23 Mart 2020 Pazartesi

SEHER - SELAHATTİN DEMİRTAŞ

22
140 sayfa


Seher’i merak ediyordum. Olumlu yorumlar görünce de Eylemcan ile listemize almıştık, böylece okuduk.

Seher, zaman zaman Demirtaş’ın anılarını da içeren öykülerden oluşuyor. Kitap hızlı okunabiliyor çünkü dili çok basit. Bu benim için eksi bir yöndü, edebi açıdan tat vermedi.

En sevdiğim hikâyeler Ah, Asuman! ile Tarih Kadar Yalnız oldu.

“Kalktım, kemendi çıkardım boynumdan. Günlük intihar girişimimi tamamlamış olmanın verdiği iç huzurla mutfağa gittim.”

“Garip bir durum mu var? Sanmıyorum. Her zamanki Ortadoğu işte, bir yerlerde patlayan canlı cansız bombalar, geride bıraktığı onlarca parçalanmış insan bedeni, darmadağın olmuş yoksul bir pazaryeri.”

“…ama insan hayal kurarken gözlerini kapatır, hiç kimse hayallerimizi görmesin diye yaparız aslında, gözlerimizi kapatınca kendimizden bile saklarız hayallerimizi. İçimizdeki gerçek biz, o hayaldeki biziz aslında.”

“…bazen en kalabalık ortamlarda bile kendinizi yalnız hissettiğiniz olur. Bütün evrende sizin varlığınızdan haberdar olan tek kişi yine sizmişsiniz gibi. Bu, yalnızlığa giden yolun her bir taşını kendinizin ördüğü anlamında ise…”

16 yorum:

  1. kitabı olduğunu bilmiyordum Selahattin Demirtaş'ın

    YanıtlaSil
  2. Ya bu ne kadar güzel bir fotoğraf🎉

    YanıtlaSil
  3. Fotoğrafı çok beğendim. Kitap ilgimi çekmediği için okumam büyük ihtimalle :) Kalemine sağlıık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Teşekkür ederim :)) Fotoğraf Asmalımescit'ten :))

      Sil
  4. bir ara kitap yayınlanmadan öykü yayınlamıştı okumuştum adını hatırlamıyorum ama başarılı bulmuştum kapak da yazarın çizimi miydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat Yazıyor,
      Bazı hikayeleri güzeldi ama kitabı çok sevmedim :))

      Sil
  5. kitapçılarda hep alıp baktığım kitap, karar veremediydim, okunurmuş yaniiii pikuuu :)

    YanıtlaSil
  6. Dilin basit olmasi kotu tabi ama yine de sevmissen guzel:)

    YanıtlaSil
  7. İlkay,
    Kitabı ben de e book olarak okudum :D Teşekkür ederim, fotoğraf Asmalımescit'ten, kitabın kapağını da üstüne ekledim :D

    YanıtlaSil
  8. gerçekten mutlu değilmişiz. okuduktan sonra insan düşüncelere dalmıyor değil .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz,
      Mutluluğun değeri için bazen de mutsuz olmak gerek galiba.

      Sil
  9. E book okuduklarımı genelde çektiğim bir fotoğrafa yapıştırıyorum :D

    YanıtlaSil