13 Temmuz 2019 Cumartesi

"TUTUNAMAYANLAR"IN POLİTİK PSİKOLOJİSİ - SEROL TEBER

53
Okuyan Us Yayınları
366 sayfa


Tutunamayanların Politik Psikolojisi’’ni Bilge’yle Eskişehir’den almıştık. Sahafta kitaplara bakarken, sahibiyle sohbet etmiştik ve bize bu kitabı önermişti.

Serol Teber kitabın ilk metnini editörü Ayşen Anadol’a getirdiğinde, üzerinde tartışarak ilerlemeye karar vermişler ancak bir hafta sonra yazarın ölüm haberi gelmiş.

Biz de okumaya yazarın son kitabından başlamış olduk.

Tutunamayanların Politik Psikolojisi, bazı eserlerden yola çıkarak toplumun psikolojisini inceliyor. Osmanlı dönemine hatta Orta Asya Türklerine kadar uzanıyor.

Tarafsız bir kitap değil. Yazarın çıkarımlarına katıldığım yerler de var, araştırmaya karar verdiğim konular da var. Beni şaşırtan bilgiler de kitapta mevcut.

Arka kapakta belirtildiği gibi: “Bu kitap herkesin kızacağı ve herkesin rahatını bozacak, kimsenin memnun olmayacağı ama okuyanları sarsarak uyandıracak, başka türlü bakmayı öğretecek bir eser.”

Kitaplı günler!

“Ulus devlet oluşturma genellikle “Aydınlanmış” rasyonalizmin irrasyonalizm boyutuna ulaşmasıyla sürer.”

“İnsanlar, devletin her alana nüfuz etmeye çalıştığı ve siyasal muhalefetin son derece zor olduğu zamanlarda –ki bu zaten hep böyle olmuştur- en ufak bir muhalefet odağı belirdiğine onun yanında yer almışlardır.”

“… bütün ideolojiler kendilerine uygun, kendilerini yeniden çoğaltacak, resmi yurttaşlar üretmeye çalışır.”


9 yorum:

  1. Toplumsal konuları anlatan böyle eserleri çok seviyorum. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bu türde bir kitap okumadım daha önce. Aslında hiç okumayı denemediğim tür. Belki bir gün şans veririm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Değişik türler arada güzel gidiyor, ben seviyorum :))

      Sil
  3. Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. hımmmm ilginç yaa. serol teber kitaplarından tanıyom, iyi bir yazar. ama evet bak olabilir böyle irdeleme tabii, bakış açısına göre :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Başka kitaplarını da okuyacağım :D Evet, bakış açısı :))

      Sil
  5. İlkay,
    Gerçekten enteresan bir kitaptı, araştırmam gereken çok şey öğrendim :))
    Ben de yorumlarını keyifle okuyup, cevaplıyorum :))

    YanıtlaSil