18 Temmuz 2019 Perşembe

FANGIRL - RAINBOW ROWELL

55
Pegasus Yayınları
Çeviri: Müge Kocaman Özçelik
355 sayfa


Rainbow Rowell’dan daha önce Elenor&Park’ı okumuştum. Bir şeyler eksik gibi gelmişti, o yüzden uzun süre başka kitabını okumadım. Sonra sevgili İlkay’ın blogunda Fangirl’ün yorumuna rastladım, benim seveceğimi düşündüğünü söylemişti. Ben de kitaba başladım.

Kahramanımız Cath, Harry Potter’a aşırı benzeyen Simon Snow serisi fanı ve hayran kurguları yazıyor. Lincoln Üniversitesi yurduna taşınırken hikayemiz başlıyor.

Daha önce söylemiş miydim bilmiyorum ama ortaokul-lise dönemlerinde benim de hayran kurgusu yazdığım zamanlar olmuştu. :D Şimdi ne hangi sitede yazdığımı ne de kullanıcı adımı hatırlıyorum. :D

Fangirl’deki karakterleri sevdiğim için sanırım, kitabı keyifle okudum. Levi gibi bir arkadaş kim istemez ki? Kitabın başından beri tabiri caizse kendisine “düştüm”. Canım Levi, çevremizde böyle insanlara ihtiyacımız var.

Kitapta Simon Snow serisinden ve Cath’in hayran kurgusundan parçalar vardı. Bu kısımlar uyumsuzdu çünkü bir düzen halinde değildi. Yine de yazar bir şekilde bu seri hakkında bilgi sahibi olmamızı istemiş.

Fangirl’ü bitirdikten sonra küçük bir araştırma yaptım ve gördüm ki Asla Vazgeçme kitabı Simon Snow’u konu alıyormuş. Belki ileri de onu da okurum.

İlkay’a teşekkür ediyorum buradan, o seveceğimi söylemese muhtemelen kitabı okumazdım. Blogger’ın en güzel yanlarından biri de bu değil mi? Birbirimize tavsiye verebilecek kadar kitap zevklerimizi bilmek ve hakkında sohbet edebilmek.

Eğer içinizi ısıtacak, gülümsetecek bir çerez kitaba ihtiyacınız varsa Fangirl’ü tercih edebilirsiniz.

“Sihir senin içindedir.”

“Ayrıca bazen hala hayatta olduğunuzu ispatlamak ve birilerinin buna tanıklık etmesini sağlamak için yanınızdakinin elini tutardınız.”

21 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkürler.. takip ettiğim bloglar sayesinde yeni yazarlar ve kitaplarla tanışmak çok keyifli... :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı listeme defalarca koyup çıkarttım. Sonucunda ne olacak diye düşünürken reading slump dönemlerim için saklama kararı aldım :) Bakalım okumam yakın hissediyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Reading slump için biçilmiş kaftan bence de :D

      Sil
  3. Hayran kurgusu deyimini Wattpad'da ilk kez gördüm nedir hiç bilmiyorum.
    Kitabı beğenmene sevindim. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Çok sevilen kitaplar üzerine yazılıyor, hoş oluyor :)) Gerçi artık okumuyorum ve yazmıyorum :D

      Sil
  4. Tam yaz kitabına benziyor, not edeyim :)

    YanıtlaSil
  5. Fangirl adını duydum ancak biraz tepkiliyim bu tip kitaplara sanırım. Ama senin yorumun sonrası okunabilirmiş gibi geldi. Teşekkürler ve de emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      Ben de önyargılıydım ama sevdim. Basit bir dille ele alınmış, hemen okunan bir çerez olmuş :D Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  6. Güzel bir tanıtım, keşke alıntılar daha fazla olsaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      Bu tarz kitaplarda çok alıntı yapılacak sözler bulunmuyor :))

      Sil
  7. ayyy ben de ilkay da gördüm okumak istedim ama ya 50 lira, paalı, nerden kaça aldın yaa :)

    YanıtlaSil
  8. Halbuki Elenor&Park kitabı daha çok okundu ve sevildi gibi. Popüler olan kitaplar her zaman insana hitap etmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      O kitapta bir eksiklik var gibiydi, o kadar çok sevilmesini anlayamamıştım :D

      Sil
  9. Kitabın konusu hoş ve güzelmiş. Senin yazdığın hayran kurgularını da okumayı isterdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Ben de merak ediyorum neler yazmışım ama hangi foruma yazdığımı bile hatırlamıyorum :D

      Sil
  10. Almak istediğim kitaplar arasında var. Emin olamamıştım ama yorumunu görünce almaya karar verdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Çelik,
      Ay umarım seversin :D Kitapkurtlarının hoşlanacağı güzel bir çerez bence :D

      Sil
  11. İlkay,
    Levi bir taneydi, uzun zamandır bir erkek karakteri böyle sevmemiştim :D Teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil