanlarda. Tanıtım için teşekkürler:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Calimero,
      Anlatıcı benim de hoşuma gitmedi. Yedinci kişi varmış izlenimi uyandırıyordu "yaptık, ettik" diye anlatırken ama karakterleri anlatırken üçüncü tekil şahısa dönüyordu, bir karmaşa içindeydi :D

      Sil
  11. Jane Austen kitaplarının hepsini okuduktan sonra ben de mutlaka okuyacağım bu kitabı. Çok dikkatimi çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Bence de tüm Austen'ler bitince okunmalı, umarım seversiin :))

      Sil
  12. teşekkürler güzel kitap ve tanıtım için

    YanıtlaSil
  13. ay aklımda benim de filmi de kitabı daaaa :)

    YanıtlaSil
  14. Önce kitabını okuyup sonra da filmini izlemek istiyorumm. :)

    YanıtlaSil
  15. Yanıtlar
    1. Kitap Sayfaları,
      Filminden dolayı da çok biliniyor :))

      Sil
  16. yaa çok ilgimi çekti. kitabı da filmi de not edeceğim. Teşekkürler harika anlatmışsınız :)

    YanıtlaSil
  17. Konu olarak fazlasıyla ilginç geliyor fakat sanırım kitabından önce filmini izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  18. Jane Austen kulübü kuruldu canım. Hatta birkaç toplantı yaptılar bile. Zaten yorumlarda yazılmış. Austenzede'nin blogunda detayları bulabilirsin. Benim şehrimde olsaydı kaçırmazdım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Eveet üstte söylediler bana da, inceledim biraz :))

      Sil
  19. İlkay,
    Bende de ayrıntılar kaybolmuştu, kitabı okurken hatırladım :D

    YanıtlaSil