21 Mart 2020 Cumartesi

PLATON BİR GÜN KOLUNDA BİR ORNİTORENKLE BARA GİRER - THOMAS CATHCART & DANIEL KLEIN

21
190 sayfa

Bu kitabı adı ilgimi çektiği için merak ediyordum: Platon Bir Gün Kolunda Bir Ornitorenkle Bara Girer. Kulağa güzel geliyor. Felsefeyi de seviyorum.

Evet, bu durumda kitabı severim sanmıştım ama çok beğenmedim. Beklediğimden daha basit ve yüzeysel buldum. Karmaşık bir konunun basit anlatılmasını severim ama konunun basite indirgenmesi ya da doğru düzgün anlatılmamasından hoşlanmıyorum. Fıkraları da eğlendirici bulmadım. Gerçi insan bir süre okuduktan sonra alışıyor.

Belki lisede felsefe dersi alırken okunabilecek bir kitap olabilir ama bunun yerine Sofie’nin Dünyası okunmalı bence.

Kitabın sonunda anlatılan terimler derlenmiş, bu kısmını beğendim. Daha faydalı olmuş.

Kitaplı günler!

“Bir iyimser, bu dünyanın, mümkün dünyaların en iyisi olduğunu düşünür. Bir kötümserse sahiden öyle olmasından korkar.”

“Yirminci yüzyıl filozofu Alfred North Whitehead, Tanrı’nın geleceği belirlemeye gücünün yetmeyeceğini öne sürmekle kalmadı, savına geleceğin Tanrı’yı belirleyeceği görüşünü de kattı.”

20 yorum:

  1. Kitap benimde ilgi alanıma girmek ancak yine de çok teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
  2. Bazı kitaplar, o konuda ilk kitap olarak okunulunca seviliyor ama daha güzelini önce okuduysan tabii ki aynu etkiyi yaratmıyor. Özellikle kişisel gelişim kitaplarında hissediyorum bunu.

    YanıtlaSil
  3. Kitabın isminden sebep ornitorenk nedir diye baktım google amcaya ve ne olduğunu öğrendim :)

    YanıtlaSil
  4. Kitabın adı hakikaten çok ilginçmiş. :)
    Belki iki yazar ortak yazdığı için kötü etkilemiştir. Yani okumadan böyle bir yorum yaptım ne dereceye doğru bilemiyorum tabii:)aklıma geldi.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Bunu düşünmemiştim ama mantıklı, iki yazar etkileyebiliyor :)) Teşekkür ederim :))

      Sil
  5. etkilemedi ya ne yazık ki halbukisi seveni de çok, sarmadı bizi ne yapak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Çok seveni olunca severiz sanmıştım ama olduğu kadar :D

      Sil
  6. Alıntılar hoşuma gitti lakin kitabı beğenmediğin için ben de beğeneceğimi düşünmüyorum... Teşekkürler yazı içiin ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Bunu okumak yerine henüz okumadıysan Sofie'nin Dünyası'nı önerebilirim :)) Ben teşekkür ederim güzel yorumun için :))

      Sil
  7. Hayal kırıklığı ile sonuçlanmış olması üzücü. :')

    YanıtlaSil
  8. Epeyce reklamı yapılmış bir kitaptır ama okumadım. Bu yazıdan sonra daha da yeltenmeyeceğim sanırım:) Sofie'nin Dünyası hakkındaki düşüncene katılıyorum. O kadar uzun zaman önce okumuştum ki onu da. Aslında tekrar bakmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Çok reklamı yapılınca temkinli yaklaşmalıyım aslında :)) Ben de lisedeyken okumuştum, tekrar okunası bir kitap :))

      Sil
  9. hafif ama eğlenceli işte. bir tane daha vardı bundaaan :)

    YanıtlaSil