18 Mart 2020 Çarşamba

KLEIN VE WAGNER - HERMANN HESSE

20
Yapı Kredi Yayınları
Çeviri: Kamuran Şipal
88 sayfa

Sanıyorum ki Klein ve Wagner kitabını Hukuk Felsefesi kitap önerileri listesinde görmüştüm. Bu nedenle Hesse okumalarıma bu kitapla devam ettim.

Hesse, Klein ve Wagner’i bunalımda olduğu bir dönemde Jungcu yaklaşımla yazmış. Kitap güzel başladı. Klein’in içsel çatışmalarını, uzlaşmalarını okumayı sevdim. Yazarın kaleminden de hoşlandığımı söylemeliyim.

Devamında hikaye biraz dağıldı, belki de yazarken olan ruhsal durumuyla alakalı bilemiyorum. Sonu bana çok yeterli gelmedi.  

Yine de görünüşe göre Hesse adım adım sevdiğim yazarlardan biri oluyor. Kurgu beni tatmin etmese de dilini seviyorum.  

Sağlıkla ve kitapla kalın.

“Düşünmek istediği şeyi bir türlü düşünemiyordu; düşüncelerine söz geçiremiyor, düşünceleri canlarının istediği yönde akıp gidiyordu, özellikle de kendisine eza veren sorunlar çerçevesinde dönüp dolanıyor, onun karşı koymasını umursamıyorlardı.”

“Yazgı denilen şey, artık biliyordu bunu, herhangi bir yerden çıkıp gelmiyor, insanın kendi içinde yeşerip büyüyordu.”

“Bir şeyi sevebilmek – ne büyük kurtuluş!”

“Bir kimsenin yardımına koşan, bir kimseyi avutup yaşamını kolaylaştıran pek az şey vardı dünyada; bu pek az şeyi bilip tanımak da önemliydi.”



30 yorum:

  1. Ben de geçen hafta ilk defa Hesse okudum, anlatımını çok sevdim.

    YanıtlaSil
  2. Hiç okumadığım bir yazar ömrüm olursa okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Yorumunu bekliyor olacağım :))

      Sil
  3. Hesse, daha önce duymadığım bir yazar. Yazarın diğer kitaplarını bir araştırıp şans verebilirim belki. Bu arada karlı ortamda çekmiş olduğun resimler de harika. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Daha önce Ağaçlar'ını okumuştum sanırım ilgini çekmişti :)) Teşekkür ederim, karlı günlerden kalma :))

      Sil
  4. Hermann Hesse'nin Demian kitabını okumuştum. Gerçekten zor bir dili vardı bana göre.. Birkaç fırın ekmek yemem gerekiyor onu anlamak için :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Belki de o kitabı ağırdır ama benim okuduklarımı seversin bence, özellikle Ağaçlar'ı denemelisin :))

      Sil
  5. Hesse'nin kitaplarını merak etsem de anlatımı ağırdır diye okumaya çekiniyorum açıkçası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      Benim okuduklarım ağır değildi, bilhassa Ağaçlar'ı tavsiye ederim :))

      Sil
  6. Jung’u da bir okuyamadım diyerek okudum postunu, gidip bir Jung mu başlasam :)

    YanıtlaSil
  7. Sayende yeni bir yazar keşfettim, yine :)

    YanıtlaSil
  8. Bence güzel bir kitap hoşuma gitmişti

    YanıtlaSil
  9. Bir şeyi sevebilmek ne büyük kurtuluş bu cümleyi çok sevdim

    YanıtlaSil
  10. Yazar son zamanlarda sık sık karşıma çıkıyor ama henüz kalemiyle tanışmadım. Bir gün yolumuz kesişir diye umuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      Kesişir bence de :)) Seveceğini düşünüyorum :))

      Sil
  11. en sevdiğim yazar ya ama bu kitabını duymadım görmedim, okurum hemen, okumadığım kitabı yok sanıyodum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Yeni çevrilmiştir belki, hemen oku o halde :))

      Sil
  12. Henüz okumadığım bir yazar... paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. Ben de yazarı seviyorum ama Klein ve Wagner'i pek sevememiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      Ortalama kitaplarından başlamam iyi olmuş o halde, öbür türlü ben de sevmezdim :D

      Sil
  14. hiç okumadığım bir yazar, ekleyelim listemize 😊

    YanıtlaSil
  15. Hesse'nin bir tek Demian adlı kitabını okudum. Diğerlerini de bir gün okumayı istiyorum. Alıntılar yine çok hoşuma gitti ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Umarım ben de bir gün Demian'ı okurum :)) Hesse'nin cümlelerini ben de seviyorum :))

      Sil